Gå til innhold

Billige perler til smykker

Anbefalte innlegg

Skrevet

:ler: Hadde ikke trodd du jobbet der nei.

Bra du var fornøyd, da testerjeg også.

Elsker nettbutikker - de er oppe hele døgnet :ler:

Et skår av en perle spiller kanskje ikke noen rolle, hvis det ikke var en stor og dyr da.

Synes jeg klarer å komme hjem med perler med skår i selv om jeg står i butikken i byen og plukker dem ut sjæl jeg. (huff)

Betalte du med kort siden du fikk perlene på 36 timer eller annen måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var bare en liten perle, no big deal ;)

Ja jeg betalte med Visa på forskudd, og det gikk alldeles strålende.

Og i dag skal jeg gi bort smykket jeg har laget med perlene :)

Skrevet

Så koselig da.

Håper hun blir glad!

Vil du vise det til oss først eller har du ikke bilde av det?

Skrevet

Jeg har handlet på de fleste nettbutikkene og jeg må si att kvaliteten og kunnskapen er varierende.

Jeg foretrekker å handle i nettbutikkene til de som også har egne utsalg.

Vil hverken anbefale eller avbefale noen men flere er meget oppskrytt med perler i flotte farger og gode priser men som flasser av og som faktisk inneholder nikkel (ja glassperler kan også det).

gems.no har gode priser på bla Swarovski men det har faktisk også www.perlemor.com og www.perleslottet.no

HIlsen

Linda

Skrevet

Hei Linda

Tydelig at du har dårlig erfaring...

Ok så flasser perlene av, og så blir de stygge etter en tids bruk.

So what?

Blir ikke alle det?

Hvis jeg forventer noe som skal vare bør jeg ikke da gå i gullsmeden og kjøpe ekte smykker?

Til og med det blir stygt etter en tids bruk.

Gullringer må leveres til gullsmeden for å gulles opp igjen. Sølv må pusses.

Jeg skal si deg en ting, jeg kjøpte for en tid tilbake et ganske dyrt Dyberg&Kern kjede med anheng,

og det ser ikke ut, etter å ha vært brukt daglig gjennom en vår og en sommer!

For ikke å snakke om alt jeg har av "juggel" fra diverse kjedebutikker.

Gleden med perler ligger i å skape, ha noe ikke alle har makent til.

Så får det heller ikke vare resten av livet.

Men vet du, det gjør ikke klærne jeg kjøper heller, og jeg er ikke mindre fornøyd med den lilla toppen jeg kjøpte i dag for 79 heller, selv om den ikke varer så lenge.

Og jeg har som deg handlet i alle perlebutikkene, både på nett og i butikker, og faktisk er ikke de butikkene du nevner spesielt bedre eller verre for den saks skyld enn andre.

For meg er det hensiktsmessig å handle på nett, for jeg har vanskelig for å komme meg ut.

Derfor er jeg sjeleglad for at det finnes nettbutikker! :forvirret:

Skrevet

Nei, alle perler blir ikke stygge etter en tids bruk.

Gullsmeder får ofte varer fra samme levrandører som perlebutikkene og det er forskjell på kvalitet. Hvis man ikke er så nøye på det så er det jo intet problem men jeg synes nå att det er hyggelig når jeg først finner perler jeg liker og lager ett smykke jeg liker att det faktisk holder seg sånn.

Jeg er også sjeleglad for att det finnes nettbutikker for i perioder har jeg også vanskelig for å komme meg ut.

Man må jo tåler her att andre kommer med sin mening og deler med kunnskap?

Dette er tydlig ikke ett forum jeg kommer til å være noe særlig på iallefall.

Jeg er registrert medlem men har trøbbel med å logge meg inn.

Hilsen

Linda

Skrevet

Hei Linda

Jeg synes at alle metallperler og låser flasser av etterhvert. Mens glassperler holder seg fine.

Men jeg har bare handlet i butikken til perlemor og hos perleslottet.

Jeg har aldri handlet på nettbutikker.

JEg synes Gems har for dyre ting og ikke så fine.

De har lite utvalg og jeg har ikke råd til å perle med Swarovski eller ekte sølv eller gull.

Dessuten synes jeg vanlige glassperler kan være vel så fint som swarovski.

Men det er min mening.

Skrevet

Jeg fikk råd av Bente på perleslottet og bruke litt klar neglelakk på låser og metallperler som er belagte for da holder de seg lenger

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei

Gems.no er beregnet til gullsmeder og designer ikke hobbyfolk. De har bare muranoglass hjerter og har levert til de fleste gullsmedbutikker i landet. De har bedre ferskvannsperler enn de jeg har kjøpt hos de perlebutikkene. Kjæresten min forresten har kjøpte diamantøredobbler til meg som var taksert hos en annen for mer en 2dobble hva han betalte. De har gode priser og god e serivice. Hvis du liker å bruke ekte varer er gems.no den beste i norge så langt. dessuten har de mye mer å tilby enn på siden deres (send en mail til dem om andre steiner)

Skrevet

Så vidt jeg vet så får du ferskvannsperler til under en hundrings for en snor, mens andre kan koste 1000 for en perle.

Jeg synes de som er billige kan være like så fine jeg, litt ruglete og artige i fasongen, og ikke like store.

Men de har jo alle sammen det vakre perle skjæret da.

Når jeg lager smykker liker jeg å ha masse perler på, og selv om jeg ikke bruker swarovski kommer jeg fort oppi flere hundre kroner for et kjede.

For meg er swarovski alt for dyrt. Men jeg kan godt bruke litt penger på en fin lås.

Noen som har begynt å perle julegaver?

Jeg har fått lagd et kjede!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...