Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg vet at jeg har lest om en jente/kvinne fra Bergen som har designet sin egen regntøykolleksjon. Den selges enkelte steder i Bergen, men jeg husker ikke HVOR.

klærne var trendy og flotte til jenter som vil være kledd i Norges våteste by. Noen som kan hjelpe?

Hvis ikke, får jeg dra til Ilse på Bergen Storsenter....

Endret av Annevenn
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er en butikk ved siden av vin&brød på vektertorget, der har de hatt noen kule regnkåpet i alle fall, men vet ikke om det er dette du mener..

Skrevet
Jeg vet at jeg har lest om en jente/kvinne fra Bergen som har designet sin egen regntøykolleksjon. Den selges enkelte steder i Bergen, men jeg husker ikke HVOR.

klærne var trendy og flotte til jenter som vil være kledd i Norges våteste by. Noen som kan hjelpe?

Hvis ikke, får jeg dra til Ilse på Bergen Storsenter....

De regnkåpene er kjempefine! Jeg vet i alle fall om to typer, det er kanskje den samme jenta som har laget begge to? På Twisted på Vektertorget har de lenge hatt en med blomster/rundinger på i litt forskjellige farger, men tror kanskje de er utsolgt nå. Og så har det kommet en litt annen type etterpå, litt tynnere, rød bl.a. Du kan jo gå dit og se om de har flere igjen.

Og så er det en fin kåpe som kom i fjor, som de i alle fall i vår hadde på Vrimmel. Det er underetasjen på Noa Noa ved siden av Torgallmenningen. Den er vel hvit, tror jeg, og kjempefin...

Og så tror jeg de har noe lignende på Amanda i Kong Oscarsgate, men det er ikke designkåper.

Du får ta deg en tur og se om de kan ha noe igjen på disse stedene. Skjønner at du er oppgitt; man trenger virkelig regntøy i Bergen nå. Syns disse kåpene er finere enn Ilse sine, men det er jo smak og behag.

PS. De har regnkåper hos Aksdal i Muren også - (ikke design da, men).

Skrevet

Desse regnkåpene det er snakk om her, er det i sånn fast/hardt stoff? Eller sånn lett? Og kva ligg prisen på?

Skrevet
Desse regnkåpene det er snakk om her, er det i sånn fast/hardt stoff? Eller sånn lett? Og kva ligg prisen på?

Uff, jeg er så vanskelig til å forklare... De på Twisted er helt tynne, og ikke så veldig fast i stoffet (hva mener du med fast?), men de er ikke så myke som "vanlige" regnkåper (sånne som eldre damer går med). Sånn sett er de vel litt stivere. Og så er de nokså trange i størrelsen. Det er visst ikke plass til så mye under. Ikke noen vinterjakke altså.

Den jeg så på Vrimmel er i et litt tykkere stoff og litt mer "jakke-aktig" (super forklaring...) Den er nokså myk. Begge er imidlertid lange modeller (Twisted hadde visst korte også) med hette. Kåpene lukkes med en lang toveisglidelås.

Har ikke funnet bilder av dem.

PS. Den jeg så på Amanda er i hardt, tykt stoff utenpå, men myk inni. Det knirker når man går med den...

Pris: 1500-2500? Husker ikke helt. Jeg tror en regnkåpe er en god investering.

Skrevet

Var litt usikker sjølv om kva eg meinte med "fast", men takk for fint svar :) Syns du var veldig flink til å forklara :)

Skrevet

Tenker du på de regnjakkene som bl.a. er i lys rosa og lys blå? Tror de har kommet i flere farger også. Det er hvertfall en bergensjente som lager noe slike regnjakker og de selges på Vrimmel. :)

Skrevet

vet at det var ei jente fre Bergen som solgte slike i gata med dromedar tidligere for noen år siden. mulig hun er der enda. hun ble iallefall omtalt i BT.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...