Gå til innhold

Skadet av katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man hører så mye om hunder som jager katter til katteeieres forargelse. Jeg bor i blokk. På vei opp trappen sitter det en katt der, og før jeg får reagert flyr den på hunden min og biter den stygt i snuten. Jeg får kjapt tak i katten og løfter den opp. Da biter den meg i hånden noen ganger - spesielt smertefullt var det i et fingerledd. Jeg hadde vondt i lang tid etterpå. Fikk den da ut. den hører ikke til i vår blokk, såvidt jeg vet. Så går det en stund, og det samme gjentar seg med den samme katten. Klok av skade griper jeg ikke inn. Hunden min tar igjen. Biter den over nakken/ryggen og rister noen ganger og katten er død. Trist, men en helt forståelig reaksjon fra hunden min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

håper virkelig du kvittet deg med "liket" på en fornuftig måte og sjekket om den var id-merket....

fornuftig måte vil IKKE tilsi å hive den i nærmeste søppeldunk med derimot å levere den på egnet sted.

Skrevet
Klok av skade griper jeg ikke inn.

Regner med at dette er tull og at du kun er ute etter å provosere, for om det finnes mennesker med så lite fornuft egner de seg dårlig som hundeeiere.

Hva om din hund angrep en hund som er større enn din fordi din hund ble redd - og hundeeieren til den store hunden ikke grep inn fordi h*n var redd for å få et kloremerke eller to på hånda?

Det hadde du vel akseptert?

Skrevet

Katten var ikke merket, men jeg satt opp et oppslag i blokken om hendelsen. Det viste seg forøvrig i ettertid at denne katten hadde flyet på hunder før. Å sammenligne denne episoden med å gripe inn i et hundeslagsmål er ikke relevant. Når to normale hannhunder slåss, vil som oftest den ene gi seg uten at det har oppstått store skader. Blir det alvorlig, er min erfaring at de fleste får panikk og blir lammet. Men i teorien skal begge hundeeierne gripe inn koordinert. Når det gjelder katten, var for det første noen blødende risp en bagatell mot hjørnetennene i fingrene. Det hele var over på noen få sekunder, så det var vel min refleks som automatisk ikke slo til.

Skrevet

Fordi du fikk vondt i fingern din og katten bet først, så er det helt i orden at hunden din dreper katten? En hund som dreper en katt kan kreves avlivet.

Ellers regner jeg med at hele innlegget er bull shit, det eneste du skriver er for å provosere. Men så finnes det tilbakestående mennesker også.

Hilsen hund og katteeier.

Skrevet

Takk og pris for dette ikke er min katt og at jeg ikke har slike naboer som deg!!!! :frustrert::frustrert:

Skrevet

Du burde ha fått avlivet katten første gang, men problemet ordnet seg jo selv etterhvert.

Skrevet

Sånn må katte-eiere faktisk bare regne med dersom en har katter som springer over alt!

Skrevet
Takk og pris for dette ikke er min katt og at jeg ikke har slike naboer som deg!!!!  :frustrert:  :frustrert:

:sinna::frustrert: Enig!!

Trådstarter skal prise seg lykkelig over at det heller ikke var min katt :frustrert:

Skrevet (endret)
Du burde ha fått avlivet katten første gang, men problemet ordnet seg jo selv etterhvert.

Sånn må katte-eiere faktisk bare regne med dersom en har katter som springer over alt!

...Det blir for dumt. Og til TS ( TS skrev kanskje de siterte innleggene..?): En refleks som automatisk ikke slår til? Høh..

Endret av Svart Katt
Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet
Man hører så mye om hunder som jager katter til katteeieres forargelse.

Gjør man? Jeg trodde katten var bikkjas største skrekk, øyne blir klort ut osv.

Trist det som skjedde, men en kunne jo ikke like godt ha hatt mekling heller.

Skrevet
Gjør man? Jeg trodde katten var bikkjas største skrekk, øyne blir klort ut osv.

Trist det som skjedde, men en kunne jo ikke like godt ha hatt mekling heller.

Selv om man ikke kunne ha hatt mekling var vel ikke alternativet å drepe katten. Jeg er så irritert på alle de menneskene som gir katter så enormt lav status i samfunnet. Tror alle som har katt kan si at de gir deg like mye som det en hund gjør!!! :frustrert:

(Ikke en propagada mot hundeeiere eller hunder, men mot kattehatere)

Skrevet

Men jeg elsker jo katter og hater bikkjer! Her forleden var meg og ei venninne og tok en snarvei fra butikken, og det står en rasende hissigpropp av en forvokst puddel i veien. Ikke bundet og ingen eier tilstede. "Hei bofsen" sier venninna mi. Bikka snerrer og løper rett mot oss og følger etter og "viser vei" samme veien vi skulle. Kom vi for nærme, kjeftet den uten like. Så stopper den så klart ved veikrysset vi skal ta (en liten sti) og nekter å flytte seg. Husj husj! Sier vi, og da klikker den i vinkel! Vi måtte bare tråkke hardt i bakken og brøle som fy til den. Så stakk den av til slutt. Jeg har aldri hatt mer lyst til å sparke hodet av en fillebikkje som det der. Skremte livet av oss gjorde den! Men vi lot den da være, og finne veien vekk selv.

Denne var en større trussel enn en søt liten pjuskekatt (beit den deg? Leste det ikke i sted. Stakaaaaar! Et PUSEBITT makan, er du mann eller mus??) Hvorfor kunne du ikke bundet fast fillebikkja di og jaget vekk katten? Det er ikke en jaguar en prater om her. Beklager jeg går til angrep på bikkja di sin person, men denne historien jeg minte meg selv på nå, fikk meg til å huske jeg avskyr disse loppekassene :frustrert:

Men siden du var så dum og gikk bort til en katt med en hund, DA mente jeg det var vel ikke annet å gjøre enn at du lot kjøteren din gå løs på en stakkars liten pus.

Hva gjorde du med liket etterpå da?

(dette var da en utvidet versjon av forrige innlegg, som skulle være et rolig innlegg, emn da ble det seende ut som jeg var på å støtte medvirkende kattemord hoho)

Skrevet

:) jeg trodde du mente at siden det ikke var rom for mekling var alternativet å drepe katten! Så lett kan jeg misforstå! ;)

Men det kan virke som vi er ganske enig ja

Skrevet

Hehe ja, tror jeg skal begynne å uttrykke meg med mer enn to linjer om ganga :P

Alternativet hadde, mener jeg, vært å skrike SHOO SHOOSJ vekk med katten, bedre å skremme dem enn å la bikkja filleriste dem!

Bra du fikk sett dette sje, trådstarter, så kan du kanskje ha bildet av en nydelig pus som blir ristet til døde av beistet ditt på netthinnen en stund lenge nok til å tenke deg om før neste gang du hyler som en jente og slipper hunden løs på katter.

Skrevet

Her var det mange mennesker med stor fantasi som lager historier og tillegger meg synspunkter og egenskaper som ikke stemmer med virkeligheten. For det første: De som ikke kan forestille seg hva det vil si å få katters hjørnetenner med full kraft inn i fingerledd, vet mye mindre om katter enn jeg. Jeg vil mye heller ha 3 cm hjørnetenner fra hund inn i en muskel !! Og da denne vonde episoden skjedde sto jeg ved postkassene, mens hunden min var på vei opp første avsatsen. Jeg så katten fly på hunden min igjen, nølte et sekund - ikke flere, og da var det for sent. (I første episoden slengte jeg meg over hunden og grep katten) Det hele var over på max fem sek. Jeg var flere meter unna. Så får dere i fantasien se for dere en pyse eller kattehater. Det er langt fra virkeligheten. Og episoden gikk faktisk veldig inn på meg.

Skrevet
Her var det mange mennesker med stor fantasi som lager historier og tillegger meg synspunkter og egenskaper som ikke stemmer med virkeligheten. For det første: De som ikke kan forestille seg hva det vil si å få katters hjørnetenner med full kraft inn i fingerledd, vet mye mindre om katter enn jeg. Jeg vil mye heller ha 3 cm hjørnetenner fra hund inn i en muskel !! Og da denne vonde episoden skjedde sto jeg ved postkassene, mens hunden min var på vei opp første avsatsen. Jeg så katten fly på hunden min igjen, nølte et sekund - ikke flere, og da var det for sent. (I første episoden slengte jeg meg over hunden og grep katten) Det hele var over på max fem sek. Jeg var flere meter unna. Så får dere i fantasien se for dere en pyse eller kattehater. Det er langt fra virkeligheten. Og episoden gikk faktisk veldig inn på meg.

Hørt om båndtvang?

Skrevet
Hørt om båndtvang?

Ja, kjenner Viltloven og båndtvangen 1. april - 20. august. Kjenner også Bufeloven og politivedtektene i de kommunene jeg beveger meg.

Hva er bakgrunnen for spørsmålet? Kan ikke tolke deg anderledes enn at du tror man har båndtvang i egen bolig, og det blir jo direkte latterlig.

Skrevet (endret)
Ja, kjenner Viltloven og båndtvangen 1. april - 20. august. Kjenner også Bufeloven og politivedtektene i de kommunene jeg beveger meg.

Hva er bakgrunnen for spørsmålet? Kan ikke tolke deg anderledes enn at du tror man har båndtvang i egen bolig, og det blir jo direkte latterlig.

Jeg fikk inntrykk av at det foregikk utenfor boligen, fordi du skriver det hendte ved postkassene. Jeg regner med at de enten ligger i oppgangen eller utendørs, ingen av delene ligger i din egen bolig.

Hunden skal holdes i bånd om du ikke har kontroll over den løs. Noe du tydeligvis ikke har.

Endret av Kitten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...