Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal da til Spania til fredag og gleder meg som en liten shitunge! (det er jeg jo også :Hehe: )

Vi skal til Malaga, til et lite sted som heter Playa De Paraiso. Her skal vi være i 11 dager :hoppe:

Er det noen som har vært der, i Malaga altså, og kan fortelle meg hva jeg bør få med meg av diverse ting? Noen flotte restauranter, utesteder, markeder og diverse? Noe jeg absolutt bør kjøpe?

Jeg kan jo litt spansk, men hva bør man kunne der?

Endret av d'Arc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, fytti, som jeg gleder meg. Jeg drar natt til lørdag :hoppe:

Tusen takk for svar :)

Skrevet

Besøk festningen/borgen, men husk gode sko!

Det er noen år siden jeg har vært der nå, men den gangen var det et diskotek inne i et gammelt hus, rar følelse å gå inn i et slikt gammelt ærverdig hus, gå gjennom rommene og være på fest.

Prøv den lokale vinen, veldig søt, smakssak, men prøve må man. Koster jo ikke så mye.

Mange koselige lokaler i et område i sentrum, når man først har kommet til det rette området, er det bare å gå fra sted til sted slik spanjolene gjør til morgene kommer.

Hvis du kan unngå det: ikke gå med veske når du går ut sent på kvelden/natten. Ei jeg kjente, fikk frastjålet veska av noen som kjørte forbi på moped. Siden hun hadde den på kryss (ikke hengende rett ned over en skulder), ble hun dratt etter mopeden et stykke. Au.

Ikke for å skremme deg: vi hadde det veldig fint i Malaga, ville bare gi deg et lite tips slik at du ikke risikerer å få ødelagt ferien din.

Hvor mye tid har du der?

Fra Malaga går det buss og tog til mange steder, så om du har tid, anbefaler jeg dagsutflukter til Cordoba, Sevilla og Gibraltar. I Gibraltar ville jeg ha overnattet en natt.

Skrevet

Takk for tipsene, spesielt vesketipset :) Nå er jeg fremdeles mindreårig jeg da, så med vinen er nok ganske uaktuelt. Men jeg synes det blir for kjedelig å bare ligge på stranda og sløve, når jeg skal være der i 11 dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...