Gjest Gjesta Skrevet 16. januar 2003 #1 Skrevet 16. januar 2003 Hei, Jeg har tørr hud og det hjelper meg og spise tranpiller mot dette. Er det noe andre vitaminer o.l som hjelper på tørr hud..?
Linee Skrevet 16. januar 2003 #2 Skrevet 16. januar 2003 du bør prøve et produkt med omega 3 og omega 6, i tran er det egentlig ikke så mye omega 3. kombiner dette med sink. ellers kan silisium og b vit. og antioksidanter hjelpe. du bør ikke bruke de fuktighetskremene fra dagligvaren, kjøp heller et gift fritt alternativ, bruker selv en krem med dødehavs mineraler som virker oppbyggende på huden, eller bruk en olje etter dusjen (oliven olje virker! billig og greit)
Iset Skrevet 18. januar 2003 #3 Skrevet 18. januar 2003 jeg ble kvitt min tørre hud ( helt borte) av oljen Udos Chioce:) etter bare 4-5 dager forsvant hele den tørre huden, og jeg fikk babyhud i ansiktet. må legge til at huden min var EKSTREMT tørr altså! det er riktig som Linee sier, du må ta det sammen med antioksidanter for å forhindre harskning av oljen (det samme gjeldertran o.l) men ikke ta sink alene, da kan du risikere kobbermangel etter en stund. ta heller en god organisk multivitamin, feks 2 stk Spektro daglig. da får du fullt utbytte:) det har iallefall hjulpet meg masse:) klem Iset ps: ikke bruk Udos Choice kapslene, de er utrolig LAVkonsentrerte. bruk den flytende olje, og ta 4 ss hver morgen. 2 ss hjalp ikke på meg. ta det evt oppi et eggeglass sammen med tropisj juice, da forsvinner smaken, selv om den ikke er så ille:)
Gjest Gjesta Skrevet 18. januar 2003 #4 Skrevet 18. januar 2003 hehe..det var lit tav en sammenheng.. jeg var og så på udos i helsekost butikken heromdagen og lurte på om jeg skulle velge olje eller kapsler,, men smakker ikke den phøy da.?
Iset Skrevet 18. januar 2003 #5 Skrevet 18. januar 2003 sammenhengen er jo at dersom kroppen mangler fettsyrer blir jo huden veldig tørr, da fettsyrene smører både leddene i kroppen og huden, mange er ikke klar over dette og smører seg med allslags kremer. nei den smaker ikke vondt hehehe. den smaker som en blanding av nøtterog høy? hehe. men jeg er ekstremt kresen, men jeg klarer åta den, da klarer du det og! :blunke: men som jeg sa, hvis den ikke faller i smak, bland den med tropisk juice:) klem Iset
Gjest Gjesta Skrevet 18. januar 2003 #6 Skrevet 18. januar 2003 Bra.jeg er nemlig ekstremt kresen også.. Jeg får prøve og kjøpe sånt.. Du virket som du hadde peiling på dette, Hva hjelper mot luft i magen og hva slags andre vitaminer anbefaler du.. og hva er en antidioksat
Iset Skrevet 18. januar 2003 #7 Skrevet 18. januar 2003 ja jeg er utdannet helsekost faghandler og tok eksamen nå i høst:) luft i magen kan komme av så mangt, jeg slet en del med det og gikk til homeopat. der fant de ut at jeg hadde candida, og jeg går nå på en stram diett og tar masse tilskudd for å drepe soppen. men det er verdt det, jeg har aldri følt med så frisk, iallefall ikke siden jeg var 16-17 år, og kiloene raser av meg:) du kan lese mer her: http://home.online.no/~candida/pages/frameset.html men det trenger jo ikke være det du sliter med altså. men først av alt vil jeg råde deg til å rense tarmen, og da kan du brule Lepicol. den koster 149 kr og virker kjempebra! du kan få litt mer luft til å begynne med men det er bare et tegn på at den renser skikkelig opp. i tillegg kan du drikke te av fennikel, anis eller karve. disse er veldig effektive mot luft i magen. men det kan være du spiser noe du reagerer på. melkeprdukter kan ha denne bi-virkningen. prøv å kutte ned på det, eller kutte det helt ut. en antioksidant er et vitamin eller mineral som beskytter kroppens celler mot frie radikaler. frie radikaler oppstår når kroppen utsettes for bla forurensing, stress, tobakk, koffein og andre stimuli, stekt mat, sukker, salt, siktet hvete, osv. antioksidantene er: B6, selen, sink, C vitamin, E vitamin og betakaroten. de fleste har ikke nok antioksidanter i seg til å beskytte mot disse frie radikalene. derfor blir jeg irritert når statens ernæringsråd anbefaler folk å ikke ta tilskudd av det, for de tar jo overhodet ikke hensyn til hvordan dagens samfunn er, med alle de tingene jeg listet opp her. en sigarett feks, frarøver kroppen for ca 25 mg C vitamin. en røyker kan da gange antall sigaretter h*n røyker daglig, med 25 mg og komme frem til hvor mye extra C vitamin denne personen trenger i tillegg til dagsdosen. får folk i seg så mye ved et normalt kosthold? NEI. er naturen laget for å forsyne mennesker med masse extra vitaminer for å bøte på det dårøige kostholdet og de usunne vanene? NEI. faktum er at vi ikke kan sikre oss nok vitaminer og mineraler ved å spise mat. tilskudd må til, da kroppens behov har økt betraktelig. jeg anbefaler allikevel ingen å ta ENKLE vitaminer og mineraler, da de virker som synergisterog antagonister. dvs de enten utstøter hverandre eller samarbeider for opptaket! tar du feks sink alene kan du risikere kobbermangel. nattysolje skal aldri tas alene mer enn 2-3 måneder, det forskyver hele kroppens fettsyrebalanse, osv osv. jeg anbefaler å ta multivitaminer som base, men husk her at den må være organisk. det irriterer meg kraftig at dagligvaren og apotekene selger kjemiske billige vitaminer, da de ikke blir tatt like godt opp i kroppen som organiske. dessuten , hvem vet hvilke virkninger kjemiske vitaminer har i kroppen på sikt? eksempler på kjemiske multivitaminer er bla: vitaplex, vitamineral og kostpluss. jeg anbefaler Spektro, ikke fordi jeg selger den, men fordi den er organisk og jeg tar den selv:) hvis du vil sikre deg en kropp som ikke lider av noen mangler, bør du ta dette: 2 spektro 2 pikasol eller 4 ss udos choice evt en kapsel med samlede antioksidanter i tillegg. jeg tar extra C, E og B vitaminer i tillegg. klem Iset
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2003 #8 Skrevet 20. januar 2003 Skjønte ikke helt hva svaret til Iset hadde med spørsmålet å gjøre ;-) men vil gjerne vite hvor man får kjøpt Lepicol, og hvordan det virker.
Iset Skrevet 20. januar 2003 #9 Skrevet 20. januar 2003 hva? jeg svarte jo på det siste spørsmålet til Jasmin :-? lepicol selges i helsekosten og den er laget på loppefrø (psyllium) som smører tarmen og styrker den. videre inneholder den melkesyrebakterier som beskytter tarmen mot ulumske bakterier:) klem Iset
Madelia Skrevet 21. januar 2003 #10 Skrevet 21. januar 2003 Til ISET. Ang det du skrev om nattlysolje, at den forstyrrer hele kroppens fettsyrebalanse?? Hva mener du med det? ble litt redd nå.. Jeg har nettopp begynt å ta litt nattlysolje kapsler fordi jeg har litt tørr hud samtidig som jeg føler jeg har litt fet hud i T-sonen. Kan man legge på seg av disse tablettene?? er det det du mener?
Iset Skrevet 21. januar 2003 #11 Skrevet 21. januar 2003 Hei:) nei du legger ikke på deg av nattlys, tvert imot ØKER den forbrenningen på sikt. men kroppen har en egen balanse mellom alle omega fettsyrene, og forholdet skal helst være 2:1 mellom omega 3 og omega 6. de fleste får i seg for mye omega 6 (planteolje/nattlys) men altfor lite omega 3, dermed blir balansen forstyrret, noe som ikke er bra! ta helst dobbelt så mye omega 3 som omega 6. pssst: udos chioce i riktige mengder fjerner tørr hud på noen dager, jeg garanterer det!!! men ta minimum 4 ss hver morgen. IKKE kapsler. de er så lavkonsentrerte at det er en stoor vits! og udos choice er vel balansert i fettsyrene:) klem Iset
Petruska Skrevet 22. januar 2003 #12 Skrevet 22. januar 2003 Hei! Ville bare si at jeg også har hatt kjempebra resultater av å bruke Udo`s Choice olje. Den har riktig forhold mellom omega 3, omega 6 og omega 9 og hjelper bl.a. mot tørr hud. Jeg merker stor forskjell på forbruk av krem til ansiktet, skal MYE mindre til nå! Huden får liksom det den trenger innenfra. Og det er jo en fordel!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå