Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bli gravid hvis man har sex uten beskyttelse første og andre dag etter at en slutter å blø etter mensen?

Hvis mannen kommer inni deg hver gang..

Det går vel ikke?

Men har hørt noe om at sæden kan ligge å vente noen dager også?

Jeg sitter å vurderer om jeg skal ta angrepille (heter det det?) eller ikke..

Har det bivirkninger?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Du blir bare gravid ved eggløsning, som normalt sett er omtrent 14 dager etter forrigem mens. Men eggløsningen kan også komme på merkelige tidpunkter, så 100 % sikker er du ikke. Vil du være det, hadde jeg tatt en angrepille, var jeg deg.

Sæden kan overleve noen dager inni deg, det stemmer.

Skrevet

Sikre perioder er nok ikke sikre du... Og ja du kan bli. Men mest sannsylig er du ikke blitt det.

Angrepiller har ikke me bivirkninger tror jeg da.. Jeg fikk veldig vondt i magen den gang jeg tok det - og mensen ble forsinka!

Skrevet

Jeg har brukt å ha EL rundt dag 10 (regna fra første dag i mensen), så det er godt mulig å bli gravid på det tidspunktet du har hatt sex. Hadde jeg vært deg og ikke ville bli gravid, hadde jeg tatt en angrepille. For å finne ut bivirkninger kan du gå inn på felleskatalogen.no (tror siden heter det) og søke på navnet til angrepillene.

Skrevet

Hvis min Ultralydtermin stemmer så er jeg blitt gravid rett etter mensen... Jeg ville absolutt kjøpt en angrepille, det er billig forsikring hvis du er engstelig.

Skrevet

Sædcellene kan leve opptil 9 dager. It's a curse!

Skrevet

Hmm..

Jeg har ikke tatt de der angrepillene, leste om bivirkninger og sånn..

Jeg har kjempe lyst på barn, men ikke med han...

Jeg vil ha med typen min.

Jeg har på en måte vært utro, men forholdet mitt er ikke helt så seriøst så..

Vi bare trives i hverandres selskap, men det er ingen fremtid i forholdet pågrunn av noe greier, så jeg klarer ikke ta det seriøst.

Og jeg tror ikke han heller gjør det.

Egentlig hadde vi tenkt å gifte oss :tristbla:

Men når kan jeg ta gradivitetstest, må jeg vente helt til når jeg egentlig skal ha mensen?

Det er så lenge.

Jeg vil ikke kreve noe fra faren om jeg er gravid, for han er en drittsekk, fant nettopp ut at han har løyet noe enormt, og er gift! :kvalm::klaske:

Skrevet

Det er mulig, om det er sannsynlig kommer an på hvor lang syklus du normalt har, og hvor lang blødning.

Eksempel: 28 dagers syklus, eggløsning 18 dager før mens (noe uvanlig at det er så lenge, men det skjer hos enkelte), altså eggløsning på dag 10.

Trekk så fra 5-6 dager som er levetid på sæd og du kan bli gravid 4 dager etter du startet å blø.

Skrevet

Man kan bli gravid uansett hvor i menstruasjonssyklusen man er.

Som nevnt tidligere i dette innlegget, finnes det ikke noen sikre perioder.

Skrevet
Man kan bli gravid uansett hvor i menstruasjonssyklusen man er.

Som nevnt tidligere i dette innlegget, finnes det ikke noen sikre perioder.

Jo, sikre perioder finnes ;)

3 døgn etter eggløsningen er det umulig å bli gravid. Grunnen til det er at en eggcelle lever kun et begrenset tidsrom, og det er normalt kun 1 eggløsning pr syklus, men i sjeldne tilfeller 2. Utfordringen ligger i å vite når eggløsningen er. Så sånn sett har du rett i at du kan bli gravid når som helt i syklusen, pga at eggløsningen kan komme til ulike tider i ulike måneder.

Men “sikre perioder” kun med å telle dager er ikke særlig trygt, pga at det er umulig å vite om akkurat din kropp følger læreboken.

Skrevet

Men er første dag i 28 dagers syklusen første mensdag?

Og jeg regner eggløsning 18 dager før neste mens,

Da har jeg eggløsning i dag eller i mårra, og jeg hadde sex lørdags kveld/natt og søndags morgen. det er 1 og 1 halvt døgn siden.

Hm, vet ikke om jeg har regnet rett nå..

Hvor lang tid bruker sæden på å vandre oppover..?

Åy..tenk om jeg blir gravid...åyåy :overrasket: :icon_smile:

aaah, sannsynligvis skjer det ikke noe..har vært i samme situvasjon før, men da var det ingenting.

Jeg ble både lettet og lei meg

Skrevet
Kan man bli gravid hvis man har sex uten beskyttelse første og andre dag etter at en slutter å blø etter mensen?

Hvis mannen kommer inni deg hver gang..

Det går vel ikke?

Men har hørt noe om at sæden kan ligge å vente noen dager også?

Jeg sitter å vurderer om jeg skal ta angrepille (heter det det?) eller ikke..

Har det bivirkninger?

Hei:)

Jeg ble gravid 2 dager etter siste mens... Trodde ikke det var mulig - men det var det;) har en flott sønn på 5 år i dag ;)

Skrevet

Du har forstått det rett ja.

Så om du har sykluser på 28 dager eller kortere, og tilhører de ca 10-15 % som har eggløsning 18 dager før mens så er det statistisk sett ca 20 % sjanse for graviditet.

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg lurer på noe...Hadde sex uten kondom igår og trakk ut penis før han fikk utløsning, pluss at jeg hadde hatt mensen to dager før. er det sansynlig at jeg er gravid? burde jeg at angrepille? :sukk:

Gjest Gjest_nilli_*
Skrevet
Jeg lurer på noe...Hadde sex uten kondom igår og trakk ut penis før han fikk utløsning, pluss at jeg hadde hatt mensen to dager før. er det sansynlig at jeg er gravid? burde jeg at angrepille? :sukk:

Hei du! :)

Du trenger ikke være bekymret for å være gravid... Men ikke bruk avbrutt samleie og "hadde nettopp mensen" som prevensjon.

(Selv om han trekker penis ut før utløsning, betyr det ikke at du ikke får spermier i deg. Mannen trenger ikke utløsning for at det skal komme sperm ut)

• 1 år senere...
Skrevet

hei:)

jeg lå med typen min i går, og var ferdig med mensen 1 dag før dette skjedde, det var ubeskyttet sex, så lurer på om jeg kan bli gravid av dette. Bør jeg ta angrepille? er ikke noe stort ønske å bli gravid akkurat nå, ikke i denne alderen.

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Karen_*
Skrevet

Jeg sluttet på pillen og fikk mensen 1-2 dager etter, et par dager(2-3) etter mensen hadde jeg sex hvor kondomen sprakk. Hva er sannsynligheten for at jeg kan ha blitt gravid?

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Ja det kan du, alt etter som du har eggløsning det. Ingen fasit så sier at den skal være 14 dager etter første dags mens. jeg ble for noen år siden gravid 2 dager etter mensen, så da varte ca 5 dager. Hvis du vil unngå å bli gravid, bruk prevensjon.

Skrevet

Hvorfor spør dere om det samme i noen andres, fler år gamle tråd? Og hva er vitsen med å stille det samme spørsmålet igjen, når noen har forklart hvordan det fungerer til TS?

Skrevet
Sædcellene kan leve opptil 9 dager. It's a curse!

Men angrepillen virker jo ikke så lenge....så da kan sædcellene slå til etter angrepillen har gjort sitt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...