Gjest Bare innom Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 Min 10 år gamle datter har i det siste begynt å få kviser og hudormer, så det er tydelig at puberteten er på vei. I dag regnet hun med at "Rudolf" ville bli hennes kjælenavn, siden nesen lyser rødt.... (Dette var selvironi, hun plages ikke med kvisene, men skulle helst unngått dem) I min tid hadde vi kun "Clerasil", og ikke snakk om at hun skal bruke denne!!! Jeg regner med at det er en stor fordel å handle på apoteket, selv om de produktene er noe dyrere... Har noen gode tips til produkter som passer for "sart barnehud"? Jeg vet jeg får hjelp på apoteket, men opplever relativt ofte at de prøver å selge så dyrt som mulig, og at det derfor er greit å vite hva en bør se etter på forhånd. Gode råd mottas med takk!
Festus Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 Ikke nødvendigvis apoteket som er det beste... husk at de også skal tjene penger.. ikke alt derfra som er like bra.. (har jobbet på en fabrikk som lagde bla. cosmica..). Min datter på 11 begynner å få samme problemet.. så kanskje det er noen kosmetologer/ hudpleiere her?? *vente spent på svar*
Ling Skrevet 19. september 2006 #3 Skrevet 19. september 2006 Weleda sine barneprodukter. Kjøpes på helsekost. Og for all del, unngå apoteket: der er det alt for mye mineraloljer ute å går....
Gjest Bare innom Skrevet 19. september 2006 #4 Skrevet 19. september 2006 Takk for svar. Nå er det desverre slik at datteren reagerer på Weledas produkter, så dette er ikke et produkt som passer henne... Men jeg tar gjerne mot flere tips.
Saeria Skrevet 19. september 2006 #5 Skrevet 19. september 2006 En tur til en hudpleier hadde kanskje ikke vært så dumt. Jeg er av den oppfatning at hvis en skal begynne med produkter, så er det like greit å ha kvalitet fra dag en. Dette gjelder sminke også, når den tid kommer. Dårlige produkter vil føre til ubalanse i huden. Skulle ønske jeg visste mer da jeg var tenåring. Jeg også brukte Clerasil og annet dritt som bare gjorde huden verre. Selv om kvalitet koster litt ekstra, så er produktene drøye. Sånn sett taper man ikke på å investere i kvalitet fremfor kvantitet som blir fort oppbrukt.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #6 Skrevet 19. september 2006 Jeg har/har hatt tre i den alderen, og har rådet dem til å bruke Lactacyd såpe til ansiktsvask. Det er enkelt å bruke for et barn som ofte har det travelt om morgenen, bedre enn "bare" å skvette vann i ansiktet eller vaske med klut. På denne såpa står det at den er egnet til å bruke på uren hud, og jeg ser det hjelper. Vi kjøper den uten parfyme, rimelig og drøy er den også.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #7 Skrevet 19. september 2006 Takk for svar. Nå er det desverre slik at datteren reagerer på Weledas produkter, så dette er ikke et produkt som passer henne... Men jeg tar gjerne mot flere tips. ← Vet du hva i Weleda hun reagerer på?
Gjest Tanita Skrevet 19. september 2006 #8 Skrevet 19. september 2006 Da ville jeg kjøpt milde (uten salicylsyre eller aha-syrer siden de er så unge) hudpleieprodukter hos hudpleiesalong. De trenger ikke så mange produkter, en rens (Evt rensemelk & toner) og en krem.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #9 Skrevet 19. september 2006 Dermalogica har veldig milde og fine produkter for alle hudtyper En venninne av meg med kviseproblemer sverger til clinique.
Gjest Tanita Skrevet 20. september 2006 #10 Skrevet 20. september 2006 Jeg ville ikke valgt Dermalogica til så unge, men til nød ultracalming cleanser.
Gjest Bare innom Skrevet 20. september 2006 #11 Skrevet 20. september 2006 Vet du hva i Weleda hun reagerer på? ← Nei det vet jeg dessverre ikke.
Gjest Bare innom Skrevet 20. september 2006 #12 Skrevet 20. september 2006 En tur til en hudpleier hadde kanskje ikke vært så dumt. Jeg er av den oppfatning at hvis en skal begynne med produkter, så er det like greit å ha kvalitet fra dag en. Dette gjelder sminke også, når den tid kommer. Dårlige produkter vil føre til ubalanse i huden. Skulle ønske jeg visste mer da jeg var tenåring. Jeg også brukte Clerasil og annet dritt som bare gjorde huden verre. Selv om kvalitet koster litt ekstra, så er produktene drøye. Sånn sett taper man ikke på å investere i kvalitet fremfor kvantitet som blir fort oppbrukt. ← Jeg er veldig skeptisk til hva hun bør bruke siden hun er så ung, så en tur til hudpleier er nok ikke så dumt. Problemet er nok økonomien... Jeg har/har hatt tre i den alderen, og har rådet dem til å bruke Lactacyd såpe til ansiktsvask. Det er enkelt å bruke for et barn som ofte har det travelt om morgenen, bedre enn "bare" å skvette vann i ansiktet eller vaske med klut. På denne såpa står det at den er egnet til å bruke på uren hud, og jeg ser det hjelper. Vi kjøper den uten parfyme, rimelig og drøy er den også. ← Det er et forslag verdt å prøve! Jeg vet at diabetikere blir anbefalt å vaske tørre såre føtter med lactasyd, men har aldri tenkt på at det kan brukes i ansiktet. Dermalogica har veldig milde og fine produkter for alle hudtyper En venninne av meg med kviseproblemer sverger til clinique. ← Takk for tipset!
Gjest Bare innom Skrevet 20. september 2006 #13 Skrevet 20. september 2006 Jeg vil bare fortelle dere at jeg ringte en hudpleier for å få råd, og hun henviste meg til apoteket. Hun anbefalte flere serier, bl.a "sebamed", men siden min datter nå kun har begynnende acne så anbefalte hun "Decubal". Hun mente dette var den billigste, mest skånsomme, og mest hensiktsmessige behandlingen for vår datter akkurat nå. (Med tanke på hennes alder)
Gjest Gjesta Skrevet 20. september 2006 #14 Skrevet 20. september 2006 Jeg har lest at intimsåpen til Dr. Greve er utmerket som ansiktsvask til litt fet hud. Tror det var i Woman, eller noe slikt. Den er billig, og i hvertfall mild (jeg bruker den til barbering), og skummer lite, så i hvertfall verdt forsøket.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå