Gå til innhold

Utsatte yrkersgrupper

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet

Hvilken yrkesgruppe/r har du noe å utsette på og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo egentlig ikke helt svar på spørsmålet, men stakkars parkeringsvakter de må tåle mye pepper de!

Skrevet

Denne hører vel hjemme på skråblikk og generaliseringer? Menmen.

Mange leger. Ikke alle innser at en allmennlege ikke alltid kan alt, og at iblant kan det være lurt å enten høre på pasienten, eller i det minste henvise til spesialist. Mangel på sosiale antenner er også et problem hos mange. Hvorfor de ikke har videreutdannet seg til noe med minst mulig pasientkontakt er merkelig.

Mange lærere. Mye av grunnen er for mange elever pr lærer, men læreryrket er et yrke du bør ha engasjement og sosiale antenner for å være god i.

Pelsfarmere. Hvorfor de får en haug med subsidier for noe såpass miljøfiendtlig forstår jeg ikke. Det er såpass uvanlig at pelsfarmene er det eneste alternativet til å opprettholde et lokalsamfunn at den er for tynn.

Har sikkert flere yrker som jeg ikke kommer på nå.

Skrevet

Mange leger. Ikke alle innser at en allmennlege ikke alltid kan alt, og at iblant kan det være lurt å enten høre på pasienten, eller i det minste henvise til spesialist. Mangel på sosiale antenner er også et problem hos mange.

Og motsatt. Du går til en lege, forklarer problemet og ender opp med at legen spør deg: "Har du tenkt på om du kanskje har xyz?" Jeg går til legen fordi at jeg vil ha hjelp til å finne ut hva som er galt, ikke for at legen skal spørre meg hvilke sykdommer og tilstander jeg har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...