Gå til innhold

Noen med erfaring med pessar?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å begynne med pessar, noen som har noen erfaringer???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fant denne på lommelegen, men vil gjerne høre noen med egen erfaringer :-D

Skrevet

Tja... erfaring og erfaring. Jeg prøvde det ern periode pga jeg reagerer så mye på hormonpreparat.

Hva skal jeg si? Det var lett og sette inn(noe jeg grudde med til) og nesten like lett å ta ut. Det som var problemet var at ting måtte planlegges litt, hater liksom å må avbryte for å sette det inn. Er ikke like enkelt som kondom fordi det må smøres godt inn med sæddrepende krem og litt kronglete å lære seg å sette det inn. dessuten må det sitte en stund etterpå, noe som også til tider kunne værte kjipt.

Men det fungerte jeg, jeg ble ikke gravid.

Men etter forrige fødsel var jeg ikke klar for å begynne med det på nytt.

Begynte heller på en p-pille som heter cerazette, vet ikke om jeg skla fortsette med det, men er sikker påat mine pessar dager er over.

Nå ble du sikkert ikke klokere.... :sjenert:

Skrevet

:ler:

Men jeg fikk i hvert fall høre din erfaring :-D

Tusen takk :)

Skrevet

Legen min mente at det var noe av det beste å bruke da om det hjelper. Han sa at gynekologer generelt likte bedre å skrive ut pessar enn p-piller fordi det var helsemessig bedre for kvinnen.....

Skrevet
Legen min mente at det var noe av det beste å bruke da om det hjelper. Han sa at gynekologer generelt likte bedre å skrive ut pessar enn p-piller fordi det var helsemessig bedre for kvinnen.....

Jeg merker ganske dramtatiske forskjeller når jeg er av og på hormonpreparater, og jeg har prøvd maaaaaange, derfor jeg gjerne vil prøve noe annet. :)

Skrevet

vel at Samantha måtte hjelpe Carrie en gang... :klø:

Det er alt jeg ...ja...jeg skal holde munnen nå. ;)

Skrevet

Jeg er IKKE helt sikker på det jeg skriver nå, men jeg lurer på om ikke du får problemer med å skaffe deg pessar. Tror leverandøren i Norge har kuttet det ut fordi man ikke får tak i den sæddrepende kremen. Men, nok en gang jeg er IKKE sikker. (Og har heller ingen erfaring, så dette er dårlig hjelp. Den eneste erfaring jeg har er å slutte på p-piller og få mannen over på kondom ;) Jeg ble et helt nytt menneske uten de hormonene! :) )

Skrevet

Jeg bruker pessar de dagene Ladycompen min lyser rødt. Dette fungerer utmerket, men er enig i at det er litt stress å skulle planlegge. Likevel er det er jo bare å sette det inn i god tid før nådestøtet... ;)

Har også hørt ryktene om at de har sluttet å selge pessar ved apotekene pga. mangelen på sæddrepende krem, men har også hørt at apotekene bestiller hvsi ønskelig.

Lykke til med en hormonfri og lykkelig hvedag! :klappe:

Skrevet

Dessverre er pessar på vei ut av salg i Norge.

Jeg skreik meg til pessar hos gynekolog her i våres, og klarte, etter megen møye, å få tak i et pessar. SAMTLIGE apotek jeg var innom sa at de solgte ut de pessarene de hadde igjen, og ikke ville ta inn nye. INGEN av de hadde sæddrepende krem, og det var heller ikke noen som tilbød seg å bestille det.

Hvis du leter litt etter tråder her, så finner du linker til utenlandske sider hvor man visstnok kan bestille både pessar og krem. Jeg har ikke gjort det selv, men skal nå gjøre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...