Gjest gjesta Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 Hei! Har noen spørsmål om sykepenger og arbeidsledighetstrygd. Saken min er at jeg har vært arbeidsledig fra januar i år. Hadde en sommerjobb som jeg ble sykemeldt ifra etter 5 uker. Da hadde jeg 4 uker igjen av kontrakten. Siden da har jeg gått sykemeldt. Har sendt inn meldekort og sykemeldingene til A-etat (etter beskjed fra dem). Idag var jeg innom trygdekontoret for å høre når jeg ville få sykepenger. De sa at utbetalingsdagen denne mnd var den 27. men de kunne ikke se at jeg ville få noe da. De siste pengene jeg fikk var fra sommerjobben min den 31.august. Saksbehandleren min på trygdekontoret skulle ringe meg i morgen (var syk idag). Det jeg lurer på er om jeg har rett på like mye penger som jeg fikk i lønn hos sommerjobben, eller får jeg det dagpengesatsen min var på når jeg er arbeidsledig? Jeg trodde jeg kom til å få like mye som lønna var på siden jeg har vært sammenhengende sykemeldt siden jeg hadde jobb. Hun på trygdekontoret mente at siden det var en tidsbegrenset jobb så ville jeg bare få det dagpengesatsen var på før jeg fikk jobb. Noen som vet noe om dette? Er redd jeg ikke får penger den 27/9 siden de ikke kunne finne det på dataen. Hva bør jeg gjøre..? Er rimelig blakk nå siden den siste lønningen fra sommerjobben bare var for 14 dager. Ble rotet dette her, men håper noen forstår... Noen som vet noe om reglene o.l ? Veldig takknemmlig for svar.
Gjest squeeky Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Akkurat det med sykepenger er jeg usikker på, men når det kommer til vanlig arbeidsledighetstrygd, så er det sånn at de legger sammen de tre siste årene med inntekt og finner gjennomsnittet av det du har tjent, og utifra det så får du dagpenger.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 Hun på trygdekontoret mente at siden det var en tidsbegrenset jobb så ville jeg bare få det dagpengesatsen var på før jeg fikk jobb. ← Dette er riktig, så vidt jeg vet.
Gjest Gjest1 Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 Det jeg lurer på er om jeg har rett på like mye penger som jeg fikk i lønn hos sommerjobben, eller får jeg det dagpengesatsen min var på når jeg er arbeidsledig? ← Jeg vet ikke hva dagpengesatsen er... Men... Akkurat det med sykepenger er jeg usikker på, men når det kommer til vanlig arbeidsledighetstrygd, så er det sånn at de legger sammen de tre siste årene med inntekt og finner gjennomsnittet av det du har tjent, og utifra det så får du dagpenger. ← Jeg fikk utbetalt gjennomsnittet av de siste tre års lønn da jeg var sykemeldt uten jobb. Fikk derfor rundt 8000 i måneden. Glad jeg bodde hjemme hos mor og far for å si det sånn
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Hei! Har noen spørsmål om sykepenger og arbeidsledighetstrygd. Saken min er at jeg har vært arbeidsledig fra januar i år. Hadde en sommerjobb som jeg ble sykemeldt ifra etter 5 uker. Da hadde jeg 4 uker igjen av kontrakten. Siden da har jeg gått sykemeldt. Har sendt inn meldekort og sykemeldingene til A-etat (etter beskjed fra dem). Idag var jeg innom trygdekontoret for å høre når jeg ville få sykepenger. De sa at utbetalingsdagen denne mnd var den 27. men de kunne ikke se at jeg ville få noe da. De siste pengene jeg fikk var fra sommerjobben min den 31.august. Saksbehandleren min på trygdekontoret skulle ringe meg i morgen (var syk idag). Det jeg lurer på er om jeg har rett på like mye penger som jeg fikk i lønn hos sommerjobben, eller får jeg det dagpengesatsen min var på når jeg er arbeidsledig? Jeg trodde jeg kom til å få like mye som lønna var på siden jeg har vært sammenhengende sykemeldt siden jeg hadde jobb. Hun på trygdekontoret mente at siden det var en tidsbegrenset jobb så ville jeg bare få det dagpengesatsen var på før jeg fikk jobb. Noen som vet noe om dette? Er redd jeg ikke får penger den 27/9 siden de ikke kunne finne det på dataen. Hva bør jeg gjøre..? Er rimelig blakk nå siden den siste lønningen fra sommerjobben bare var for 14 dager. Ble rotet dette her, men håper noen forstår... Noen som vet noe om reglene o.l ? Veldig takknemmlig for svar. ← jeg hadde et vikaroppdrag etter at jeg ble ledig. Ble sykmld og siden jeg hadde vert ansatt i mer enn 4 uker hadde jeg krav på samme lønn sa de.
Gjest gjesta Skrevet 23. september 2006 #6 Skrevet 23. september 2006 Takk for svar! Nå ser det ut som det ordner seg. Får sykepenger den 27/9. Men får etter den satsen som dagpengene var på, og ikke den satsen som sommerjobblønna var på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå