Gå til innhold

Kakao skal bli mamma!

Kakao

Anbefalte innlegg

Hei Kakao! :vinke:

Saa flott at alt saa bra ut paa UL! Det er stor stas aa se sin egen lille datter/soenn for foerste gang, selv om de ser noksaa like hverandre ut paa det stadiet! Har fortsatt bilder av lille nurket rammet inn i plastramme paa kjoeleskapet...er veldig rart aa tenke paa at personen paa bildet befinner seg inni magen min! :legrine:

Ang. UVI, saa kan det visstnok gaa ubemerket hos mange, det er derfor de sjekker urinen saa ofte naar man er gravid (da det jo kan vaere mer alvorlig enn ellers). Men de fleste merker nok sviing ved tissing. Jeg har hatt det en gang selv, og det var ikke noe deilig, nei! Men det forsvant av seg selv fordi jeg var saa flink til aa drikke mye juice og vann!

Moren din vil sikkert bare vaere snill naar hun ikke vil fortelle det ennaa. Kanskje hun har opplevd SA selv, eller bare er ekstra var paa det? Min mor var foroevrig helt motsatt av en eller annen grunn, kanskje hun bare er evig optimist. Men hun og pappa fortalte det til alle og enhver allerede i uke 7-8, og det var litt vel tidlig, syntes jeg. :forvirret: Men du kan jo fortelle moren din at riskoen for at noe skal gaa galt naa er veldig liten?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt å få bekreftet at alt står bra til i magen! For meg var uke 12 UL en mye større opplevelse enn uke 18. Det var da det ble virkelig og jeg følte meg trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skytte: Ja, de hormonene. :ler: Har heldigvis ikke hatt flere hormonutbrudd foreløpig. Nå har forresten mamma også begynt å glede seg og sånt. Hun "tillot" seg liksom ikke helt å glede seg for tidlig. (det kan jo ha en sammenheng med at hun selv mistet et foster..).

Pi@: Knøtteliten var 4,5 cm, akkurat som forventet mellom uke 11 og 12, så da er nok termin fortsatt 22.mai. :) De sa ikke noe spesielt angående dato, for det ville bli ordentlig bestemt i uke 18.

Holly Hobbie: Ja, det var helt utrolig å se lille knøttet. :hjerter: Ja, det med mamma, ja, du har nok rett. Hun mistet jo et foster, så når jeg tenker på det, så skjønner jeg det bedre. Jeg har snakket med henne flere ganger etterpå, og nå gleder hun seg. Hun har sluttet med det der med å liksom skifte tema for å ikke "snakke for mye om svangerskapet for tidlig". ;)

smilie: Ja, kjempeherlig opplevelse. :)

Fjellrypa: Denne ultralyden er mest spennende, tror jeg også. For jeg ser det jo ikke så veldig tydelig på magen enda, så bare det å se at det faktisk er en krabat inni der gjorde ufattelig godt. Og få bekreftet at alt så bra ut med den lille.

Missbumblebee: :vinke:

iss: Takk for blomst! :)

Til alle sammen: :klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den siste uka har vært så utrolig travel. Jeg har prøvd å ikke stresse, men det har vært så mye skoleting og annet som har gjort at jeg har jobbet kontinuerlig, føler jeg... :tristbla:

Meeeeen! :hoppe: Nå er dagen kommet! Dette har jeg sett fram til i over ei uke. Visste at det ville roe seg kraftig i dag. Hadde nemlig innlevering av noe i dag+++ som skulle bli ferdig til i dag, så jeg har jobba så mye..+masse møter i skolesammenheng. Men fra nå av blir det ei rolig uke! :) Det fortjener jeg, og i hvert fall lille babykrabaten. :)

I kveld har Kakaomannen og jeg spasert litt på kjøpesenteret og tittet på små babyklær. Kjøpte ikke noe, men koselig å gå å se. :) Og så har jeg rukket å vaske trappa, swiffret hele leiligheten og nå er sengetøy på vask. Alt gjort i et rolig tempo. Nå skal jeg kutte opp litt frukt til oss. Foreløpig så er jeg mest sugen på sunn mat, og det er bra. ;) Jeg har fortsatt ikke gått opp et gram, men det kan jo og hende at jeg har mistet litt muskler, for jeg har ikke rukket å trene så mye som jeg vanligvis gjør. Får startet opp igjen nå som det har roet seg på skolen.

Ønsker alle en herlig kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du er 12 uker allerede :legrine:. Fint knøttet ditt var passe stor i forhold til terminen, kjedelig å bli satt mange dager tilbake, sjølom di ikke setter ordentlig termin på tidlig UL.

Du fortjener virkelig å ha en rolig uke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Godt det blir roligere for deg nå! Da kan du ta det med ro og ha god samvittighet!

Blir neste UL rett før jul da??

Hører du ikke har lagt på deg noe... Jeg har lagt på meg 2-3-kilo men har ikke veid meg på en uke nå. Kan jo hende at det har stabilisert seg etter alt som har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh: :klem:

Pi@: :klem: Ja, morsomt at knøttet var nøyaktig 4,5 cm akkurat som vi hadde pratet om på forhånd. Vi leser ei side i den boka vi fikk fra legen hver uke. Spent på hvordan terminen blir i uke 18.... Begynte litt å tenke på: hva om babyen kommer ut etter at semesteret er ferdig??? Går jeg glipp av all støtten fra lånekassen, da? For babyen må jo fødes i studieåret.. Hmm, må sjekke litt på dette.

smilie: Uke 18 blir faktisk uka rett før jul. Ååå, gleder oss! Vi har bestemt oss for å vite kjønnet (hvis babyen vil vise oss, da ;) ), men ikke si det til familien. (Skjønt det siste har vi ikke helt 100 % bestemt enda. ....tipper det er ivrige bestemødre som vil strikke litt.. ;) )

Veldig forskjellig det med vektøkning har jeg hørt. Men jeg prøver å spise mye, slik at knøttet får masse god næring. Føler meg litt smårar som gleder meg til å legge på meg de første to-tre kiloene. :ler:

Skytte: Mange :klem: right back at ya!

I dag går det egentlig strålende. Eneste å klage over var at jeg måtte stå opp veldig tidlig. Ellers, så har det gått fint på skolen, og vi har vært på ski i ettermiddag. Tidligere klarte jeg å henge på Kakaomannen, men nå må jeg gi tapt i alle oppoverbakker. Ikke bare fordi jeg vil unngå makspuls, men jeg har ikke krefter nok, rett og slett. Men han er så søt og snur seg og kommer tilbake med jevne mellomrom. :) Har vært en fin dag. Og torsdag og fredag blir også rolige fine dager. :)

Noen som aner hvor tidlig barn kan i pulk? Vet det ikke er lov å ha barn under 6 måneder, men hva er liksom fornuftig grense? 8 mnd? 1 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De siste to ukene har magen vært flat om morgenen og litt sånn ballong om kvelden. Veldig morsomt å ha litt mage. ;) Og magen har kommet stadig tidligere på kvelden, og nå i morres hadde jeg faktisk mage allerede da jeg stod opp!! :danse:

Går i den vanlige dongeribuksa på skolen, men straks jeg kommer hjem skifter jeg til joggebukse.

Vi har fått ultralyd tre dager før julaften. :) Det blir gøy, men brevet var veldig strengt angående at det var en medisinsk undersøkelse og sånt. ...håper de har litt tid til å se etter kjønn, da :sjenert: (Er jo rett før jul, og, så kanskje de er i godhumør :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Bare spør etter kjønnet du. Men jeg anbefaler deg å spørre helt til slutt. Nesten alle spør om kjønnet,så det må jordmødrene bare takle ;) Ofte spør jordmor om du vil vite kjønnet også. Det gjorde hun hos oss denne gangen (fordi hun så det klart å tydelig). Første gang spurte vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dessverre det ja!!! :(

Har lagt på meg 3 kilo jeg og det er visst helt normalt. Så under graviditet på kg at det var lagt ut en liste over vektkurve! Stemte bra på meg, men det er jo bare gjennomsnitt!

Ble visst rart det innlegget her, må lære meg dette....

Endret av smile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ble jeg så inspirert av nicket ditt at jeg måtte lage meg et stort krus kakao. Dessverre (heldigvis?) har jeg ikke fløte i huset, så krem må jeg klare meg uten. Det smaker nå godt likevel!

Og dermed glemte jeg hva jeg egentlig skulle skrive... Jo, nyt de litt roligere dagene nå. Spennende med UL rett før jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellrypa: :ler: Så koselig! :klem:

Kommer rett fra skitur, driver og lager litt mat nå før jeg skal på skolen. I dag skal vi møte en kompis og spise biff på restaurant. Må huske på at jeg må be om godt stekt, og ikke medium, som vanlig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, biff var godt! Men jeg fikk den ikke gjennomstekt, som jeg ba om, så de stekte den litt lengre. Den var fortsatt ikke helt gjennomstekt, men jeg turte ikke sende den tilbake enda en gang, alltid vært redd for sånt, i tilfelle de spytter på den.. :sjenert:

I dag har jeg vært skikkelig slapp og sløv. Helt slått ut. Var sånn i gårkveld, også. Virker som jeg har kommet meg litt nå, tror jeg skal skrive litt i svangerskapsdagboka mi. Henger noen uker etter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...