Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Jeg skal begynne på p-piller igjen etter et opphold på ett år. Vet ikke om det er best å begynne første mensdag eller om jeg skal begynne samme dag som jeg får de (ca en uke før jeg får mensen). Vil det utsette mensen om jeg begynner rett på?
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Bruk den som du får beskjed om av legen!
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 Trådstarter her Vet fra forrige gang jeg gikk på p-piller at man kan gjøre begge deler. Begynner man første mensdag er de prevantive fra dag en, begynner man utenom mens er de prevantive etter en uke. Spørsmålet er om jeg kan utsette mensen ved å begynne før jeg får mensen...
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 Sånn i prinsippet biokjemisk så skulle du kunne utsette den, men har ingen erfaring. Vet bare at dersom jeg glemmer en pille så får jeg mensen innen tre dager.
Malama Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Ca en uke før du venter mensen er de prosessene i kroppen din som ender med mensen kommet godt igang, for allerede ca en uke siden. (EL) Hormonene i p-pillene vil jo blande seg inn i dette på et vis, men antakelig vil den komme likevel, på ett eller annet vis. Kanskje forsinka, kanskje spotting, kanskje "akkurat som den skulle... Mest sannsynlig oppnår du å "rote til" syklusen med enn å utsette mensen vellykket, men dette kan man jo ikke vite før du har prøvd. Kanskje lykkes du.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå