Gå til innhold

Romantisk ferie- men hvor?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten skal på ferie i januar, men finner ikke ut hvor! To uker med romantisk avslappning og opplevelser, shopping og strand, og helst noe annet enn kanariøyene. Så er vi ikke millionærer ;) men jeg tror vi setter litt høye krav likevel :ler:

Hittil har vi vært på tenerife, london og i norden, så det er mye å ta av. Bare det er varmt! :kul:;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med Egypt? Eksotisk og ikke sååå langt som Østen!

Skrevet

Jo, takk, interessant, men var det ikke nylig noe terrorbomber der? ok ok man skal jo ikke la seg hindre av det, og vi var jo i London nå i sommer da det var terror. ;)

men Egypt, det er vel ikke så varmt der i januar? Bare rett over 20 grader? Men verdt å vurdere! :bukke:

Skrevet

Og hvor i verden er det ikke terror? Svalbard? ;)

Hva med Østen da? Reise litt rundt i Thailand?

Skrevet

ja jeg vet det der med terror, ting kan jo skje overalt. ;) kan jo ikke la seg hindre av sånt!

Thailand, ja; jeg har lyst til å reise dit, men kjæresten vil ikke... Jeg tror det ville blitt en kjempefin ferie, men han skylder på tsunamien, lang flyreise og nå har han jo fått enda en unnskyldning med det statskuppet. Jeg poengterer med at det er varmt, deilig, avslappende, BILLIG og i det hele tatt. Så vi er like langt... ;)

Skrevet

Jeg var i Egypt i januar, og ja det var kaldt. Trengte jakke hver kveld, fordi det blåste mye.

Thailand er allerede nevnt. Maldivene er en slager (mellom 20-30 000 for to i januar) Dubai er varmt, Brasil holder rundt 28 grader hele året, Mexico er bra, og noen anbefaler Madeira i Portugal. India har også reiser i januar.

Hva slags budsjett har dere for reise med overnatting? Lettere å anbefale noe hvis jeg viste budsjette :)

Skrevet

Karibia. Kan være steike dyrt men også veldig greie priser, avhengig av øy og av hvor mye du leter. Var ni dager på AI på Dom.rep. i fjor - reiste med nederlandsk turoperatør og betalte underkant av nok 7100 pr pers inkl flyreise fra norge (halve prisen av det de vil ha i norge - noen må tjene penger på disse reisene.. :/) Forsøk svenske selskaper?

Gjest "Mora di"
Skrevet

Jeg hadde bearbeidet typen, og fått han til å velge Thailand.

Var der for litt over to år siden, og betalte kun 6900 for 15 dager. Hadde en natt i Bangkok, noe som var akkurat passe, før vi ble hentet med bil og kjørt til Hua Hin. Der bodde vi deilig, og mange ting i området å se på. Billig å spise, drikke og shoppe.

Gjett om vi skal tilbake dit?

Skrevet

Jeg vil anbefale Malaysia.

Veldig billig, og man kan enkelt kombinere både strandliv og byliv!

Man kan f.eks starte i Singapore og ta båt til f.eks Tioman Island. Der er det flotte strender, man kan slappe av og kose seg!

Thailand støtter jeg også... Veldig flott!

Skrevet
Hva slags budsjett har dere for reise med overnatting? Lettere å anbefale noe hvis jeg viste budsjette :)

Vi har egentlig ikke noe særlig budsjett, men jeg regner med at vi må ut med minst 10 000, ifølge reisekatalogene. Selv om typen garantert mener at det er aaaltfor mye! :riste:

Men takk for masse forslag!! :bukke:

Vurderer akkurat nå Brasil, Mexico og først og fremst thailand (må virkelig få han på glid med det..! ;) Ble interessert i isla de margarita på venezuela, men det er helt fullt på flyene i januar :klaske:

Skrevet

Barbados anbefales virkelig, flybillettene dit koster ca 5000kr.

Hvis dere skal dit, kan jeg også anbefale et bra hotell :)

Ellers kan jeg ikke tenke meg mer romantiske land enn Italia og Frankrike. Hva med å kombinere en uke i storby (roma, venezia, paris, firenze) med en uke på kysten? (nice, capri, franske/italienske riviera osv)

Skrevet

takk for masse gode tips, og jeg og kjæresten har endelig funnet reisemål: Egypt! Vi fant et femstjerners hotell på stranda med masse fasiliteter for to uker til bare 6000 kroner. Kort flyreise og likevel eksotisk- genialt! Synes vi da. :klem1:

Jeg har undersøkt masse av det dere har tipset om, både asia og sør- amerika, men man må ut med minst 10- 12 000 for to uker, hvertfall for turene med apollo, star tour etc. Og i Italia, Kroatia, Frankrike og sånne land er det dessverre altfor kaldt, selv om vi har veeeldig lyst til det. Egypt er riktignok ikke så varmt som f.eks thailand, men det skal være over 20 grader, og det passer vårt budsjett perfekt... :briller2:

...så er det bare å vente på at forholdet skal blomstre som bare det.... ;):cool:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...