Avalon Skrevet 26. april 2009 #21 Skrevet 26. april 2009 Men angrepillen virker jo ikke så lenge....så da kan sædcellene slå til etter angrepillen har gjort sitt? sædceller, kan leve opptil 5-6dager, ikke 9. Som regel slipper du bare en eggcelle, somregel 1 gang i mnd som bare lever i ca 1 døgn. Angrepillen virker slik at om et egg er befruktet men det har ennå ikke festet seg, vil angrepillen gjøre jobben sin. Har egget allerede festet seg vil ikke pillen virke. Derfor bør man ta angrepillen innen 72timer. nei, om det skulle fremdeles vært noen levedyktige sædceller igjen, vil du nok ikke kunne bli gravid.
merete12 Skrevet 8. juni 2009 #22 Skrevet 8. juni 2009 Har et spm, jg hadde ubeskyttet sex på dagen, jg ble bekymret, mn på kvelden fikk jg mens. er dt nødvendig for mg å ta angrepille? hva bør jg gjære? er veldig bekymra nå.
Gjest jente 14 Skrevet 21. september 2009 #23 Skrevet 21. september 2009 hei jeg hadde mensen for 3dager sin. og hadde ubeskyttet sex i går. er det stor sjanse for og bli gravid?
galskap Skrevet 21. september 2009 #24 Skrevet 21. september 2009 hei jeg hadde mensen for 3dager sin. og hadde ubeskyttet sex i går. er det stor sjanse for og bli gravid? som alle andre har svart her så kan det skje ja. men hvorfor i all verden bruker dere ikke hue å skaffer dere prevansjon folkens? dere tar jo av når muligheten er der for en graviditet. klør meg i hue jeg. BRUK PREVANSJON!!!
Gjest redd jente på 17 Skrevet 16. desember 2009 #25 Skrevet 16. desember 2009 Jeg hadde nettopp mensen, eller den var ferdig den 7/des. Jeg hadde samleie med typen min den 9/des... idag er det 16/des og jeg har begynt å blø igjen. Er jeg gravid? Han tok ut penis før han kom, altså ubeskyttet sex. Men denne blødningen, er det tegn på graviditet eller ikke?
Caramba Skrevet 16. desember 2009 #26 Skrevet 16. desember 2009 (endret) Bruk prevansjon!!! Jeg ble gravid rett etter mensen.. (planlagt) Som jeg sa tidligere i denne gaaaamle tråden... Har du ikke brukt prevansjon, KJØP ANGREPILLE ASAP! Man kan bli gravid når som helst i syklusen, sædcellene kan leve lenge også... Endret 16. desember 2009 av Caramba
Gjest Smaragd Skrevet 17. desember 2009 #27 Skrevet 17. desember 2009 Noen mener orgasme kan utløse et egg, utenom vanlig eggløsning, så NEI, det finnes ikke sikre perioder. Bruk prevansjon om du ikke vil ha barn!
Gjest Forum_venn Skrevet 31. desember 2009 #28 Skrevet 31. desember 2009 Hvorfor spør dere om det samme i noen andres, fler år gamle tråd? Og hva er vitsen med å stille det samme spørsmålet igjen, når noen har forklart hvordan det fungerer til TS? Denne type informasjon er brukbar uansett hvor gammel den er
Concertina Skrevet 31. desember 2009 #29 Skrevet 31. desember 2009 Noen mener orgasme kan utløse et egg, utenom vanlig eggløsning, så NEI, det finnes ikke sikre perioder. Bruk prevansjon om du ikke vil ha barn! Det stemmer ikke, dog, en orgasme kan fremskynde eggløsningen av et allerede modent egg, men da snakker vi om timer, ikke dager/uker, og i så måte så vil det ikke ha noen innvirkning på evt mulighet for å bli gravid. Står om dette på pernille.info Men, jeg er enig, så lenge man ikke vet 100% når man har hatt eggløsning (eneste mulighet for å finne ut det er å bruke FAM over tid OG ha regelmessige sykluser) så finnes det ingen sikre perioder! Og det er mange "hoppe av i svingen"-barn, så vil man ikke ha barn så må man bruke prevensjon!
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #30 Skrevet 13. juni 2011 jeg lå med typen min i går, og var ferdig med mensen 1 dag før dette skjedde, det var ubeskyttet sex, så lurer på om jeg kan bli gravid av dette. Bør jeg ta angrepille? er ikke noe stort ønske å bli gravid akkurat nå, ikke i denne alderen. Om du bare er 20 år bør du vente en stund til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå