Gå til innhold

Angrepille

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Noen som kan fortelle meg hva som skjer atter at man tar en angrepille? Glemte en pille i første uken, og tenker nå på å ta en angrepille (da blir det ca 36 timer etter samleiet). Skal man bare fortsette med p-pillen som vanlig, bruke kondom i en uke, og så er alt som normalt igjen, eller?? Er litt lost når det gjelder sånt :sjenert:

Endret av Nemmera
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kondom i 7, helst 14 dager. Så i den andre tråden at du bruker Trionetta, og der står det 7 dager, mens det i kopien Trinodynol er 14 dager. Siden innholdet er 100 % likt så antar jeg at Trionetta har hatt mer flaks når det gjelder markedsføringen.

Skrevet

så man bare fortsetter som vanlig som om man ikke hadde tatt en anrepille? Man tar bare hensyn til at man har glemt å ta den pillen man glemte og så bruker man kondom i 7(el.14) dager og så er alt i orden igjen?

Skrevet

og dessuten så har jeg da tatt både den pillen jeg skulle tatt og dagens pille i dag.. blir det ikke da hormonsjokk hvis jeg putter i meg en angrepille også?

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Du bare fortsetter med p-piller som vanlig etter å ha tatt angrepille, ja, i tillegg til kondom i uka etterpå. For å safe ville jeg brukt kondom frem til neste gang du får mensen, ettersom når man glemmer pille i første uka er man visstnok ekstra utsatt når det gjelder trionetta.

Du kan få birvirkninger, siden du får i deg en god del hormoner (trionetta er jo kjent for å være hormonrik), men du trenger ikke få det. Jeg har tatt angrepille to ganger, går på trionetta og fikk ingen bivirkninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...