Gå til innhold

Vask av underlivet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vasker man underlivet hver dag, minst 3 ganger om dagen med såpe og vann, vil etterhvert slimhinnene i skjeden bli ganske så irriterte.

Dette vil da føre til at det begynner å klø.

Så før du tror du kan ha fått en soppinfeksjon, tenk nøye over hvor mye du har vasket deg i det siste.

Så kanskje det har en naturlig forklaring på plagene.

Tenkte jeg skulle legge inn dette, siden vi hadde om personlig hygiene i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig noen som vasker seg nedentil 3 ganger daglig med såpe? Ikke rart canesten selger i mengder.

Skyller meg daglig med vann, og tar en vask med olivenoljesåpe 1-2 ganger i uken om jeg føler jeg lukter vel mye sex.

Skrevet
Er det virkelig noen som vasker seg nedentil 3 ganger daglig med såpe? Ikke rart canesten selger i mengder.

Skyller meg daglig med vann, og tar en vask med olivenoljesåpe 1-2 ganger i uken om jeg føler jeg lukter vel mye sex.

Ja, det er det nok.

Man kan begynne å tenke etter da, hvorfor denne medisinen selger veldig i disse dager.

Skrevet

Jeg har også problemer med å tro at det finnes så mange som vasker seg med såpe i underlivet tre ganger daglig at dette må advares mot. Det finnes sikkert mange, mer sannsynlige, grunner til at det selges mye av Canesten.

Skrevet
Jeg har også problemer med å tro at det finnes så mange som vasker seg med såpe i underlivet tre ganger daglig at dette må advares mot. Det finnes sikkert mange, mer sannsynlige, grunner til at det selges mye av Canesten.

Det var dokumentert på en film av fagpersonell, så da er det like greit å bringe det videre da.

Skrevet

Vasker meg hver dag, men da bare med vann. Folk kan jo si det er så uhygieisk de bare vil, men det lukter godt og jeg slipper sopp.

Skrevet

Jeg vasker hver dag med dr greve og har ikke hatt sopp. Men er litt påpasselig på at alt undertøy i det minste har bomull akkurat midt under og bruker ikke truseinnlegg.

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Jeg tror nok at stringtruser må ta en vel så stor del av skylda for alle soppinfeksjonene, som vasking.

Ellers synes jeg det er viktig med god hygiene. Synes Aco intim olje er et veldig bra produkt. Selges på apoteket.

Skrevet
Jeg tror nok at stringtruser må ta en vel så stor del av skylda for alle soppinfeksjonene, som vasking.

Det er jeg enig med deg i Fjellsippa.

Skrevet

Ellers synes jeg det er viktig med god hygiene. Synes Aco intim olje er et veldig bra produkt. Selges på apoteket.

Det vil jeg nok tippe også, at stringtrusene har en stor del i dette å i forhold til soppinfeksjonene.

Skrevet
Det vil jeg nok tippe også, at stringtrusene har en stor del i dette å i forhold til soppinfeksjonene.

Hvorfor det?
Skrevet

Å vaske dåsa tre ganger daglig er i beste fall sykelig...

Ellers; vi lærte på skolen at stramme bukser hjelper soppen masse, tviler ikke på at stringtruser gjør samme nytten

Skrevet
Hvorfor det?

De er ofte veldig stramme, og så drar de med seg endetarmsbakterier siden trusa er såpass inni rompa...

Det er også viktig å vaske truser på minst 60 grader for å unngå sopp!

Skrevet

Jeg vasker meg morgen og kveld med både vann OG såpe. Inne imellom dusjer jeg når jeg kommer hjem fra jobb men alikevel vasker jeg meg før jeg legger meg.

Jeg har ikke problemer med sopp selv om jeg vasker meg to til tre ganger pr dag med såpe.

De gangene jeg har hatt sopp har jeg fått det i forbindelse med pencilin / antibiotika kurer.

Skrevet

Jeg vasker meg også daglig med dr. greves intimsåpe (altså tilpasset vask av underlivet). Veldig fornøyd med den.

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Vasker meg daglig med asan såpe jeg. Føler det ikke blir rent hvis jeg ikke bruker såpe, akkurat som jeg ikke føler resten av kroppen blir ren med bare vann... Mulig det er bare tvangstanker og at vann er godt nok, men isåfall er det ganske vanlig å det sånn ;)

Skrevet

Jeg vasker med vann, noen ganger underlivsåpe. Andre tiltak som å bytte trusetype og diverse gidder jeg ikke så lenge jeg aldri får sopp.

Skrevet (endret)

IKKE vask mer enn to til tre ganger i uka med såpe. Vann? Gjerne flere ganger daglig om du vil...

I begynnelsen når jeg var m typen vasket jeg med såpe hver dag, ville være HEEEELT ren, trodde jeg, det endte med kløe og vond lukt.

Han klødde oxo, og vi måtte begge til legen.

Vi var på randen til å beskylde hverandre for det ene og det andre. Så viste det seg at JEG hadde vært litt for ivrig med såpen, fått slimhinnene i ubalanse, og POFF, hos legen.

Alt var vare bra med begge, ingen kjønnssykdom, bare jekk ned på såpa!

Endret av M.P
Skrevet

Jeg vaker med med vann og asan hver morgen.

Eller så kan jeg ta å vaske litt hvis jeg har hatt sex og skal ut etterpå.

eller hvis jeg har mensen og det har lekket litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...