Gå til innhold

Deres erfaringer ang. brudesalonger og str.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp vært på en runde for å sjekke om noen brudesalonger i min nærhet hadde "min" kjole. Jeg fant en nydelig kjole i den første salongen jeg var i, men hun hadde nesten utelukkende kjoler i 36-40 størrelse, og bare en av hver kjole. Den kjolen jeg fant var i en liten størrelse som ikke passet til meg, og hun sa at skulle hun bestille den MÅTTE jeg kjøpe den, ikke leie...... Dette syntes jeg var merkelig.

Den siste salongen jeg var i hadde flere størrelser i samme kjole. Hun pleide å bestille inn str. 38, 42 og 46, for deretter å sy inn for de som trengte det. I tillegg hadde hun kjoler opp til 52. I denne salongen kunne man også bestille, og her kunne man også leie det man bestilte. Dette syntes jeg hørter mye bedre ut. Burde ikke alle salonger være slik?? Det burde bli myyyye lettere for "store" bruder å få tak i pene kjoler.

Jeg har nok str 42-44 (på nåværende tidspunkt) og kommer uansett til å satse på den siste salongen. Nå skal de snart innover til Oslo for å få tak i 2003-modeller, og jeg gleder meg til å dra ned dit for å prøve mer.

Hva er deres erfaringer?? Hva er vanlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville bare si at jeg har også opplevd mange 'problemer' med størrelsene på salongene, men da jeg er str. 36-38, har det vært motsatt vei... På de fleste av kjolene har de måttet sette sikkerhetsnåler her og der da jeg prøvde, og dessuten er jeg bare 165 høy, og går strt sett og 'vasser' i skjørtene... Hehe... Personlig tror jeg de tar inn i 'modellstørrelser', eller det som blir sett på som 'normalt', og det er vel gjerne rundt 38, men kjempelange!? Har ikke peiling.

Hvor bor du henne? Hvis du bor i bergensområdet, vil jeg anbefale en salong der kjolene blir spesialsydde til hver enkelt, men likevel er det veldig billig - de har en spesialavtale med firma i USA, tror jeg det var!

Lykke til uansett! :D

Skrevet
:lol::hoppe: Hei jeg skal også gifte meg på samme dag som du og er også en 42-44 størrelse....vi blir så flotte så.. lykke til
Skrevet

Og her enda en med samme størrelse som skal gifte seg 5. juli! Vi får nesten lage en egen klubb 8)

Skrevet

Jeg hadde samme problem som Pip. Jeg er en str 36, men jeg er såpass smal over ryggen at det var vanskelig å finne kjoler som var små nok, fant faktisk bare en som passet helt. Den jeg kjøpte må jeg sy inn.

Damen i "min" brudebutikk fortalte at hun hadde kjøpt inn små kjoler når hun var ny i gamet, men hadde funnet ut at det var flere bruder som brukte litt større størrelser og derfor hadde hun begynt å kjøpe inn det isteden. Kanskje hun i den første salongen var litt ny?? Får håpe det for hennes skyld for hun hørtes ganske uproff ut :roll:

Skrevet

Jeg leide kjolen min hos Brudespesialisten i Drammen og der har de den praksisen at de har flere størrelser av samme kjole. Av den kjolen jeg leide hadde de 2 ulike størrelser, slik at de dekket størrelsene fra 36-46 med de to kjolene.

Forøvrig fikk jeg også der vite at de faktisk hadde flest kjoler i størrelsene omkring 40-44, og at de hadde erfaring med at det var ”mindre” bruder som ofte fikk problemer med å få tak i kjole. De hadde også utvalg i kjoler i ennå større størrelser.

Skrevet

Jeg er også str 42 og hadde ingen problemer med å finne riktig størrelse da jeg var på kjolejakt.

Fant drømmekjolen hos Kristins Brudesalong på Lillestrøm.

Kristins Brudesalong er en av landets største brudesalonger med ca. 500 brudekjoler på lager til en hver tid. Dermed har de også et godt utvalg i alle størrelser - opp til str. 58.

:wink:

Skrevet

Jeg bruker vanlige klær i varierende størrelser mellom 46-50 - alt etter klærne, så jeg tok den letteste veien (for meg som bor laaaaangt unna brudesalonger) og får den sydd på mål. Ei venninne av meg har problemer hun også. Smal som en stilk, men veldig kort. De har det jammen ikke noe lettere de......Men uansett - vi blir kjempefine alle sammen er jeg sikker på :D

Skrevet

Jeg har bare vært innom et par brudesalonger i Oslo, men det var helt klart flest kjoler i str 38. I vanlige klær bruker jeg str 38-40, men alle kjolen jeg prøvde i str 38 var for store og måtte tas inn med nåler. Str 36 hadde nok passet bedre, men det hadde de ikke noe sted.... Og det er 36 som er "modellstr", så ingen kan påstå at de går etter det... Str 38-40 er den mest brukte størrelsen, så det er ikke rart de har mest i den størrelsen. Men at de ikke kan bestille inn større kjoler uten at man må kjøpe syns jeg er utrolig dårlig!!

Skrevet

Jeg kjøpte kjolen min, en to-delt Lilly kjole.

Til vanlig bruker jeg klær i str 38 - 40, 40 i bukser og 38 i overdeler.

For at kjolen jeg kjøpte skulle passe måtte jeg kjøpe str 40 i skjørtet og 42 i toppen, toppen er en slik korsettlignende topp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...