Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 Hvordan går jeg fram? Først skriver jeg, det vet jeg jo Men hvem kan jeg sende det til? Hvilket forlag tar i mot? Noen som vet?
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 Alle skjønnlitterære forlag tar i mot manus til bøker, og såvidt jeg vet har de aller fleste norske forlag barnebokavdeling. Det står gjerne info om innsending av manus på hjemmesidene deres. Er litt usikker, men jeg tror Damm er det største barnebokforlaget. Men det kan være lurt å se litt på hva slags bøker de ulike forlagene utgir, for å finne ut om det man skriver kan være aktuelt. Forlagene vil helst at du sender manuset til ett forlag av gangen, men jeg tror det er ganske vanlig å sende til fler. Hvis du er interessert i å vite mer om hva slags avtaler de har for betaling (oftest royalties for forfatter, tror jeg) kan du ta direkte kontakt med de ulike forlagene for å høre.
Gjest TS Skrevet 19. september 2006 #3 Skrevet 19. september 2006 Takk for svar. Dette er noe jeg har tenkt på i mange, mange år. Faktisk helt siden ungdomsskolen. Er snart i 30 årene nå. Jeg var nesten alene om å elske å skrive stil.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå