animelona Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 Jeg drikker 2-3 kopper kaffe hver dag og det i seg selv er vel ikke så ille... Men jeg MÅ ha fløte i kaffen, ca 1/2 dl i hver kopp, og det kan vel umulig være bra. Er relativt slank og trener en del, men har gått litt opp i vekt de siste månedene. Kan det være på grunn av fløten? Spiser lite snop ellers og drikker sjelden brus. Prøver å være sunn, men denne fløte klarer jeg bare ikke å slutte med! Det er bare alt for godt... Bør jeg virkelig gå inn for å slutte med fløten eller er dette noe man bør kunne unne seg?
Gjest gjesta Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 (endret) Fløte er veldig kaloririkt, og mer enn en deciliter om dagen blir nok dessverre ganske mye! Dersom du begynner å slite med å holde vekten, har du jo en uvane du kan kutte her. Dessuten er det jo veldig mye usunt, animalsk fett i fløten. Hva med én kopp i stedet for tre? Edit: Jeg tok forresten utgangspunkt i kremfløte, men du bruker kanskje en lettere variant? Endret 18. september 2006 av Sweet Jane
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 Klarer du å gå over til melk istedenfor fløte så ville jo det hjulpet.
villkatt Skrevet 18. september 2006 #4 Skrevet 18. september 2006 Eller kaffefløte hadde nok også vært bedre.. Jeg synes kremfløten er meget skummel! MEN: Jeg synes det blir feil og bare være sunn, sunn, sunn, SUNN! Det må gå an å ha det litt fint også... også i hverdagene..!
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #5 Skrevet 18. september 2006 Forsøkt med kokosfløte eller kokosmelk i stedet for? Godt, og ikke fullt så usunt.
Gjest gjesta Skrevet 18. september 2006 #6 Skrevet 18. september 2006 MEN: Jeg synes det blir feil og bare være sunn, sunn, sunn, SUNN! Det må gå an å ha det litt fint også... også i hverdagene..! ← Det går an å ha det fint og å være sunn samtidig. Egentlig synes jeg det er veldig fint å være sunn!
Gjest gjesta Skrevet 18. september 2006 #7 Skrevet 18. september 2006 Har noe av det samme "problemet" som deg. Synes det er veldig godt med litt fløte i kaffen. Jeg brukte tidligere lettmelk og litt fløte (man trenger egentlig ikke så mye for å oppnå "fløyelssmaken"). Kjøpte vanligvis kaffefløte. Den siste tiden har jeg gått over til å bruke lettmelk, og litt H-melk i stedet. Smaker godt det også. Anbefaler deg å eksprimentere litt!
animelona Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 2. oktober 2006 Bruker vanligvis kaffefløte eller matfløte (en mellomting mellom vanlig fløte og kaffefløte). Melk er jo ikke like godt, men det fungerer som en nødløsning... Kokosmelk/fløte har jeg aldri forsøkt. Det kan jo kanskje være verd å prøve! Får eksperimentere litt...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå