Gå til innhold

Kakao skal bli mamma!

Kakao

Anbefalte innlegg

Ja, tenker ikke så mye på bakterien i dag. Venter til mandag, så får jeg antibiotika. Ikke noe annet å gjøre.

Blir reneste klagedagboka dette nå om dagen.. :sjenert: Jeg har fått skikkelig vondt i bekkenet på venstre side. Men det var fordi vi gikk i masse butikker i går, og toppet det hele med en rask tur gjennom byen for å rekke noe. Så jeg går ut i fra at det er derfor og at det er mye bedre i morgen.

Lesedag i dag. Får gjøre en god innsats, så det blir mindre igjen av skolearbeidet før fødsel. Skulle gjerne hatt hele permisjonen min skolefri. Det hadde vært digg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at de fant det da. Håper du blir kvitt den :)

Ikke bekymre deg så mye for antibiotika. Vanligvis tåler fostre det helt fint :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du blir veldig redd :troest:, det hadde jeg også blitt, men jeg tror legesekretæren har helt rett at de ikke hadde venta hvis det hadde vært alvorlig.

Ang dundynene, du må nok ha en tennisball eller liknende i tørketrommelen. Jeg fikk i allefall katastroferesultat med ei dunjakke uansett hvor mye jeg rista før jeg prøvde tennisballtrikset.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å fått "noe" i venstre hofta. Helt øverst, i bekkenet? I hvert fall så hjelper det å gå med mindre skrittlengde, så foreløpig kan jeg ikke klage.

Velkommen i haltepink-klubben :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enterococcus er jo det som tidligere ble kalt gruppe D-streptokokker. Det finnes mange typer av den så det er jo litt vanskelig å si nøyaktig hvor alvorlig den er, men stoler på at legen vet hva han driver med :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang dundynene, du må nok ha en tennisball eller liknende i tørketrommelen. Jeg fikk i allefall katastroferesultat med ei dunjakke uansett hvor mye jeg rista før jeg prøvde tennisballtrikset.

Ringte butikken, og de sa jeg skulle prøve med en nyvasket joggesko. Så jeg holder på med et nytt forsøk nå. Spent på hvordan det ser ut etter tromlingen nå!

Velkommen i haltepink-klubben  :klem:

:ler: Takk! Jeg er helt invalid i dag! Sambo driver og lager middag nå, og hjelper til på alle mulige måter. Snillingen min! :hjerter:

Enterococcus er jo det som tidligere ble kalt gruppe D-streptokokker.

Enda flere streptokokker? Usj.. hvor mange skal man måtte ha? Jaja, blir ordnings på mandag.

:klem: til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hjelpes, får ikke håpe det! Uff, stakkars smile, som har måttet brukt krykker innimellom kjempelenge! Føler meg litt teit som klager over 1 dag med smerter. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hjelpes, får ikke håpe det! Uff, stakkars smile, som har måttet brukt krykker innimellom kjempelenge! Føler meg litt teit som klager over 1 dag med smerter.  :sjenert:

Ja, fy deg :fy_fy::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fy deg  :fy_fy::ler:

:ler: Er det lov til å syte, altså? ;) Herlig! Sytesytesyte! Det gjør vondt! :sur:

Er det bare de med p##estrekk som får medlemsskap?  :ler:

Hæ? :ler: Nå har jeg falt av lasset her.

Dyneforsøket gikk dårlig, men butikkdama sa jeg kunne komme tilbake med den, så da skal jeg få ny! Og den skal kun henges til lufting! :tommel: Så det så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare de med p##estrekk som får medlemsskap?  :ler:

:hoho:

Nei, den klubben er da åpen for alle

P##estrekk = resultatet av lubelillens glade gjennsyn med ektemannen etter 1 ukes adskillelse. Jordmora spurte forresten om jeg hadde gjort noe spesielt siden det plutselig hadde slått ut sånne ondter. Måtte jo nesten bare tilstå... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg ringt føden angående GBS og enterococcusen min. Og jeg skal få komme inn og få den spedbarnsboka! :-D

Med en gang jeg har tegn på aktiv fødsel (vannavgang eller rier, skal også ringe ved maserier og evt komme inn på en sjekk) skal jeg få intravenøst antibiotika som det tar 30 min å gi meg. Altså, jeg slipper å gå med slange hele tiden. Om jeg ikke føder innen 4 timer (eh.. skal vel noe til :ler: ), får jeg en ny dose, osv. I tillegg får jeg ligge på barsel dersom kapasitet pga GBS-en, og ikke på pasienthotellet. Vil nemlig helst ligge på barsel, så det høres fint ut. :) Lettest for de å følge opp babyen da. Babyen tas prøve av dagen etter fødsel, samt en gang til, samtidig med Føhlingstesten.

Enterococcusen var visst ikke så farlig, så det var ikke noe å bekymre seg for, siden jeg får antibiotika mandag. :)

Ah, er så glad jeg ringte. :) Jordmora jeg snakket med var superrolig. Jordmødre er så herlige! Nå gleder jeg meg til å føde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den spedbarnsboka er en gratisbok alle får utdelt på barsel. Visste at den fantes, men ble også tipset om den i denne tråden jeg lagde på terminklubbsiden: Bok om spedbarnsstell

Det står det hvordan en steller babyer, noe jeg føler jeg har veldig lite peiling på. :)

Litt rart å tenke på at krabatene egentlig kan komme ut når som helst nå!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...