Gå til innhold

Billige perler til smykker

Fremhevede innlegg

Skrevet
Bare hyggelig det Evelina.

Hva skal du lage?

Nei, jeg vet ikke, hva som helst egentlig, er bare ute etter å gjøre meg litt kjent.......

skal ihvertfall lage noen smykker til jul :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Evelina: Da får vi resonere oss fram i samlet tropp :-D (Enden på visa her blir vel at jeg mister 100 gram perler i gulvet, og må mate støvsugeren :ler: )

Gjest: Aha. Jeg koblet nymo = nylon :ler:

Hva jeg skal lage? Nei, si det. Lurer på om jeg skal lage et utstillingshalsbånd til hunden og katten til en bekjent av meg, eller et smykke til meg selv, eller om ting tar litt av kanskje det blir et skjørt, eller kanskje en gardin? Det begynner sikkert som et smykke, og så får jeg se hvordan det utvikler seg ;)

Ser det er pakker på alt fra enkeltperler til flere 100 gram, hvor mange gram bør jeg beregne på et standardsmykke? Størrelse på perlene og lengden på det vil jo ha mye å si, men sånn ca? Og fenomenet “Beadalon smykkewire” (er det bare jeg som får assosiasjoner til bendelorm her?) funker bra på det meste?

Huff, jeg øyner muligheten for en dille her :sjenert:

Skrevet

Hei du

Hvor mye du trenger til et kjede...

Det kommer alt anpå hvor mye perler du vil ha på...

Og om det skal være en rad, flere rader, om det skal henge, hvor langt det skal være osv.

Hvis du er nybegynner ville jeg ha kjøpt en eske eller to i den eller de fargene du liker best, noen låser, og litt metalldeler til å ha innimellom perlene, + selvfølgelig tråd.

Skal du ha ting til å henge trenger du headpins eller/og eyepins og øsken også.

Skjønte du hva jeg sa nå?

Og wireklemmer.

Beadalon er den aller beste tråden, men du kan bruke annen som selges metervis også. Begge to funker...

Og JA muligheten for dille er definitivt tilstede.

Men noe må man jo få lov til å bruke penger på da!! :ler:

Skrevet

[quote=Gjest,19.09.2006 (14:52)

Huff, jeg øyner muligheten for en dille her :sjenert:

Skrevet

Ja kanskje det hadde vært en ide!

Men det er jo gøy da!!!

Og alle hobbyer koster, om du strikker, maler, syr eller perler.

Når jeg kjøper perler tenker jeg på at jeg bruker de pengene jeg brukte på byen før jeg fikk barn :ler:

Skrevet

Øsken var det ordet det stoppet litt på, men etter en liten runde på google så skjønner jeg hvor du vil hen. Forstår ikke helt hvordan de brukes, men jeg tror jeg er i ferd med å resonere meg fram til en løsning. Det er på halssmykker og lignende de brukes, ikke i ørepynt? Prøver se det for meg her.

En slik eyepin. Hodet er på “hovedtråden” som går rundt halsen, og så festes perler på “pinnen”. Eller er jeg helt på tyttebærtur? Lurer på om jeg skal hoppe over slikt til jeg får litt trening ;)

Foreløpig handleliste:

Bokser.

En rull wire.

Wireklemme. Er det slik saks eller slik som monteres på tråden du mener? (Det dukker opp litt forskjellig når jeg googler, men jeg tviler på at vanlig saks klarer wire).

Smykkelåser.

Og litt diverse perler. (Har aldri helt likt dill og dall, så rene, runde fine perler tror jeg holder, skal jeg holde styr på delfiner, elefanter osv tror jeg at støvsugeren blir matet ganske kjapt :ler: unntaket er kanskje de Cloisonne tingene, de var ganske pene)

Da er jeg i mål?

Stakkars lille visa kortet :ler:

Skrevet

HEi

Må kjappe meg før barnehagen stenger:

Øsken er de ringene du bruker til å henge ting på wire eller kjede.

Headpin eller eyepin er de "stengerne" du bruker til å få ting til å stikke ut fra kjedet.

Skjønte du det?

Du kan selvfølgelig tre perler på wireren men skal du ha noe til å stikke ut må du bruke pinner.

Wieren kan du klippe over med saks men skal du bruke pinner trenger du rundtang, flat tang og avbiter. Men det har du kanskje allerede?

Mente ikke at du skulle kjøpe delfiner osv. kan være enig med deg der. Men kjøp noen metallPERLER, hvis du ser på Perlenettet sine sider har de masse små perler uten dilldall som er kjempe lekre innimellom.

Selv bruker jeg sølvkulene de har 100 stk for ett eller annet til å ha nederst på headpin for å "stoppe" store perler å falle av.

De har i hvertfall mye småmetallperler som ikke koster så mye.

Har dessverre ikke digitalkamera ellers skulle jeg ha mailet deg bilder så du forsto.

Men det er litt sånn at øvelse gjør mester, og ett eller annet sted må du begynne.

Og en ting til...

Visa kortet ditt overlever sikkert. :sjarmor:

Må løpe.

Spør mer hvis du ikke forstår.

Skrevet
Wireklemme. Er det slik saks eller slik som monteres på tråden du mener? (Det dukker opp litt forskjellig når jeg googler, men jeg tviler på at vanlig saks klarer wire).

Wireklemmer er små rørformede metallbiter som du trer på smykkewire og så klemmer flate for å holde perler på plass, og for å avslutte wiren når du har tredd på låsen.

Du trenger en haug wireklemmer, og enten en spesiell tang som former dem runde, eller du kan klare deg med en flattang til å klemme dem flate med.

Skrevet

Hei du uregistrerte som var nybegynner.

Fikk du kjøpt deg noe eller?

Hvis ja hva kjøpte du?

Hva vil du lage?

Hvis nei, må du gjerne spørre om mer hvis det er mer du lurer på.

Svarer så godt jeg kan jeg, hvis jeg vet det du lurer på da... :)

Skrevet

Jeg fikk registrert meg når jeg gikk inn på IE :hoppe:

Og pakke kommer etter sigende i morra :hoppe: :hoppe:

Skrevet

Hei Evelina

Tenkte ikke på deg, men hun som hadde så mye spørsmål om hva hun trengte for å begynne...

Så fint at pakka kommer i morgen, det var kjapt. :)

Bestilte ikke du sent i går kveld a?

Får håpe for din del da at Posten også er kjappe så du kan begynne å perle i morgen!

Skrevet
Hei Evelina

Tenkte ikke på deg, men hun som hadde så mye spørsmål om hva hun trengte for å begynne...

Så fint at pakka kommer i morgen, det var kjapt.  :)

Bestilte ikke du sent i går kveld a?

Får håpe for din del da at Posten også er kjappe så du kan begynne å perle i morgen!

Åja, he he jeg tror at alt dreier seg om meg jeg....... :rodme::ler:

ja jeg håper Posten har vett på å gjøre sin del av jobben. Skjønt jeg tviler. Men uansett skal jeg jobbe i absolutt hele morgen, skal etter planen ikke være hjemme før klokken ti så det blir ingen perling i morgen..... Men torsdag :hoppe:

Skrevet

Evelina: Ikke rart du tror det er svar til deg når det er du som har startet tråden ;)

Hjelpsomme gjest: Jeg må dessverre vente litt med å bestille til jeg får litt penger inn på kontoen, men inntil videre drømmer jeg i alle retninger :-D

Tenker mest på å lage et smykke med tre “flettede rader” om jeg får det til. Hadde et slikt smykke når jeg var barn, og har ønsket meg en voksenversjon av det lenge.

Skal bli deilig å få en hobby som kombinerer estetikk og matematikk, og på sikt nytte? :)

(Gikk forresten fint å registrere seg med opera)

Skrevet

Det var virkelig kjapt det!! :klappe:

Da skal jeg også bestille hos Perlenettet, må bare vente til 25. for da får jeg lønn! (hi-hi)

Hannah

Skrevet

Hei

Det er en del utenlandske butikker som har mye fint.

Men de er ikke så mye billigere enn norske butikker.

Noen ting er faktisk billigere.

Jeg er en av dem som ikke klarer å holde meg under 200 kroner, og da kommer det toll (tull) i tillegg! :frustrert:

Skrevet

Evelina:

Var perlene bra eller?

Kan du anbefale perlenettet?

Jeg har aldri handlet der, men var inne på siden og kikket og de har virkelig en del kule ting.

Mye metallperler som er mye billigere enn å gå i butikken å kjøpe.

Skrevet

Jeg har bare bra ting å si om Perlenettet. Leveringstiden var upåklagelig, jeg hadde perlene 36 timer etter at jeg hadde bestilt de. Kvaliteten virker å være kjempebra, selvom det var gått et lite skår av den ene perlen. Og de er like kule i fargene som de ser ut til på bildene. Jeg kommer garantert til å hanlde mere derfra :)

Og nei,jeg jobber ikke der, jeg eier ingen prosenter der og jeg kjenner ingen som jobber der ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...