Gå til innhold

Hva savner du i matbutikkene?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det jeg har sett i andre land der det selges vin i butikk er at butikkene har billig-dritt (som jeg ikke vil kjøpe), mens nisjebutikkene har relativt bra utvalg og dertil skrekkelige priser. Prisene er gjerne langt høyere enn i norge for kvalitetsvin, og kunnskapene hos betjeningen er ofte for lav. Jeg tror vi setter for lite pris på det fantastiske tilbudet vi har i vinmonopolet, både når det gjelder utvalg, når det gjelder service og kunnskap og når det gjelder pris på kvalitetsvarer. Og for de som er uenige med meg, se bare hvordan det har gått med ølutvalget her i landet etter at ølutsalgene forsvant!

:Nikke: Som mange andre her synes jeg det hadde vært fint med vin i butikken, men jeg tror også at dette ville blitt konsekvensen, og da vil jeg heller ha vinmonopolet. Så kunne heller vinmonopolet vært litt mer tilgjengelig, flere steder og bedre åpningstider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mer utvalg av, og billigere gluten- og melkefri mat. Men så lenge staten holder på trygdeordningen sin(cøliakere med diagnose får 1700 i trygd), blir vel maten neppe noe billigere, hvis jeg har forstått ting riktig. Kjedelig for de som reagerer på gluten og melk, men som ikke får noen diagnose på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg savner bedre utvalg i vegetarmat. Diverse middagsretter laget av soja, og tufu. Og skikkelig vegetarpizza. De butikkene som selger vegetarpizza, har bare den der med spinat på. Ouch!

men synes innvandrerbutikkene har mye som mangler i de norske butikkene da, og her i Oslo er det jo mange av de... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derimot vil jeg for alt i verden IKKE ha vin i butikkene. Rett og slett fordi det ikke lar seg kombinere med et levedyktig vinmonopol eller levedyktige vinbutikker. Det jeg har sett i andre land der det selges vin i butikk er at butikkene har billig-dritt (som jeg ikke vil kjøpe), mens nisjebutikkene har relativt bra utvalg og dertil skrekkelige priser. Prisene er gjerne langt høyere enn i norge for kvalitetsvin, og kunnskapene hos betjeningen er ofte for lav. Jeg tror vi setter for lite pris på det fantastiske tilbudet vi har i vinmonopolet, både når det gjelder utvalg, når det gjelder service og kunnskap og når det gjelder pris på kvalitetsvarer. Og for de som er uenige med meg, se bare hvordan det har gått med ølutvalget her i landet etter at ølutsalgene forsvant!

Jeg vil si at Fakse har et veldig godt poeng. Det statlige alkoholmonopolet er for verdifullt til å skusles bort på den ideologiske fanatismen til høyresiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...