Gå til innhold

Kakao skal bli mamma!

Kakao

Anbefalte innlegg

Så bra du har ringt og føler deg klar for fødsel!!! :tommel: Jeg også gleder meg masse! Tenk at snart skal vi få møte den lille som har ligget i magen. Synes det er så rart å tenke på at h*n er jo bare inni magen allikevel lurer jeg veldig på hvem det er!!! :gravid:

Nei, hjelpes, får ikke håpe det! Uff, stakkars smile, som har måttet brukt krykker innimellom kjempelenge! Føler meg litt teit som klager over 1 dag med smerter.  :sjenert:

:ler: Jeg har klaget maaaaaange dager før jeg måtte ta fram krykkene så du har nok et kvart svangerskap å ta igjen enda!!! :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at du ringte og fikk et såpass fornuftig svar! :)

Nå er det ikke lenge igjen til fødsel nei. Heldigvis!

I går prøvde jeg å kjøre til butikken med mannen. Tror jeg strevde i fem minutter med setebeltet (har et sånt graviditetsbelte så man må liksom hente frem deler av beltet fra under rumpa) før jeg ble frustrert og ropte noe sånt som "Åh kom deg ut! Ut!" til magen :ler::sjenert:

Så rier eller vannavgang om en uke eller så.. Det hadde ikke vært å forakte nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: God morgen, Kakao!

Hvordan stelle en abby, ja... I dag skal jeg bruke min nyervervede fritid til surfe på nettet og oppdatere meg om baystell. Er helt grønn.... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til alle!

Har fått spedbarnsboka nå! :-D Bare bladd gjennom foreløpig, og er sjeleglad jeg spurte. Den ser skikkelig bra ut, ordentlig informasjon. :tommel: Og jordmoren jeg snakket med var så koselig! Jeg med mine gravide hormoner fikk litt godtårer i øyekroken da jeg gikk ut fra barsel, så koselig atmosfære var det der! :)

Og jeg skal ikke på antibiotika pga enterococcus... Legesekretæren hadde nemlig sagt feil på onsdag, den nye prøven hadde ikke noe enterococcus.. :tommel: Så det var kun en forurensning av den første prøven. Puh!

I dag har vi kjøpt stellebord (:hoppe: :hoppe:), stellepute, sprinkelbeskytter, sangenic (skulle egentlig ikke ha, men sambo ville ha ;) ), og jammen kjøpte jeg ikke en ammepute allikevel! Den kjentes virkelig herlig ut, så jeg måtte bare kjøpe den. De vanlige BabyDan-putene var billigere, riktignok, men de var slappere og med "lyd" på. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hopping! Mektig stolte av oss selv. Nå kan (nesten) babyen komme! :tommel:

Nå er det stelleveske jeg lurer på.. Skal jo ha Teutonia Spirit S3-vogn. Bilde av Teutonia stelleveske. Synes den ser litt slapp ut..? :klø: Dessuten er det få lommer inni, blir kanskje litt kaos oppi der?

Så noen hadde bestilt Do-it-all diaper bag fra Landsend, USA. Koster 30 dollar+15 i porto=270 kr. Tollgebyr er vel 80 kr, og moms på 30 dollar blir 45 kr. Dvs totalt 395 kr. Ser veldig praktisk ut. Kunne tenkt meg den med mint, kanskje.

Synspunkter? :-D

Har også sett noen har kjøpt på Jysk til 100 kroner. :overrasket: Vet ikke om de har fortsatt, mulig jeg ringer for å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wait a minute! Ser ut som den do-it-all-baggen ikke kan festes på vogn? :klø: Da er jo i såfall poenget litt vekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt quinny vogn og quinny stellebag.. Man finner vel raskt ut om den "tilfredsstiller" de behovene man har.. Tenker at jeg heller da vil kjøpe en ny hvis jeg ikke liker den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man må jo ha stelleveske hvis man skal ut med vogna? Ellers blir det jo bare rot og man ender opp med å glemme halvparten av tingene hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at jeg heller da vil kjøpe en ny hvis jeg ikke liker den...

Jo, men blir litt dyrt om de ligger på 600 kroner.

Sånn ammepute har jeg, og den er knallgod!  :)

Herlig! :tommel:

Trenger man stellebag? :klø:

Det sies så mangt, mange mener at en ikke trenger det. Sambo lurte på å bare ta en helt vanlig sekk og så legge under vogna, evt. ha på ryggen om vi "babybjørner oss bort" til parken rett ved oss her.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, så litt på den og. Tror den kostet 7-800 kroner. :sjenert: Den var veldig fast.. En må opp med glidlåser på sidene for å komme seg nedi veska, så det ut som. Skal se litt til på andre butikker når det passer seg slik.

Har begynt å måtte posjonere ut kreftene og gåingen. :ler: I dag er det litt skole, og så skal jeg på H&M og se om jeg finner en pen bluse eller kjole til mai's konfirmasjoner.. Tror det kan bli litt varmt med bunad.. :hoho:

Tar jeg mange ærender på samme dag blir jeg helt ferdig i hoftene/bekkenet, så det er greit å fordele litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ja, man må jo ha stelleveske hvis man skal ut med vogna? Ellers blir det jo bare rot og man ender opp med å glemme halvparten av tingene hjemme :)

Tror jeg skal klare å komme meg ut med vogna uten en egen stelleveske også ;) basert på det kakaomannen mener: :)

Det sies så mangt, mange mener at en ikke trenger det. Sambo lurte på å bare ta en helt vanlig sekk og så legge under vogna, evt. ha på ryggen om vi "babybjørner oss bort" til parken rett ved oss her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin stelleveske du har valgt, Mrs N! Men sånne har de ikke i butikkene her... Bare sånne slamsete greier..

Lurer på om det er noe problem at stelleveska uansett henger og slenger.. Altså at den dulter inni låra/magen når man triller. :klø: Hmm. Når jeg tenker meg om, så skal vi jo ikke ha noe spesielt i kurven undre vognen, egentlig, så kanskje det blir en sekk, ja. Tenke tenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er de teite greiene med at innlegg nr 1 må ligge øverst på hver side? Ufattelig irriterende... (for en gravid person :hoho: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...