Gjest bente85 Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Jeg har da migrene, og jeg har fått en medisin som heter Maxalt. Det hender det at når jeg får migrene, at medisinen ikke hjelper på en god stund. Og det er jo sånn da med denne medisinen at man skal ikke ta noen ny tablett før det har gått 2 timer. Jeg har ikke en sånn migrenetype som gjør at jeg kaster opp. Men jeg kan bli kvalm og uvel å fryktelig trøtt. Så dere som har migrene da, og tar en tablett og kjenner det at denne tabletten ikke virker, på ja kanskje bortimot 2 timer. Går det ikke an å bruke en migrenemedisin i tillegg, som kanskje gjør at man kan bli kvitt migrenen fortere? Bruker normalt å virke etter 40 minutter disse tablettene da men. Gjorde ikke det sist gangen. Og en gang for en stund tilbake. Er vel 2 måneder siden det da.
Gjest Gjest1 Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Jeg går på den samme, og jeg føler vel ikke at den kliner til og gjør livet levelig med en gang nei... Vet ikke om du kan blande migrenemedisiner, men du kan jo ta smertestillende, kanskje det kan roe smertene litt? Jeg sover og sover jeg, tar piller og prøver å sove bort hodepinen i et mørkt rom
Gjest bente85 Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 Jeg går på den samme, og jeg føler vel ikke at den kliner til og gjør livet levelig med en gang nei... Vet ikke om du kan blande migrenemedisiner, men du kan jo ta smertestillende, kanskje det kan roe smertene litt? Jeg sover og sover jeg, tar piller og prøver å sove bort hodepinen i et mørkt rom ← Vanlig smertestillende virker ikke på meg når jeg har migrene.
Gjest Gjest1 Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 Vanlig smertestillende virker ikke på meg når jeg har migrene. ← Nei, jeg vet, men av og til kan det ta toppen, altså at det ALLER verste kan lindres litt...
Gjest bente85 Skrevet 20. september 2006 #5 Skrevet 20. september 2006 Ikke på meg. Det er håpløst å få til. Husker jeg tok smertestillende en gang. Hadde migrene da. Smertestillende tabletten, gjorde plagene enda værre.
Gjest gjest1 Skrevet 20. september 2006 #6 Skrevet 20. september 2006 Har ikke selv erfaring med migrene, men vet at en del som har det har blitt hjulpet mye av Topimax. Det er en epilepsimedisin, og har også migrene som indikasjon. Kanskje høre med legen om den kan være noe?
Gjest bente85 Skrevet 20. september 2006 #7 Skrevet 20. september 2006 Har ikke selv erfaring med migrene, men vet at en del som har det har blitt hjulpet mye av Topimax. Det er en epilepsimedisin, og har også migrene som indikasjon. Kanskje høre med legen om den kan være noe? ← Ja, jeg kan spørre legen om det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå