Gå til innhold

Frysninger i hjernen..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er ikke sikker på første gangen jeg fikk det, men er sikkert noen år siden.

Har vært veldig skjeldent da, så har liksom ikke tenkt no over det.

Men noen dager i det siste har det vært litt oftere.. sånn som i dag/kveld har det kommet flere ganger. Noen andre som har noe lignende? Hva er det?

Akkurat som om jeg får "frysninger" på ene siden av hjernen.. Ikke sånn at man rister.. men det "kaldner" liksom til.. Dårlig på å forklare.. :ler:

Så jeg pleier å gni litt med hånda på det punktet og så går det over egentlig..!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er sånn jeg får når jeg spiser is for fort

Skrevet

inne i hodet...? Eller at huden på hodet blir kald eller nummen? Det første har jeg aldri opplevd, det andre kan kanskje være noe nevrologisk, enten at en nerve kommer i klem (kan skyldes feil sittestilling, spenninger o.l?) eller noe annet.

Gjest Gjest_Cuba_*
Skrevet

Jeg har aldri fått sånn når jeg spiser is for fort.. Tror ikke det er sånn det føles heller.. :)

Er vel rett innafor. Ikke huden!

Skrevet

Fra nakken og fremover mot ansiktet går det flere nerver. Det er ikke uvanlig å oppleve ilende "frysninger" eller smerter langs disse. Jeg gjetter på at det er noe slikt du opplever. Slikt behøver ikke å ha noen spesiell årsak. Man har ikke frysninger i hjernen.

Skrevet

Vet ikke akkurat hvor det stammer fra, men kommer nok ikke fra hjernen selv da denne ikke har noen følelses reseptorer (kan ikke føle smerte) så stimulien for denne fryse følelsen må nok sitte et annet sted.

Hinnene som dekker hjerne er derimot svært følsomme, men som sagt vet ikke hvor denne følelsen stammer fra.

Gjest Gjest_Cuba_*
Skrevet
Fra nakken og fremover mot ansiktet går det flere nerver. Det er ikke uvanlig å oppleve ilende "frysninger" eller smerter langs disse. Jeg gjetter på at det er noe slikt du opplever. Slikt behøver ikke å ha noen spesiell årsak. Man har ikke frysninger i hjernen.

Mente ikke at jeg HAR frysninger i hjernen, var bare en måte å forklare hvordan det føles :)

Har kjent litt etter de siste gangene og det er nok kanskje ikke i huden, men rett innenfor i allefall..

Kan det være på grunn av litt anspent nakke kanskje? hm..

Skrevet

Jeg får det når jeg begynner å bli forkjøla/syk.

Gjest Gjest_Cuba_*
Skrevet

Ja, det kan kanskje stemme..!

Får se det an :)

Når jeg kjenner etter kan det på en måte føles som jeg mister litt følelsen på det området. Er sikkert bare innbilling men..

Skrevet
Mente ikke at jeg HAR frysninger i hjernen, var bare en måte å forklare hvordan det føles :)

Har kjent litt etter de siste gangene og det er nok kanskje ikke i huden, men rett innenfor i allefall..

Kan det være på grunn av litt anspent nakke kanskje? hm..

Anspent nakke kan kanskje være en årsak. Når muskelene er spente og/eller litt hovne, kan de klemme på nerver. Men som sagt, det behøver ikke å ha noen spesiell årsak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...