Malou Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 Vi har lyst til å dra på en storbyweekend i november. Noen andre som har vært på storbyweekend i Europa på denne tiden av året og kan komme med noen anbefalinger. Jeg synes det er en litt vanskelig årstid å velge reisemål på. Nice, Venezia, London, Praha, København, Bordeaux og Amsterdam er forøvrig ikke aktuelle reisemål denne gangen.
Prinsesse på erten Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 Det er jo ingen reisemål i Europa som har knallvær i november. Sånn er det bare... Men det blir jo tross alt litt varmere jo lenger sør man beveger seg. Og litt mindre nedbør også... Hva med Roma??? Min favorittby sammen med New York. Eller Madrid?? Bra shopping begge steder. Og ellers mye å se og gjøre.
Nilma Skrevet 19. september 2006 #3 Skrevet 19. september 2006 I fjor var vi i Zürich i månedskiftet november/desember, og det var kjempeflott. Pen by, meget smakfullt juledekorert og ikke minst: Julemarkeder! I har planlagt en tur til Wien i slutten av november. Der står også julemarked på programmet, ellers har vi tenkt å rusle rundt på de mange kaffehusene, få med et par konserter og ellers bare kose oss. Ingen av delene er vel det beste valget klimatisk, men julemarked veier opp for mye. Utrolig koselig å bare gå rundt å titte, drikke gløgg og kanskje handle et par småting.
Champagnepiken Skrevet 19. september 2006 #4 Skrevet 19. september 2006 Var i Newcastle i desember i fjor, og det kan anbefales - i alle fall hvis du i utgangspunktet liker England. Masse bra shopping, en kjempekul jazzklubb, flott kunstmuseum, og fotball for de som liker sånt.
Chica Skrevet 19. september 2006 #5 Skrevet 19. september 2006 Jeg ville dratt til Barcelona tror jeg, men så er jeg veldig glad i Spania og da
Gjest gjesta Skrevet 19. september 2006 #6 Skrevet 19. september 2006 Kjenner flere som har reist på storbyweekend til Las Palmas på vinteren, og vært svært fornøyd med det. Anbefaler deg å google det. I tillegg til perfekte tempraturer, skal det være en relativt koselig by, med bra shopping. Jeg har for øvrig ikke testet det selv. Dersom du har lyst på mer kultur ville jeg kanskje ha vurdert Budapest, Roma, Athen, og Barcelona. Dersom ikke klima spiller noen stor rolle, ville jeg personlig ha vurdert Krakow.
Susannah Skrevet 19. september 2006 #7 Skrevet 19. september 2006 Jeg foreslår definitivt Barcelona som andre også har gjort her. Budapest er også en av mine favoritter. Der har jeg vært to ganger om vinteren og det er ganske kaldt. Men det gjør ingenting, for vi har bodd på hotell med spa og badeavdeling. Da går alt så mye bedre http://www.danubiushotels.com/issues/resul...egory=&x=53&y=6 Selv om hotellet koster litt, er levekostnadene generelt sett veldig lave i Ungarn, så turen i sin helhet trenger ikke bli så dyr! Anbefales på det varmeste!
mowgli Skrevet 19. september 2006 #8 Skrevet 19. september 2006 Henger meg på Barcelona her Ett annet bra alternativ er Lisboa!!
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #9 Skrevet 19. september 2006 Lisboa!! Foreslår jeg Var der i november i fjor. T-skjortevær (17-19 grader= varmere enn Roma, Barcelona og Madrid) når det ikke regnet. Kule juledekorasjoner overalt i sentrum, bra shopping. Morsomme barer, puber og restauranter tett i tett i den gamle bydelen Barrio Alto like v Down Town..... Og så er det billigste byen i Vesteuropa
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #10 Skrevet 19. september 2006 Jeg henger meg også på Lisboa. Hvis dere har så mye som feks 5 dager tilsammen er Las Palmas også et fint alternativ. Det er jo litt lengre å reise dit, men flott by, uten altfor mange turister:) Strender rundt også hvis det skulle bli varmt nok til å bade. Uansett varmere enn alle storbyer på fastlandseuropa. Noen fine museer, koselige bydeler og veldig bra shopping har de og .. og veldig julete allerede fra midt i november
Donpedro Skrevet 19. september 2006 #11 Skrevet 19. september 2006 Krakow, Warszawa (ikke så pen, men veldig interesant), Baltikum, Wien. Eller hva med Reykjavik med deilige varme utendørs bad?
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 19. september 2006 #12 Skrevet 19. september 2006 Jeg anbefaler glasgow,fin by og god shopping. Reisen er også billig,Ryanair flyr fra torp!
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #13 Skrevet 19. september 2006 Budapest!! Kanskje ikke akkurat nå som de driver å demonstrer og herjer.. Men badene gjør denne byen til en perfekt by å besøke i de kjørligere årstidene.
Grooo Skrevet 19. september 2006 #15 Skrevet 19. september 2006 Jeg anbefaler glasgow,fin by og god shopping. Reisen er også billig,Ryanair flyr fra torp! ← *nikker enig* Det er vel forholdsvis surt og kaldt der, men man skal da ikke løpe rundt på gatene dagen lang heller? Er nok av butikker å titte inn i
Malou Skrevet 20. september 2006 Forfatter #16 Skrevet 20. september 2006 Takk for mange gode tips. :-D Flere av dem er nå oppe til vurdering.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå