Pi@ Skrevet 18. oktober 2006 #81 Skrevet 18. oktober 2006 I dag gikk det veldig fint. Hadde en naturfagstime som gikk toppers. Og så trenger vi ikke snakke om timen før... ← Virkelig den rette innstillinga . Alt må læres
Kakao Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #82 Skrevet 18. oktober 2006 Takk Pi@! Måtte gå en liten runde med meg selv før jeg gikk inn i denne praksisen om at jeg ikke er utlært, og derfor skal gjøre feil. Altså tåle å gjøre masse feil. Foreløpig så ser det ut som jeg takler det fint å få kritiske tilbakemeldinger og sånt, for veilederne har vært så flinke til å starte med alt som faktisk har gått bra.
Pi@ Skrevet 18. oktober 2006 #83 Skrevet 18. oktober 2006 Så bra, det er slik det skal være . Jeg sliter også veldig med å ta imot kritikk, sjøl konstruktiv kritikk. Vil gjøre alt perfekt alltid . Blitt litt bedre etterhvert, men synes fortsatt det er vanskelig.
Holly Hobbie Skrevet 19. oktober 2006 #84 Skrevet 19. oktober 2006 Kakao er nam, ja! Drakk en kopp til frokost, og det var topp! Haaper dagen i dag er fin!
Kakao Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #85 Skrevet 19. oktober 2006 Pi@: Ja, det er litt sånn typisk oss jenter at vi helst skulle gjort alt perfekt. Men takket være hun psykologen jeg går til av og til, har jeg kommet meg mye på mange områder. Jeg ble opprinnelig sendt dit pga sosial fobi, men får jo snakket om alt som skjer meg, så det hjelper masse. Det der med kritikk har jeg faktisk hatt i lekse fra henne: "Ta i mot tilbakemelding, god eller konstruktiv, uten å tro at det ligger noe mer bak". Og bare det at hun har gitt meg denne oppgaven gjør at jeg har taklet tilbakemeldingen på meg som lærer helt fint. Hun sa jeg garantert var "utskrevet" før jul, men håper jeg får gå noen timer til. I kveld skal jeg på middag til ei i klassen! Det hadde jammen ikke skjedd for noen måneder siden! Da hadde jeg garantert kommet på en eller annen teit unnskyldning for at jeg ikke kunne komme... Etterfulgt av at jeg følte meg elendig over "nederlaget", at jeg ikke turte.. Nå skal jeg faktisk i vei på middag, og jeg aner ikke hva som skal skje. Aner ikke hva vi skal få, og helt hvem som skal komme (tror det er tre-fire til), og det er helt greit, på en måte. Jeg har forandret meg mye, altså. Og nå skal vi ha baby i huset, også, og alt er bare topp. Holly Hobbie: Kakao er så godt!! Derfor jeg kom på dette brukernavnet. Passet så godt.
smile Skrevet 19. oktober 2006 #86 Skrevet 19. oktober 2006 Smilie: Så gøy at dere også merker at det skjer noe med magen! Jeg har hørt det der med at magen skal bli hard nederst, men det tror jeg ikke jeg kjenner enda. Men veldig fornøyd med at den vises, ja! Jupp, er ferdig lærer før sommeren 07. Eller hehe, jeg skal i permisjon sikkert fra april av, så da blir jeg offisielt ferdig til sommeren 08. Er egentlig veldig fornøyd over tidspunktet barnet kommer på. Bare bittelitt igjen på skolen, det er sommer rett etterpå +++. Dagene er veldig forskjellige som lærer, det skal jammen være visst! Det er bra! Jeg har bare noen få timer, heldigvis! Puh... Bruker jo to-tre timer til å planlegge 1 time... :hår: Hehe, sånt som kommer med erfaring! I dag gikk det veldig fint. Hadde en naturfagstime som gikk toppers. Og så trenger vi ikke snakke om timen før... ← Så du har hørt at det skal bli hardt der altså??? Spennende! Det visste jeg ikke!!! Hva skulle jeg gjort uten kg og dere :klø: Da er du jo nesten ferdig! Du rakk å bli gravid akkurat før studietiden er over da! Satser du på å ta alle eksamener eller utsetter du pga lånekassen? Jeg er også VELDIG fornøyd med årstid å få barn på. Kunne vel ikke gått bedre! Så slipper vi å gå høygravide i sommervarmen også!!! To-tre timer på å planlegge en time, blir hardt når du starter på jobbe da!!! Nei, det blir nok annerledes! Så bra du er fornøyd med naturfagen, men kanskje du lærte mest av den anre timen??? Har du kost deg i kveld eller??? Nå føler jeg at jeg nesten har skravla hull i dagboka di... Sov godt, eller ha en fin dag, alt etter som
Kakao Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #88 Skrevet 20. oktober 2006 Ja, jeg mener jeg har hørt andre sagt det der med at magen har begynt å bli hard nederst. Men mulig at dette er noe som først skjer når livmoren beveger seg oppover (var det opp fra bekkenet jeg leste? :klø. Pga lånekassen så ser det jammen ut som det lønner seg å IKKE gjøre ferdig alle eksamener. Sånn det ser ut nå, så tror jeg at jeg får stipend+lån for ett år som fødselsstipend, og det er jo litt. 80 k? Vi fikk jo klaff egentlig måneden før vi skulle starte prøvinga, så hadde ikke det skjedd, så hadde jo babyen kommet etter skoleslutt, og da hadde jeg ikke fått noe fra lånekassen. Så tilfeldigvis så viser det seg at dette egentlig har ordnet seg veldig bra. Var kjempekoselig på middag. Vi var tre stykker og fikk kjempegod mat! Var der til litt over midnatt og bare skravla. Morsomt å klare slikt. Helg!!
Pi@ Skrevet 20. oktober 2006 #89 Skrevet 20. oktober 2006 Så fint du hadde det koselig i går. Du har jammen blitt dyktig.
Kakao Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #90 Skrevet 20. oktober 2006 Ja, er litt stolt av meg. Nå har jeg "flink" og gjort som hudpleiedama sa. Har peelet hudet (Dermalogica peeling) og brukt leiremaske for litt uren hud (Clinique). Akkurat ferdig. Må vel si at det svir litt... Jaja, skal sikkert være sånn. :klø: Tenkte jeg skulle være litt flink til å bruke peeling og maske framover, 1 gang i uka, siden graviditeten kan gjøre at huden blir mer kvisete. Jeg har jo hatt litt problemer med kviser før, så, sikkert smart å gjøre sånt. Renser hver morgen og kveld med Vichy fra apoteket, men det er liksom ikke nok. Gleder meg til nytt magebilde søndags morgen. Nå må det jo bare vises forskjell! :-D
Kakao Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter #91 Skrevet 21. oktober 2006 Nei, nå tror jeg ikke det blir så mye forskjell på magebildet i morgentidlig. Den var helt vanlig nå i morges. Den eser liksom ut på kvelden. Tror dette er rimelig vanlig.
Missbumblebee Skrevet 22. oktober 2006 #92 Skrevet 22. oktober 2006 Håper du har hatt en fin helg! (jeg ble veldig kvisete i begynnelsen av svangerskapet, men det gav seg rundt uke 14-15 så vidt jeg husker. Har hatt problemer med det tidligere også. Håper du også blir bedre snart, for det er ikke noe gøy med uren hud.)
Kakao Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #93 Skrevet 22. oktober 2006 Takk i like måde, Missbumblebee. Nei, jeg kan være enig i at det ikke er noe gøy med uren hud.. uff.. Ser ut som jeg heldigvis blir bedre nå. Bruker Brevoxyl nå (noe liknende som Basiron). Den er ganske sterk, men hjelper bra, altså. Var litt skeptisk på om jeg kunne bruke den, men det står at en kan bruke den i samråd med lege under graviditet. Så da er det sikkert ok? Jeg skal innom legen denne uka, så da kan jeg spørre, så jeg er helt sikker. 10+0 i dag! Tok magebilde og veide meg. Må si at det kanskje vises en forskjell, ja. Ikke så stor, men om jeg sammenligner med 5+0-bildet, så er det litt forskjell, altså! Morsomt. Jeg koser meg med dette. Spennende. I dag må jeg være supereffektiv! Skal ha ei uke til i praksis, og denne uka skal jeg være forberedt tidligere enn midnatt før... Det blir for lite søvn for meg og lille spiren. Så jeg håper jeg får gjort en bra innsats i dag. Takk for at det regner ute! Passer veldig bra i dag for meg.
Kakao Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #94 Skrevet 22. oktober 2006 Oi, bare 10 dager igjen til UL!!! I dag står det at embryoperioden er over, jeg bærer på et foster. Alle indre organer er ferdig dannet! Tenk det, da! Helt utrolig. Så tidlig.
Pi@ Skrevet 23. oktober 2006 #95 Skrevet 23. oktober 2006 Oi, bare 10 dager igjen til UL!!! I dag står det at embryoperioden er over, jeg bærer på et foster. Alle indre organer er ferdig dannet! Tenk det, da! Helt utrolig. Så tidlig. ← så herlig
Holly Hobbie Skrevet 23. oktober 2006 #96 Skrevet 23. oktober 2006 10 uker allerede!? Eller foeles det kanskje mer som "endelig?" Synes selv svangerskapet gikk veldig tregt i starten, men jeg tror det var fordi jeg var ekstra oppmerksom paa hvilken uke jeg befant meg i til enhver tid! Synes du er kjempeflink som har kommet over (eller hvertfall saa godt som kommet over) den sosiale fobien din. Kommer det magebilde snart, forresten?
Kakao Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #97 Skrevet 23. oktober 2006 Pi@: Ja, plutselig så gikk dagene så fort! Supert! Gleder meg til UL! Kakaomannen blir med! Han vil bli med på mest mulig, sier han, og det er jeg veldig glad for. Bare 1.svangerskapskontroll + 1. fellesmøte hos jordmor han ikke blir med på. (Jordmora sa det var kun for mødrene det første møtet...litt rart, men) Holly Hobbie: Hehe, ja det er litt mer sånn "endelig" 10 uker, ja. Føler jeg mer mer i gang nå. Nærmer meg fort den magiske 12-ukersgrensen.. Skal bli godt å komme over den, men allikevel mye viktigere at jeg får sett at lille spiren lever på UL 1.nov. Tusen takk for applausen! Ja, hvordan er det en gjør det med magebilder, mon tro? Må man være supermedlem da? Skal se om jeg finner ut noe av det. I dag fikk jeg mitt "første bekjentskap med doskåla...". På en måte så var det greit, for det var liksom en bekreftelse på det som skjer i magen. Men satser på at det ikke blir så mange episoder. Sov skikkelig elendig i natt.... Sovna bare aldri.... Men klarte meg ok som lærer i dag, allikevel heldigvis. Får ta det igjen i kveld. Tør ikke å ta meg en dupp nå, og risikere det samme igjen.
iss Skrevet 23. oktober 2006 #98 Skrevet 23. oktober 2006 Ja, må være supermedlem for å legge ut bilder.. Spennende med UL!!!
Skytte Skrevet 25. oktober 2006 #99 Skrevet 25. oktober 2006 Så utrolig mye bra å lese her altså!!!! Gratulerer med alt du gjennomfører glatt og med 10 uker!!! Herremin så enormt mye du har jobbet deg gjennom! Jeg må bare si meg dypt imponert altså! Så blir jeg litt stolt og veldig glad på dine vegne siden jeg liksom kjenner deg litt på en måte! Pass på lille kakao og sov godt!
smile Skrevet 25. oktober 2006 #100 Skrevet 25. oktober 2006 Gratulerer med 10 uker!!! Deilig når det går fremover!!! Kviser ja, de har virkelig boblet på meg også. Tror ikke jeg har vært så kvisete før jeg... Kjedelig! Godt det går bra i praksis!!! Ha en fin dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå