Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 Hvordan skal jeg fikse dette??? blemmen varierer fra neste ingenting til en halv cm stor, og den lekker litt blod ... har ikke så lyst til å gå til legen siden det er nedentil. Gode råd mottas med stor takk!!!
Gjest Tanita Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 Hvis du går til legen kan du få antibiotika for det høres ut som du har fått en liten betennelse.
Gjest gjest1 Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 Er håret inne i blemma ennå? Jeg får sånne av og til ( av en eller annen grunn kommer det bare i perioder, men da kan jeg til gjengjeld få ganske mange..) og pleier å ta hull på det tynne hudlaget som ligger over håret. Når jeg så får fikset ut håret forsvinner blemma på null komma niks. Men har du gått så lenge med den at det har blitt en betennelse kan kanskje en tur til legen være en ide?
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #4 Skrevet 18. september 2006 Har slike iblant, og pleier stikke eller pirke hull, og smøre på litt ren teatreolje eller lavendelolje.
Gjest gjest1 Skrevet 18. september 2006 #5 Skrevet 18. september 2006 Stikk hull med en ren nål (brenn den litt med en lighter) og se om håret kommer ut når du klemmer forsiktig rundt blemma, og napp det ut. Vask med pyrisept eller klorhexidin. Da går betennelsen over av seg selv i løpet av en dag.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #6 Skrevet 18. september 2006 Gå til legen og la dem stikke hull på den og evnt gi deg antibiotika dersom det trengs slik at du slipper å få et styggt arr. Kanskje lurt å prøve å redusere på barberingen, evnt bruke voks i stedet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå