La Luna Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 Dette (eller lignende) er sikkert tatt opp flere ganger før, men jeg spør allikevel: Jeg har ei venninne som sliter veldig med urinveisinfeksjoner! Hun får det igjen og igjen. Har tatt x antall antibiotikakurer, spiser masse tranbær og drikker mye vann. Innimellom får hun også vondt i nyrene. Dette sliter selvfølgelig veldig på henne, så jeg tenkte jeg skulle spørre her om det er noen som har opplevd det samme og som har noen tips? Legen har vel nesten gitt opp alt nå etter at alt mulig av prøver og røntgen er tatt. Er det noen som veit om noe som kan hjelpe? Hun vurderer eventuelt å prøve akupunktur eller homeopati snart, noen som har noe erfaring med det? Hun vil jo helst unngå det da, siden det går myyye penger på sånt og hun er fattig student....
Gjest baby-E Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 Jeg var veldig plaget med dette før. Nå tar jeg tranberkapsler og drikker et par glass apelsinjuise hver dag. Hjelper for meg.
Gjest bente85 Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 Drikke som er sur da, er veldig viktig. Appelsinjuice er veldig smart, for den inneholder c-vitaminer, og den gjør også urinen surere. Noe som da er bra, sånn at det er mindre sjanse for at det kan bli en infeksjon i skjeden. Så er det viktig med forebygging da. Kle seg godt nedentil, ikke sitte på kalde stoler, som f. eks plastikkstoler.
mee mee Skrevet 18. september 2006 #4 Skrevet 18. september 2006 jeg var var veldig plaget før. 14 ganger på 1 år.. men har hun vært på sykehuset for undersøkelse og røntgen?
La Luna Skrevet 18. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 18. september 2006 Takk for svar dere. Har sagt til henne at hun skal drikke appelsinjuice, og hun tar allerede tranebærkapsler og c-vitamin så vidt jeg veit..... Ja, hun har vært inn til undersøkelse og røntgen, fant ingenting som ikke var som det skulle.
Gjest Blondie65 Skrevet 18. september 2006 #6 Skrevet 18. september 2006 Det ble gjort en undersøkelse for noen år siden og den konkluderte med at det var kjempeviktig å holde føttene varme - i tillegg til underlivet. De satte noen pasienter med beina i kaldt vann og noen ikke - alle forsøkskaninene hadde eller hadde hatt urinveisinfeksjon. Alle de med beina i kaldt vann ble dårligere. Hold beina varme ... Ellers er vel dette en svakhet akkurat som ørebetennelse og bihulebetennelse. Har du først fått det er det det du får igjen og igjen. Eneste tipset er å ta det på ramme alvor med en gang antydningen oppstår og ta forholdsregler/medisin med en gang. Jeg har ørebetennelse som min nemesis ...
mee mee Skrevet 18. september 2006 #7 Skrevet 18. september 2006 og det som har hjulpet meg veldig er å tisse etter sex!
Gjest regine Skrevet 19. september 2006 #8 Skrevet 19. september 2006 Jeg var også plaget med dette i yngre år. I tillegg til tranebær så hjelper brenneslete. Det fås kjøpt på apoteket. Be veninna di forsøke å drikke ca 2 liter brennesle te daglig over flere uker (2-3). Kan drikkes både kald og varm, dermed kan man lage opp på morgenen. Ikke la bladene trekke mer enn ca 10 minutter (blir ekkel smørsmak av teen da). Jeg gjorde dette for en del år siden, og tror ikke jeg har hatt urinveisinfeksjon siden.... og som andre har sagt - tisse etter sex veldig viktig!
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #9 Skrevet 20. september 2006 Det som er kjempeviktig når man har gjentatte infeksjoner(av alle slag),er å bygge opp igjen tarmfloraen med probiotika. Mange antibiotikakurer vil svekke immunforsvaret og føre til at man blir veldig mottagelig for nye infeksjoner.
Nana Skrevet 21. september 2006 #10 Skrevet 21. september 2006 jeg har fått noe hos legen som heter hiprex og som jeg skal ta morgen og kveld. etter at jeg begynte med disse tablettene har jeg ikke hatt en eneste uvi - og før hadde jeg hele tiden, ihvertfall et par ganger i mnd. før det hadde jeg prøvd alt av naturmidler uten at det hjalp.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 21. september 2006 #11 Skrevet 21. september 2006 Jeg har også vært plaget i åresvis med UVI. Det som hjelper meg er å ikke fryse, ALLTID tisse etter sex, spise tranebær hver eneste dag, drikke masse surt (lurt å bruke sugerør så man ikke skader tennene mer enn man må), og i tillegg har jeg resept på antibiotika. Får hente ut antibiotika flere ganger på samme resept, og dermed slipper jeg å dra til lege hver gang. Hiprex skal også være kjempebra, det gjør urinen sur.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå