Gå til innhold

Fløte i kaffen...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg drikker 2-3 kopper kaffe hver dag og det i seg selv er vel ikke så ille... Men jeg MÅ ha fløte i kaffen, ca 1/2 dl i hver kopp, og det kan vel umulig være bra. Er relativt slank og trener en del, men har gått litt opp i vekt de siste månedene. Kan det være på grunn av fløten? :sjenert:

Spiser lite snop ellers og drikker sjelden brus. Prøver å være sunn, men denne fløte klarer jeg bare ikke å slutte med! :overrasket: Det er bare alt for godt... :sikle::overrasket:

Bør jeg virkelig gå inn for å slutte med fløten eller er dette noe man bør kunne unne seg? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Fløte er veldig kaloririkt, og mer enn en deciliter om dagen blir nok dessverre ganske mye! Dersom du begynner å slite med å holde vekten, har du jo en uvane du kan kutte her. Dessuten er det jo veldig mye usunt, animalsk fett i fløten.

Hva med én kopp i stedet for tre? :)

Edit: Jeg tok forresten utgangspunkt i kremfløte, men du bruker kanskje en lettere variant?

Endret av Sweet Jane
Skrevet

Klarer du å gå over til melk istedenfor fløte så ville jo det hjulpet.

Skrevet

Eller kaffefløte hadde nok også vært bedre..

Jeg synes kremfløten er meget skummel!

MEN: Jeg synes det blir feil og bare være sunn, sunn, sunn, SUNN!

Det må gå an å ha det litt fint også... også i hverdagene..!

Skrevet

Forsøkt med kokosfløte eller kokosmelk i stedet for? Godt, og ikke fullt så usunt.

Skrevet
MEN: Jeg synes det blir feil og bare være sunn, sunn, sunn, SUNN!

Det må gå an å ha det litt fint også... også i hverdagene..!

Det går an å ha det fint og å være sunn samtidig. Egentlig synes jeg det er veldig fint å være sunn!

Skrevet

Har noe av det samme "problemet" som deg. Synes det er veldig godt med litt fløte i kaffen. Jeg brukte tidligere lettmelk og litt fløte (man trenger egentlig ikke så mye for å oppnå "fløyelssmaken"). Kjøpte vanligvis kaffefløte. Den siste tiden har jeg gått over til å bruke lettmelk, og litt H-melk i stedet. Smaker godt det også. Anbefaler deg å eksprimentere litt!

• 2 uker senere...
Skrevet

Bruker vanligvis kaffefløte eller matfløte (en mellomting mellom vanlig fløte og kaffefløte). Melk er jo ikke like godt, men det fungerer som en nødløsning... ;)

Kokosmelk/fløte har jeg aldri forsøkt. Det kan jo kanskje være verd å prøve! Får eksperimentere litt... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...