Gå til innhold

Vitamin B12 Sprøyte

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal begynne å ta B12 sprøyte 4 uker på rad hos legen deretter hver 3. mnd.

Noen som har gjort dette / erfaringer å dele? Er det bivirkninger? Ble du bedre av å ta sprøytene? Må en ta sprøyten resten av livet?

HÅÅÅÅPER NOEN KAN FORTELLE MEG NOE!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sprøytene er ikke noe å grue seg til, etter de første ukene tar du vel bare en eller to ganger i måneden? Dette er en veldig liten pris for å få mer energi. Jeg syntes ikke sprøytene var vonde, og en må bare innom laboratoriet så det tar ikke lange tiden, og man kan gå innom når det passer en selv. Behøver ikke bestille time, sånn var det i all fall der jeg tok dem.

Lykke til, og god bedring. Du skal se når de begynner å virke vil du nok ikke ha eventuelle problemer med å ta dem livet ut, for energien en får tilbake gjør det virkelig verdt det.

Endret av Gyngestol
Skrevet

Du kjenner sprøyta, men det er også litt avhengig av hvem som setter den.

Litt pes å skulle huske på å få tatt den hver uke, men som Gyngestol skriver så kan du gjøre det akkurat når det passer deg.

Merket ingenting jeg. Fikk ikke mer energi iallfall.

Nå kan det komme av at jeg i tillegg sliter litt med stoffskiftet.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Tusen takk for svaret!!

Jeg må bruke sprøyter 4 uker på rad. Deretter hver 3. mnd og med tiden kan jeg kanskje gå over på medisiner som må taes hver dag. Er så utrolig lei av å være trøtt hele tiden så var kjempe glad for å finne ut at det faktisk er noe som ikke stemmer med kroppen min. Håper at jeg også skal få opp energien betraktelig!!

Kan jeg spørre hva som gjorde at dere ble sjekket for B12 mangel??

Skrevet
Kan jeg spørre hva som gjorde at dere ble sjekket for B12 mangel??

Jeg tror at B12 mangel ikke er helt uvanlig når man har stoffskifteproblemer.

Legen hadde sjekket det opp uten at jeg visste det. Hadde da fått et tilbakefall vedr. stoffskiftet.

Datteren min ble sjekket da hun hadde en periode med veldig lite energi.

Skrevet

Jeg tok også B12 sprøyte hver uke i 4 uker.

Jeg fikk ei venninne som er sykepleier til å sette den for meg. :)

Når sprøyta blir satt (på rumpa, der det er ganske mye hud og flesk), kjenner du et bittelite stikk, også sprøytes innholdet inn (er ikke mye), vips ferdig. Det kan kjennes ut som at det "sprenger" litt der innholdet er sprøytet inn, men det går kjempefort over!

Jeg hater å ta blodprøve, men B12 sprøyte hadde jeg ikke hatt problemer med å ta, omså hver dag. ;)

Jeg tok B12 fordi jeg var veldig mye syk (forkjøla 4 ganger i mnd.), og jeg ble bedre!

Skrevet

Ja, også er det veldig vanlig å prøve en dose med B12 hvis legen har mistanker om depresjon.

Og eldre folk tar B12 "hele tiden".

Skrevet
Ja, også er det veldig vanlig å prøve en dose med B12 hvis legen har mistanker om depresjon.

Og eldre folk tar B12 "hele tiden".

:ler: Det er det som er litt morsomt. Gammel jente på 26 år... Fått beskjed om at jeg skal ta noen flere blodprøver når jeg kommer. Vedr. stoffskiftet. Har vært i "nedre verdier" tidligere så håper at det ikke er noe tull der også, men at de bare skal utelukke det...

Jeg har slitt mest med vanvittig fyllesyke, flyr mye på do, er konstant trøtt og blir lett trist og lei meg (selv om det kan gå fort over igjen :) )

Håper at B12 skal fixe litt av det :)

Skrevet
Skal begynne å ta B12 sprøyte 4 uker på rad hos legen deretter hver 3. mnd.

Noen som har gjort dette / erfaringer å dele? Er det bivirkninger? Ble du bedre av å ta sprøytene? Må en ta sprøyten resten av livet?

HÅÅÅÅPER NOEN KAN FORTELLE MEG NOE!!!

Jeg tar B12 "ved behov", dvs tar blodprøver og fyller opp når lagret er lavt.

Fikk en gang litt missfarging på stikk-stedet og har etterpå hørt at dette kan være en bivirking. For meg er de ellers kun positive, får tilbake min vanlige energi.

Hvor lenge du må ta sprøytene kommer ann på hvorfor du tar dem. Så det må du snakke med legen din om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...