Gå til innhold

Bivirkninger av Yasmin

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg har nå gått på yasmin i to måneder. jeg er akuratt ferdig med mitt andre brett.

før gikk jeg på trionetta i ca 7 år uten en eneste bivirkning.

denne gangen med yasmin, har jeg hatt mellomblødninger (så og si hver dag, en liten "skvett")

jeg fikk utslett på brystet (har gitt seg nå)

stemmer dette?

er det noen andre som har hatt samme problem??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk også bivirkninger av yasmin, men ikke slike som du beskrev. Mistet totalt sexlysten og ble deprimert. Har to venninner til som har opplevd det samme som meg.

Gjest Valentine
Skrevet

Jeg kan fortelle om noe lignende.. Jeg gikk også på Trionetta noen år, uten en eneste bivirkning. Så flyttet jeg utenlands og fikk et helt nytt merke, også uten bivirkninger. Da jeg kom tilbake til Norge, fikk jeg høre om den "fantastiske" pillen Yasmin. Ble nysgjerrig - og prøvde. Brukte den i ett år - og på sommeren fikk jeg pigmentflekker i ansiktet for første gang! :( Er overbevist om at pilla har skylda, så nå er jeg tilbake på Trionetta...

Valentine

Skrevet

Jeg har gått ca. 4 måneder på yasmin og er heller ikke fornøyd. Har to brett igjen og da skal jeg gå over til gamlesorten som jeg var fornøyd med. :wink:

Skrevet

Har fått pigmentflekker for første gang etter at jeg begynte med Trionetta...ellers har jeg det helt bra :lol:

Skrevet

Jeg gikk på Trionetta og har gått på det helt til noen måneder siden. Da ville jeg bytte til Yasmin og da jeg begynte på den hadde jeg små blødninger i 9-10 dager og ble bekymret og ringte til legen. Men fikk høre at det var normalt. Men hvis det ikke gav seg måtte jeg slutte med den. Det gikk etterhvert over og siden har jeg ikke hatt noe problemer.

Håper ikke jeg også får pigmentforandringer, har en pigmentflekk på armen, men da må jeg i så fall ha fått den av Trionetta.

Ellers kan jeg si en positiv ting med Yasmin og det er at jeg har fått mye mindre kviser på ryggen og i ansiket. Har bedret seg betraktelig :)

Skrevet

-Ble småkvalm.

-Fikk masse småkviser de første to månedene.

-Ene bryste ble større for det sikkert tok opp bedre hormoner enn det andre,og hadde litt med ammingen for 5 år siden å gjøre.

-Har bare brukt de i 3-4 måneder så jeg vil prøøve de litt lenger.Hadde hormonspiral for som var suuuuuuuuuuuuuper helt til jeg byttet til ny.

Hvilke andre p.piller anbefales da?

Skrevet

Ingen bivirkninger overhodet, har så langt knasket i meg tre brett, er i gang på det fjerde.

Jeg er strålende fornøyd. etter første brett kom mensen da den skulle (jeg hadde veldig uregelmessig m.), men var ellers like vond og kraftig som før. Andre gang hadde jeg nesten ikke smerter, og nå sist blødde jeg i tillegg merkbart mindre enn jeg pleier. :briller:

Skrevet

De to siste månedene har jeg hatt 6 "menser"; 4 fulle menser med smerter og det som hører med, 1 liten blødning som varte et par dager, og mellom de to siste normal-mensene, fikk jeg en blødning som bare varte og varte. Ringte lege etter to uker med blod, fordi jeg var dritt-lei, og visste at jeg skulle få mensen om et par dager igjen... :-? Så da var det nok! Legen ble ikke like bekymra som meg... Han sa slutt med yasmin, og gå tilbake til microgynon, så det har jeg gjort.

Har prøvd microgynon tidligere i tre måneder, og vet ikke om noe særlig bivirkninger knyttet til disse! Noen??

Tror kanskje det er vanlig at yasmin' går seg til etterhvert (jeg brukte de bare 3 måneder)

Lykke til med det dere velger :wink:

Skrevet

...Og jeg ble så deprimert av trionetta at legen ba meg bruke yasmin i 3 mnd for å se. Den skulle gi meg mindre mens og mindre kviser. Og jeg er strålende fornøyd! Det er forskjellige sorter til forskjellige kvinner, heldigivs. Er du ikke fornøyd, be legen om et annet merke med en gang. P-piller er ikke verdt lidninger ;)

Det beste hadde vert spøyta! Den er sikrere også

Skrevet

Hvordan deprimert da (om jeg kan få være så frekk å spørre :oops: )?

Uttafor og "se svart på livet", eller medisinsk som krever behandling?

Lurer litt for egen del...

Fint om noen med erfaring med denne konkrete bivirkningen kan skrive noen ord om hvordan det kan arte seg.

Skrevet

Jeg brukte Trionetta i flere år, var sånn passe fornøyd med dem. Verste bivirkningen med dem var at jeg begynte å legge på meg en del av dem, og jeg er såpass stor fra før så det var ikke akkurat så kult. Dessuten mista jeg sexlysten totalt med dem, og hva er da vitsen med piller? :ler:

Yasmin var jeg faktisk veldig fornøyd med. Brukte den vel i underkant av et års tid tenker jeg. Jeg merka ikke særlig bivirkninger av den i det hele tatt, jeg. Eneste at den tok ikke bort menssmertene så mye, men jeg har ikke så sterke lell, så det spiller ingen rolle. Jeg vil faktisk anbefale Yasmin, jeg... :wink: Jeg slutta på pillen Februar 2002, men den dagen jeg skal begynne på pillen igjen, så kommer jeg til å bruke Yasmin igjen, jeg! :D

Lillian

Skrevet

Hvor lang tid tok det før du merket at du begynte å legge på deg?

Skrevet

det er helt individuelt hva slags bivirkninger man får av forskjellige p-piller.

i mitt tilfelle var det et lite helvete å gå på trionetta, mens det har gått veldig bra med yasmin, som ikke har gitt meg noen negative bivirkninger som jeg har registrert, mens de positive har vært klarere hud og større pupper.

Skrevet

Jeg har også dårlige erfaringer med Yasmin, ble deprimert og mistet sexlysten totalt! :oops:

Nå, derimot har jeg hoppet over til Trionetta og er superfornøyd..

Skrevet

Jeg har også dårlige erfaringer med Yasmin, ble deprimert og mistet sexlysten totalt! :oops:

Nå, derimot har jeg hoppet over til Trionetta og er superfornøyd..

Gjest Anonymous
Skrevet

Gikk rett over fra Microgynon til Yasmin og har brukt sistnevnte i drøyt 6 mnd. Alt har funket greit, dvs. ingen stor forskjell mellom disse merkene. Byttet delvis fordi Yasmin holder mindre væske i kroppen og ikke skal gi vektøkning. Det mest negative Yasmin for min del er at jeg får så sinnsykt mye luft i magen og flatulensen har virkelig tatt seg opp (fjerter altså).

Akk :-?

Skrevet

:o

Det mest negative Yasmin for min del er at jeg får så sinnsykt mye luft i magen og flatulensen har virkelig tatt seg opp (fjerter altså

Åja. Ok. :roll:

Så var jo det mysteriet løst.

• 4 år senere...
Gjest skeptisk og litt redd
Skrevet

gikk på yasmin for nesten et år siden, og da jeg begynte da ble jeg deprimert en mnds tid, også var alt ved samme gamle

men da jeg begynte på nytt for nesten en mnd siden har jeg små blødd siden.. opplever ikke dette som "vanlig mensen", litt annen farge bl.a... noen som har noen erfaring med dette?!

Skrevet

Jeg gikk på Yasmin i over 2,5 år og merket ingen bivirkninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...