Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, hei

igår startet jeg og ta reductil - vektreduksjonstabletter - og jeg har fullstendig mistet matlysten - ganske så ålreit men det er jo greit og spise litt også da.

Lurte på om noen andre her inne har erfaring med dette medikamentet, ei venninne av meg har gått ned 20 kilo hittils pga de tablettene og det er jo kjempe bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har gått på dem i 2 mnd før jeg måtte slutte. Gikk ned 8,5 kg på det tiden

Skrevet
Har gått på dem i 2 mnd før jeg måtte slutte. Gikk ned 8,5 kg på det tiden

Det er jo bra det da, men hvorfor måtte du slutte med dem???

Skrevet

brukte de før selv med god effekt i starten men etter ca tre måneder så ble jeg på en måte "immunisert" mot virkningen så det ble som å kaste 900 kroner ut vinduet hver måned og det jeg gikk ned kom på igjen når jeg sluttet.

Skrevet
Det er jo bra det da, men hvorfor måtte du slutte med dem???

Det ble for dyrt for meg :sjenert:

Skrevet

Hva om en som veier normalt begynner på dette legemiddelet?

Har ikke tenkt selv altså, men er bare nyskjerrig

Skrevet

har selv gått på de.....

min erfaring er å gå mye ned i vekt med det samme ..men om du slutter med dem så hopper de fort på igjen....

er dumt å være avhengig av slike dyre tabletter....

og en annen ting er at etter at jeg begynte på de tablettene. så har jeg stooooooore problemer med å bli gravid igjen....

prater nå med legen om det.. og de styre fælt med å finne ut om det er pga de pillene som gjør det.......

lykke til.....klem

Skrevet

da er jeg temmelig sikker på at du ikke får resept på de pillene....

legene er ganske nøye med vekta di og hvordan du er.....

så om de mener at du ikke er overvektig så får du dem ikke....

når jeg skulle til legen for å få slik resept så var det mye spørsmål om alt mulig for å fortelle hvorfor......

og når man går på dem så er det ikke "lov" å prøve å bli gravid fordi det er skaldelig.... står det i lappen på esken og legen sier det klart ifra....

men de er veldig effektive til å stoppe mat /søt suge og kg forsvinner fort.. men om du slutter så er de raskt tilbake på plass igjen...

men lykke til

klem

Skrevet
da er jeg temmelig sikker på at du ikke får resept på de pillene....

legene er ganske nøye med vekta di og hvordan du er.....

så om de mener at du ikke er overvektig så får du dem ikke....

når jeg skulle til legen for å få slik resept så var det mye spørsmål om alt mulig for å fortelle hvorfor......

og når man går på dem så er det ikke "lov" å prøve å bli gravid fordi det er skaldelig.... står det i lappen på esken og legen sier det klart ifra....

men de er veldig effektive til å stoppe mat /søt suge og kg forsvinner fort.. men om du slutter så er de raskt tilbake på plass igjen...

men lykke til

klem

Takk for svar! Har aldri tenkt å prøve noe sånt!

Skrevet

Da går man glipp av regelmessige kontroller hos legen. Blodtrykk etc etc.. Disse pillene kan være veldig farlige.

Skrevet

Selvsagt vil kiloene komem tilbake etter man har sluttet så sant man ikke har lagt opp kostholdet/spiser mindre. Men når dem gir en metthets følelse så vil også magesekken skrumpe, og man blir fortere mett. Uansett er det viktig at man blir oppfulgt skikkelig av legen..

Også må man unngå å bli gravid når man går på dem. Så mange går på p-piller for å hindre graviditet.

Skrevet

hvorfor skal man unngå å bli gravid egentlig ?

Skrevet

men... gir disse tablettene vektreduksjon bare ved å ta dem og ikke feks trene noe nevneverdig ved siden av?

Skrevet

Reductil er beregnet for de som overspiser pga at det minsker matinntaket ved å gi metthetsføelse.

Du kan sikkert gå noe ned i vekt om du ikke trener. Men dersom du ikke trener vil du nok ikke få like gode resultater og vil mest sannsynligvis legge på deg igjen når du slutter siden livsstilen ikke er endret.

Skrevet
men... gir disse tablettene vektreduksjon bare ved å ta dem og ikke feks trene noe nevneverdig ved siden av?

heisann har ei venninne som gikk ned ca 12 kg ved og gå på reductil uten og trene, bare spise mindre. Men hun er veldig overvektig da.

Jeg prøver og ut og gå eller sykle minst 3 -4 ganger i uka

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...