lillesky Skrevet 24. september 2006 #21 Skrevet 24. september 2006 Men er det mulig at de kan være i stua også? Har støvsugd sofaen, vasket sengetøy på 60.
Leo Skrevet 24. september 2006 #22 Skrevet 24. september 2006 De kan godt være i stua også, men der er det jo lettere å unngå å sitte/ligge stille lenge nok til at de får tid til å forsyne seg. I senga må man jo nesten ligge... Hvis mulig bør du også sjekke for gamle fuglereir under takstein/i takrenner og evt. også på loftet. Finner du noen bør du fjerne dem ellers får du samme problemet til våren igjen. Bruk hansker og evt. regndress når du fjerner reirene. Du kan også ta på deg noen gamle klær fra innerst til ytterst som du kaster eller kokvasker etterpå. Selv bør du selvfølgelig vaske deg grundig. Kjenner jeg begynner å klø bare jeg tenker på fuglelopper...
Leo Skrevet 24. september 2006 #23 Skrevet 24. september 2006 Det kan være lurt å vaske og børste hunden grundig også. Heldigvis finnes jo ikke loppene farlige, men gud bedre som det klør!!!
lillesky Skrevet 24. september 2006 #24 Skrevet 24. september 2006 Men, det virker som om det bare jeg som klør, ikke dyra (har to katter og en hund)... Er sikker på at det er kattekrekene som har dratt det inn.
Leo Skrevet 24. september 2006 #25 Skrevet 24. september 2006 Høres veldig sannsynlig ut at det er kattene som drar dem med seg, ja! Jeg tror faktisk ikke de biter hunder/katter, men de sitter i pelsen. Jeg har heller ikke sett at hundene har klødd seg, men jeg har sett loppene mot den hvite bunnen i dusjkabinettet når jeg har vasket dem.
Gjest Tweek Skrevet 24. september 2006 #26 Skrevet 24. september 2006 Det er så rart, for jeg har aldri fått det før Men har ikke fått noen nye i det siste, så kanskje de dør nå. Det var f*** meg på tide, hehe!
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #27 Skrevet 24. september 2006 Jeg har også fått sånne bitt over hele kroppen. Begynte for 2 uker siden. Fikk to bitt på ryggen og etter det har jeg fått masse bitt på bena og på armene. Det klør helt sinnsykt!!! Kan det gå over av seg selv? Eller finnes det et middel/kur som dreper de?
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #28 Skrevet 24. september 2006 Jeg har også fått sånne bitt over hele kroppen. Begynte for 2 uker siden. Fikk to bitt på ryggen og etter det har jeg fått masse bitt på bena og på armene. Det klør helt sinnsykt!!! Kan det gå over av seg selv? Eller finnes det et middel/kur som dreper de? ← Gaa til LEGEN! Hvorfor skjoenner ikke dere dette selv???
razmatazz Skrevet 25. september 2006 #29 Skrevet 25. september 2006 Hmm, jeg har aldri hatt lopper, men jeg ville tatt en tur til legen med symptomene. Som noen andre sa: sikker på at det ikke er vannkopper da? Hvis du ikke har hatt det før...
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #30 Skrevet 25. september 2006 Synes kanskje ikke det høres ut som lopper siden kjæresten din har fått det, vi fikk lopper i kollektivet her en gang og da klødde alle!! Hva med å ta en tur til lege, ikke sikkert h*n vet hva det er men kan sikkert gi deg noe mot kløinga ← Enkelte mennesker er "immune" mot fugleloppebitt, derfor er det ikke rart at ikke samboer får det. Her i huset får jeg det hver vår og høst, mens sambo alltid slipper unna *grrrr*
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #31 Skrevet 25. september 2006 Gaa til LEGEN! Hvorfor skjoenner ikke dere dette selv??? ← Men i alle dager, går du til legen når du blir bitt av f.eks. mygg? Loppestikk er like ufarlig, selv om det klør noe inni helvete,,
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #32 Skrevet 25. september 2006 Men i alle dager, går du til legen når du blir bitt av f.eks. mygg? Loppestikk er like ufarlig, selv om det klør noe inni helvete,, ← Helt riktig. En måte å kjenne igjen loppestikkene på er å se om man finner "ruta" til loppa. Altså; loppa biter, flytter seg litt(sklir gjerne nedover) og biter, og slik forsetter den, slik at man kan se bite"ruta" dens. Er det utslett så kommer det gjerne på strategiske plasser, i et tilfeldig jevnt mønster.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #33 Skrevet 25. september 2006 En måte å kjenne igjen loppestikkene på er å se om man finner "ruta" til loppa. Altså; loppa biter, flytter seg litt(sklir gjerne nedover) og biter, og slik forsetter den, slik at man kan se bite"ruta" dens. Er det utslett så kommer det gjerne på strategiske plasser, i et tilfeldig jevnt mønster. ← Og ofte er det to og to stikk sammen.
Gjest gjesta Skrevet 25. september 2006 #34 Skrevet 25. september 2006 Bare hør med Vampis, hun kjenner til detta
Gjest Tweek Skrevet 25. september 2006 #35 Skrevet 25. september 2006 Helt riktig. En måte å kjenne igjen loppestikkene på er å se om man finner "ruta" til loppa. Altså; loppa biter, flytter seg litt(sklir gjerne nedover) og biter, og slik forsetter den, slik at man kan se bite"ruta" dens. Er det utslett så kommer det gjerne på strategiske plasser, i et tilfeldig jevnt mønster. ← Haha, som da jeg hadde 6 bitt rundt kneet! Fy å irriterende, pluss mange på lårene
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #36 Skrevet 25. september 2006 Gaa til LEGEN! Hvorfor skjoenner ikke dere dette selv??? ← Var hos legen i dag, og legen mente at IKKE var lopper. Han trodde det kunne være tunflue-bitt! Han sa også at det hadde vært mange innom hos han de siste dagene med slike bitt og at det nærmest var kommet en epedemi av sånne fluer som biter de siste ukene. Grunnen til det er at det har vært så varmt til nå denne høsten at disse fluene har fått et kull til... Jippi! Ble forresten anbefalt å kjøpe Eurax til å smøre på dersom det klør for mye...
Gjest Gjest_Loppa_* Skrevet 25. september 2006 #39 Skrevet 25. september 2006 Jeg pleide å få masse slike bitt, men ikke sambo. Jeg er litt overfølsom for pollen etc. også...etter at jeg begynte på allergitabeletter så har jeg ikke hatt noen bitt...kanskje verdt å prøve et par uker?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå