Nemmera Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 (endret) Noen som kan fortelle meg hva som skjer atter at man tar en angrepille? Glemte en pille i første uken, og tenker nå på å ta en angrepille (da blir det ca 36 timer etter samleiet). Skal man bare fortsette med p-pillen som vanlig, bruke kondom i en uke, og så er alt som normalt igjen, eller?? Er litt lost når det gjelder sånt Endret 19. september 2006 av Nemmera
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 Kondom i 7, helst 14 dager. Så i den andre tråden at du bruker Trionetta, og der står det 7 dager, mens det i kopien Trinodynol er 14 dager. Siden innholdet er 100 % likt så antar jeg at Trionetta har hatt mer flaks når det gjelder markedsføringen.
Nemmera Skrevet 19. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2006 så man bare fortsetter som vanlig som om man ikke hadde tatt en anrepille? Man tar bare hensyn til at man har glemt å ta den pillen man glemte og så bruker man kondom i 7(el.14) dager og så er alt i orden igjen?
Nemmera Skrevet 19. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 19. september 2006 og dessuten så har jeg da tatt både den pillen jeg skulle tatt og dagens pille i dag.. blir det ikke da hormonsjokk hvis jeg putter i meg en angrepille også?
Gjest Norwegian Blue Skrevet 19. september 2006 #6 Skrevet 19. september 2006 Du bare fortsetter med p-piller som vanlig etter å ha tatt angrepille, ja, i tillegg til kondom i uka etterpå. For å safe ville jeg brukt kondom frem til neste gang du får mensen, ettersom når man glemmer pille i første uka er man visstnok ekstra utsatt når det gjelder trionetta. Du kan få birvirkninger, siden du får i deg en god del hormoner (trionetta er jo kjent for å være hormonrik), men du trenger ikke få det. Jeg har tatt angrepille to ganger, går på trionetta og fikk ingen bivirkninger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå