Gå til innhold

Synstest

Fremhevede innlegg

Skrevet

For første gang i mitt liv skal jeg ta en synstest, tror kanskje jeg trenger briller til PC og for lesing.

Jeg aner virkelig ikke noe om dette. Er det fornuftig av meg å gjøre dette hos en vanlig brillebutikk eller bør jeg gjøre det hos en spesialist?

Har vurdert Brilleland, er det generelt OK å bruke?

Trenger alle mulige tips og erfaringer fra dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Standar synstester utføres av optikker i en vanlig brillebutikk.

Når det gjelder hvor så ville jeg valgt utfra pris jeg :)

Skrevet

jeg gjorde det på interoptik, mener de var billigere på synstest. de var billigere enn brilleland på briller, ihvertfall!

Skrevet (endret)

Dette er ikke noe hokuspokus. Bare ring Brilleland. Bestill time. Så velger du deg ut et par lekre briller. ;) Ikke noe farlig. Synsspesialist er noe man må henvises til fra lege om det er mistanke om øyesykdom eller andre unormale tilstander i øyet.

Lykke til. :)

Endret av Clementine
Skrevet

Takk for raske svar alle sammen. Dette skal jeg nok få til. ;) Da blir det nok synstest på en av de butikkene som er i nærheten av meg, det er mest praktisk.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Samboeren min fikk utført synstest ved en av billigkjedene innen optikk og fikk seg briller. Han fikk konstatert at han var nærsynt og hadde skjeve hornhinner. Testen kostet 300 kr og tok 20 minutter.

Men hodepinen forsvant ikke. Han fikk senere anbefalt en annen optiker av en kollega på jobb og dro dit for å få en ny synstest. Denne optikeren tok 420 kr for en synstest, brukte en time på testen, gikk grundig igjennom alt, og det viste seg at han i tillegg til det den andre optikeren fant ut, også skjeler bittelitt på det ene øyet. Skjelingen er så liten at ingen andre enn jeg har sett det før. Etter at han fikk korreksjon mot disse tingene så er hodepinen borte :)

Så det kan være stor forskjell på optikere, og jo billigere de er, jo kortere tid bruker de ofte på synstesten.

Skrevet

Takk igjen. Jeg tror det er "kun" lesebriller jeg trenger, det er når jeg leser eller ser på TV ofte behovet er der + PC-skjermen på jobb.

Skrevet

Har ingen anbefalinger, er på jakt etter en bra optiker selv. Kan du ikke fortelle hvordan det var der du gikk da? (Når du har vært der:))

:);)

Skrevet
Har ingen anbefalinger, er på jakt etter en bra optiker selv. Kan du ikke fortelle hvordan det var der du gikk da? (Når du har vært der:))

:)  ;)

Det skal jeg gjøre.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Interoptik på Sørumsand i hvert fall. Var der for en mnd siden ca, da dattera mi ødela brillene mine. Kjempeservice, hyggelige og dyktige optikere og helt fine priser. Sjekka om jeg kunne fått billigere linser på nettet, men de kosta det samme, faktisk :)

Skrevet
Har du vært hos noen optiker?

Hvis det er meg du spør, så har jeg time neste uke.

Skrevet

Da har jeg akkurat kommet fra optikeren. De fant ut at jeg trengte lesebriller, og det er jeg egentlig glad for. Håper det hjelper på hodet mitt fremover.

Det tok ca 25-30 min og jeg må jo innrømme at det godt kunne vært ennå grundigere. Men jeg fortalte en del først, så det var nok lett å kjenne igjen ut i fra det hva jeg trengte.

Betalte 320 kr for det.

Gjest Gjest_Snufsa_*
Skrevet

Hvordan gikk det hos optikeren?

Skrevet (endret)

Det gikk bra, det er vel egentlig ikke så mye mer å fortelle enn det jeg skrev i innlegget over deg...

Endret av Tjorven
Skrevet
Det gikk bra, det er vel egentlig ikke så mye mer å fortelle enn det jeg skrev i innlegget over deg...

Hehe, jeg så ikke innlegget over... Hvilken optiker var du hos?

Skrevet
Hehe, jeg så ikke innlegget over... Hvilken optiker var du hos?

Hilsen Snufsa

Skrevet

Jeg endte opp hos Brilleland i Bærum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...