Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 oppaget en kul i forrige uke i brystet og nå skal jeg til legen og undersøke den... har ingen til å bli med heller og gruer meg masse masse..... ber til øvre makter om at hun kan kjenne på den og si at den er helt ufarlig!!!!! er jo bare 21 år gammel og den er bevegelig og har faktisk blitt litt mindre, men den skremmer meg for det og jeg synes det er bedre å få den sjekket enn å gå rundt å tenke.. men gruer meg massssse:(
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Mest sannsynlig så går det helt bra og den er ufarlig. Men best og sjekke å være på den sikre siden. Skal tenke på deg jeg
LilleMy Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 Det går nok bra, sikekert bare en eller annen dum kjertel!!!
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #5 Skrevet 20. september 2006 jeg hadde en kul i armhulen. har den ennå faktisk. legen kjente på den og sa det sikkert bare var en fettkul som ville forsvinne hvis jeg slanka meg...
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #6 Skrevet 20. september 2006 Forsvinner fettkuler av slanking? Har en bekjent som har en slik, og hun er vel ca 1.60 cm og 50 kg. Så jeg ser ikke helt for meg at hun skal kunne slanke bort den uten å slanke bort seg selv i samme slengen.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #7 Skrevet 20. september 2006 Fettkuler forsivnner ikke ved slanking, men de er ikke til skade og fjernes derfor sjelden.
ashera Skrevet 20. september 2006 #8 Skrevet 20. september 2006 Lykke til hos legen! Legen kan ikke si med sikkerhet at den er ufarlig bare ved å kjenne på den, da må det mammografi til. Det legen sikkert kan si noe om, er hvorvidt det er sannsynlig at det er en fettkul eller hoven kjertel. Dette er veldig vanlig og ikke farlig. Er du usikker, be om mammografiundersøkelse. Selv om det viser seg at alt er bra, er det jo en helseeffekt i det at du slipper å bekymre deg for dette.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #9 Skrevet 20. september 2006 Fettkuler forsivnner ikke ved slanking, men de er ikke til skade og fjernes derfor sjelden. ← Var det jeg om mente å ha hørt. Lurer litt på hva det er legen til gjest 14:02 egentlig har ment eller trodd.
Gjest gjesta Skrevet 20. september 2006 #10 Skrevet 20. september 2006 Du kommer ikke til å få en mammografi undersøkelse, men evnt en ultralyd. Dette fordi mammografi ikke brukes på unge kvinner fordi vi har mye fett i brystene og det er dermed umulig å tolke mamografien. Ultralyd derimot kan fortelle legen hvilken klump det er du kjenner. Lykke til
Gjest gjesta Skrevet 20. september 2006 #11 Skrevet 20. september 2006 Du er modig som drar til legen alene og får vite hva det er. Det er fort gjort å bare ville glemme sånt, mens du er tøff og finner ut av det. Det er sansynligvis en ufarlig cyste, som man bare fjerner,det er veldig vanlig. Håper det går fint!
Drua Skrevet 20. september 2006 #12 Skrevet 20. september 2006 Du kommer ikke til å få en mammografi undersøkelse, men evnt en ultralyd. Dette fordi mammografi ikke brukes på unge kvinner fordi vi har mye fett i brystene og det er dermed umulig å tolke mamografien. Ultralyd derimot kan fortelle legen hvilken klump det er du kjenner. Lykke til ← Jeg fikk mammografi, og jeg var 21 da.
Gjest gjesta Skrevet 20. september 2006 #13 Skrevet 20. september 2006 Jeg fikk mammografi, og jeg var 21 da. ← På forelesning sa de at de bruker ultralyd på unge kvinner, men skal være påståelig kan godt hende at dette er et "kun på eksamen påstandene" ikke alltid professorene er så oppdatert som de gir utrykk for
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #14 Skrevet 20. september 2006 huff mindre lettet her jeg sitter nå ja... det skal jeg love dere.... synes det var tøft gjortav meg ja, men synes det var greit å få gjort det da jeg gikk konstant å tenke det værste. jeg kom til en meget hyggelig lege som tok en helsjekk på hele meg og kjente og knadde og sto i .... hu mente at kulen langt fra var farlig men bare litt vev... men hun ba meg følge med en gang i uken.. et god råd jenter: en gang i uken, smør brystene inn med såpe og kjenn etter....... jeg ble veldig lettet ihvertfall. hun fortalte at jg hadde nok engstet meg for mye, for dette var ingenting. hun kjente ikke noe.... men fortalte at det var vanlig for jenter å ha litt vev så da er det greit å vite.. veldig gla for at jeg turte og gorde det, i nat kan jeg sove godt:) tak for støtten folkens! hilsen en som er meget lettet
Gjest gjesta Skrevet 20. september 2006 #16 Skrevet 20. september 2006 veldig godt å høre! og veldig viktig at du gjør oss inn på her oppmerksom på det! er sykepleiestudent og ung, alikevel gjør jeg ikke det regelmessig, glemmer det rett og slett. skjerpings her nå for min del.
ashera Skrevet 20. september 2006 #17 Skrevet 20. september 2006 Flott! Det er viktig å sjekke brystene regelmessig, da blir du også kjent med hva som kjennes normalt på akkurat dine bryst og i stand til å gjenkjenne eventuelle avvik.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå