Gå til innhold

Skal bli helsesekretær

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_baremeg_*
Skrevet

Jeg skal som sagt bli helsesekretær og vi hadde vikar forrige uke. Da sa hun at det er viktig at vi begynner å knytte oss kontakter allerede nå. Mye lettere å få jobb da. Hun visste om tannhelse sekretærer som hadde fått jobb som det før de var ferdig utdanna. Kan det stemme? Vi har jo ikke lært å ta blodtrykk, blodprøver osv.

Hva slags jobb bør jeg satse på for å komme inn i "miljøet"? Kunne jo vært artig å søkt om praksisplass f.eks en gang i uka, men jeg er avhengig av lønn for å klare meg.

Noen tips eller råd? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helsesekretærlinja på skolen vår skal ha praksis i løpet av skoleåret, så kanskje det er denslags føtter innenfor som vikaren tenker på? Apotektekniker og tannhelsesekretær skal også ha slik praksis her.

Gjest Gjest_baremeg_*
Skrevet
Helsesekretærlinja på skolen vår skal ha praksis i løpet av skoleåret, så kanskje det er denslags føtter innenfor som vikaren tenker på? Apotektekniker og tannhelsesekretær skal også ha slik praksis her.

Ja, det er det sikkert. Vi får ingen praksis fra skolen fordi det er voksenopplæring. Hadde det bare vært i skoletiden, for resten av tiden er jeg avhengig av lønn :tristbla: Ja ja jeg er ikke så langt i utdannelsen enda, så kan jeg jo søke om praksisplass det siste året. Vet du hvor lenge de har praksis?

Skrevet
Ja, det er det sikkert. Vi får ingen praksis fra skolen fordi det er voksenopplæring. Hadde det bare vært i skoletiden, for resten av tiden er jeg avhengig av lønn  :tristbla:  Ja ja jeg er ikke så langt i utdannelsen enda, så kan jeg jo søke om praksisplass det siste året. Vet du hvor lenge de har praksis?

Åja, slik å forstå.

Jeg vet ikke helt. Vi på apotek har totalt 6-7 uker, vi skal først ha en uke sammenhengende rett etter høstferien, og deretter blir det to dager i uka. Om det vil strekke seg over heele skoleåret har jeg ikke regnet på, det kan vel hende at det blir et par opphold i praksisen sånn utenom tentamener og eksamener.

Gjest Gjest_baremeg_*
Skrevet
Åja, slik å forstå.

Jeg vet ikke helt. Vi på apotek har totalt 6-7 uker, vi skal først ha en uke sammenhengende rett etter høstferien, og deretter blir det to dager i uka. Om det vil strekke seg over heele skoleåret har jeg ikke regnet på, det kan vel hende at det blir et par opphold i praksisen sånn utenom tentamener og eksamener.

Tusen takk for svar!! :)

Skrevet

Noen som vet om slik praksis er obligatorisk hvis man skal ta f.eks apotektekniker som privatist?

Skrevet
Jeg skal som sagt bli helsesekretær og vi hadde vikar forrige uke. Da sa hun at det er viktig at vi begynner å knytte oss kontakter allerede nå. Mye lettere å få jobb da.  Hun visste om tannhelse sekretærer som hadde fått jobb som det før de var ferdig utdanna. Kan det stemme? Vi har jo ikke lært å ta blodtrykk, blodprøver osv.

Hva slags jobb bør jeg satse på for å komme inn i "miljøet"? Kunne jo vært artig å søkt om praksisplass f.eks en gang i uka, men jeg er avhengig av lønn for å klare meg.

Noen tips eller råd?  :)

Heisann!

Jeg er helsesekretær!

Vet ikke hva som ments for deg ang. det å få kontakter før du er ferdig med utdannelsen din!

Hvor har du lyst til å jobbe? Legekontor, sykehus, annet?

Er du ferdig til sommeren?

Ang. legekontor, det er vanskelig å få jobb. Det lyss få stillinger ut! Blir ofte sånn via kjente! Forhør deg litt rundt allerede nå!

Skrevet
Heisann!

Jeg er helsesekretær!

Vet ikke hva som ments for deg ang. det å få kontakter før du er ferdig med utdannelsen din!

Ang. legekontor, det er vanskelig å få jobb. Det lyss få stillinger ut! Blir ofte sånn via kjente! Forhør deg litt rundt allerede nå!

Det er sikkert lurt. Jeg kjenner to som har utdannelsen, men enda ikke har fått jobb. Tiltross for iherdig jobbsøking.

Gjest Gjest_baremeg_*
Skrevet
Heisann!

Jeg er helsesekretær!

Nei, jeg har såvidt startet jeg , derfor ble jeg litt overrasket :) Blir ferdig november 2007. Lurte på om jeg skal jobbe og tjent penger nå og kanskje søke etter praksisplasser f.o.m sommeren?

Kanskje ikke så lett? Er dette noe sykehus og legekontorer vil se på som positivt? eller vil de takke nei fordi det bare blir pes?

Kan tenke meg å jobbe på både legekontor og sykehus jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...