Gjest Bertine Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Saken er at jeg nå bare har jobbet som sykepleier i 1 1/2 år, både på sykehjem og sykehus. Og jeg merker at det blir ikke mangen år jeg klarer med det arbeidstempoet, tunge løft, aldri nok tid og de samme rutinene om og om igjen.. Så jeg tenker på videreutdanning.. Liker å jobbe med barn og unge, kunne tenkt meg helsesøster, men det er så sykt vanskelig å komme inn... Lurer også på å ta pedagogikk å bli lærer på helse og sosial for ex. Men er det noen som vet hvor jeg kan finne info om videreutdanning som sykepleier? Spesielt noe som ikke er så tungt og krevende som sykehus/sykehjem?
Gjest KATTAstrofe Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 Jeg regner med at det fins info om videreutdanningene på hjemmetidene til den aktuelle høgskolen. Det fins i alle fall info om det på "min" høgskole. Jeg har jobbet en del i psykiatrien (som spl.stud og assistent) og syns det er mye roligere der enn i somatikken. Mindre stress, bedre bemanning og bedre tid. Men det er også en krevende jobb, bare på en annen måte. Jeg har også vært innom barneavdelinga, og det var også helt annerledes enn andre somatiske avdelinger. Bedre tid, mer moro og mindre løfting. Men det varierer sikkert fra sykehus til sykehus.
Gjest gjesta Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 Anestesisykepleier da? Jeg vet ikke hva de gjør av løft og sånn, men jeg regner med at det ikke er så mye av det iallefall? Jordmor er vel vanskelig å komme inn på? Sykepleier i bedriftshelsetjeneste? Ser ikke for meg at det er så mye løft der? Veldig mange skoler har sykepleierutdanning, og de fleste har vel en eller annen videreutdanning også kan jeg tenke meg.. Så det er jo bare å lete etter skoler med sykepleierutdanning. Der står det ofte tips om veier videre og, selv om skolen nødvendigvis ikke tilbyr alle disse..
Krista83 Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 Er ikke helsesøster en videreutdanning fra sykepleien?? Det virker som en koselig jobb i mine øyne, men har ikke jeg noen lignende utdanning da...
Gjest Frk. Grønn Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Vil anbefale deg å gå inn på nettsidene til de høgskolene du kunne tenke deg å ta videreutdanning ved. Der skal det finnes mye nyttig informasjon, og hvis det er noe du lurer på kan du jo ringe de eller sende en mail. På Jobbfeber.no kan du søke på sykepleier og få opp hvilke videreutdanningsmuligheter man har, og hvor man kan ta disse (så vidt jeg husker). Kanskje finner du noen opplysninger på nettsidene til Sykepleierforbundet også?
Gjest Bertine Skrevet 21. september 2006 #6 Skrevet 21. september 2006 Tusen takk for mange svar!! Å jobbe innen bedrifthelse tjeneste høres ut som noe for meg.. Hvilke oppgaver har en da? Hva slags videreutdanning trenger jeg? Anestesi sykepleier virker så vanskelig.. Skal sjekke ut de linkene jeg har fått
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå