Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

jeg lurer i grunn på hvordan jeg skal starte en søknad jeg. Etter jeg har skrevet "viser til annonse..." Hva skriver jeg før jeg skriver om utdannelse/erfaring?

Skal søke på en jobb som kontormedarbeider i en liten bedrift.

Huff, håper noen kan gi meg et svar, er ikke så flink på søknader....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Etter jeg har skrevet "viser til annonse..." Hva skriver jeg før  jeg skriver om utdannelse/erfaring?

Kort presentasjon av deg selv.

Skrevet

Søknad im stilling som XXXXX

Viser til søknad på FINN.no dato, og søker herved på stillingen som XXXX.

Skriv litt om deg selv og utdannelsen din.Ca. En 5 linjer.

Fortell litt om hva du gjør idag. Ca. 5 linjer.

Litt selvskryt, om hva du duger til og hva resultater du har oppnådd til i dag.

Hvis det er noe dere lurer på, kan dere gjerne ringe eller sende en mail. Jeg ser frem til å høre fra dere og håper på positivt svar.

Mvh

Vedlegg CV

Dette oppsettet har pleid å funk for meg :)

Skrevet

Alternativt:

Jeg søker stillingen fordi...

(skriv hva du finner tiltrekkende, det viser arbeidsgiver at du har LEST annonsen og ikke bare slenger inn søknader på alle ledige jobber)

Jeg tror jeg passer til stillingen fordi...

(og under dette punktet kommer erfaring og utdanning)

Skrevet

Går dette an som "selvskryt"?

Jeg vil karakterisere meg som en utadvendt og organisert person med godt humør og stå-på-vilje. Jeg er en ryddig og strukturert person, med god datakompetanse og er en lett person å samarbeide med. Jeg er pålitelig, liker å jobbe selvstendig og er nøyaktig i mitt arbeid.

Skrevet

Ja. :)

Ville kanskje kuttet litt - du skriver at du er organisert i den ene setningen og ryddig og strukturert i neste. Litt mye av det gode kanskje? Ville brukt en setning til utadvendt og lett å samarbeide med, og neste til ryddig og strukturert.

Skrevet

Tenket det samme selv, var litt rask på avtrekkeren :)

Takk for svar alle sammen!

Skrevet

Da blir det ca slik:

Jeg vil karakterisere meg selv som en utadvendt person som er lett å samarbeide med, har godt humør og stå-på-vilje. Jeg er en ryddig og strukturert, med god datakompetanse. Jeg er pålitelig, liker å jobbe selvstendig og er nøyaktig i mitt arbeid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...