Gjest lura Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Igår hadde jeg ikke spist så veldig mye i løpet av dagen, bare yoghurt, egg og litt kake. Så på kvelden var jeg litt sulten og spiste ganske mye peanøtter..etter noen minutter måtte jeg på do og hadde veldig diarè.. Går det an at nøttene gikk så fort gjennom? Hvorfor tålte ikke magen min dette? Beklager beskrivelsene
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 Nei nei, maten bruker flere timer på å komme seg gjennom systemet, så det var nok ikke peanøttene. Nøtter er tvert imot bindende, og bra mot løs mage. Tror heller det kan ha en sammenheng med at du hadde spist lite i løpet av dagen, for da er tarminnholdet som kommer ut ganske lite, og ganske mye vann i, og yoghurt inneholder en del gode melkebakterier som bl. a. mykgjør tarminnholdet.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 Tror ikke alle typer nøtter er bindende jeg da men, tror heller de ofte er avførende. Når det er jul og jeg knasker hasselnøtter går det ganske kort tid før jeg blir løs i magen. Det skjer en ganske umiddelbar reaksjon. (Men klarer jo ikke å holde meg unna de nøttene da). (Kan jo ha noe med overømfintlighet å gjøre, og det trenger ikke å ta flere timer før man får en "doreaksjon". Tenker f. eks. på mennesker med laktoseintoleranse som spiser grøt, bløtkake e.l. De kan få en ganske umiddelbar reaksjon).
Gjest bente85 Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 Det kan jo hende det, at det du spiste fikk fart på magen. Som sagt, du hadde jo spist veldig lite i løpet av dagen. Og det som kom ut igjen da, var nok avføring som allerede var i tarmen, som ville ut. Så ikke noe å bry seg om.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå