smile Skrevet 10. mars 2007 #561 Del Skrevet 10. mars 2007 Men du kan jo gå alle kontroller hos jordmor! Det velger du selv så det står du helt fritt til. Bare å si fra til henne at du vil gå der og få oftere kontroll det. Ja jeg har også innsett at en må ta det en leser og litt det jeg hører fra andre med en klype salt for svangerskapene er jo så utrolig forskjellig. Jeg skjønner mer og mer at det er faktisk jeg selv som kjenner best om nurket i magen har det bra med sine deilige spark og sovestunder. Så med sjekking av urin og blodtrykk av og til føler jeg meg trygg på akkurat det. Jeg synes også det er hyggelig å ha med mannen. Vi kan vel sikkert ta de med til legen også men der føler jeg det er så travlet i forhold til hos jordmor. Ha en fin lørdagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #562 Del Skrevet 10. mars 2007 smile skrev: Men du kan jo gå alle kontroller hos jordmor! Det velger du selv så det står du helt fritt til. Bare å si fra til henne at du vil gå der og få oftere kontroll det.←Ja, vet at jeg velger selv, men jordmor er så overbooka, at jeg håper virkelig at hun har tid til resten av kontrollene mine. Jeg ringte sekretæren der for ei god stund siden og sa fra, men hun sa jeg måtte si fra neste gang jeg var inne til kontroll. Og det er jo 19.mars. Satser på at hun har ledig framover! Enig i at legene er mer travle, ja. Tror ikke legen min egentlig spurte hvordan jeg hadde det sist jeg var der.. :klø: Nei, jordmor er best! :-D Og de har jo mye mer erfaring, også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 10. mars 2007 #563 Del Skrevet 10. mars 2007 Jeg synes det er grusomt å gå til kontroller. Hver gang er jeg overbevist om at blodtrykket skal være skyhøyt og at de skal finne både protein og glukose i urinen min Men etterpå (når hun har bekreftet at alt er i orden) da føles det kjempebra å ha vært der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 11. mars 2007 #564 Del Skrevet 11. mars 2007 Håper du har hatt en fin helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #565 Del Skrevet 12. mars 2007 30+0 !!!!! Hjelp, er det mulig? Bare 10 uker til vi får møte vår lille ! ---------------------------------------- Mrs N: Ja, alltid godt etterpå når man har fått hørt hjertelyden og vet at alt er bra med den lille. Frida Frosk: Hehe, oppgavehelg, så fin som den kan bli. Satt stort sett foran datan og jobba. Ble helt firkanta i øynene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 12. mars 2007 #566 Del Skrevet 12. mars 2007 Gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 12. mars 2007 #567 Del Skrevet 12. mars 2007 30 uker! Nå nærmer det seg virkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #568 Del Skrevet 12. mars 2007 Pi@ og Frida Frosk: Takk! Frida Frosk skrev: Nå nærmer det seg virkelig. ←Ja, hjelpes. Altså jeg ser jo at magen er stor, og jeg kjenner at det sparker inni der. Men allikevel... om ti uker er jeg en mamma! Litt uforståelig og utrolig. Jeg og sambo skal ha ansvaret for egen lille baby. Dette er bare det aller aller største som hender oss. Målet mitt nå er å ta vare på meg selv, ikke stresse, men gjøre ferdig så mye som mulig på skolen før termin. Være litt flink til å prioritere ting, for jeg har hatt det med å prøve å gjøre flere ting samtidig, og da blir jeg bare stressa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #569 Del Skrevet 13. mars 2007 Nå har marthepia fått regelmessige rier! Spennende. Lurer på hvordan det føles. Blir vi ikke "invitert" med på svangerskapskurs av jordmor snart, mon tro? Skal høre med henne på mandag om de har det, for det har vi lyst til å være med på. Jeg tenker litt sånn, at kroppen vet jo hva den skal gjøre, men jeg vil helst vite litt mer rundt fødsel og sånt. Vet det f.eks. er noen smertestillende hvor babyen blir sløv i mange dager etter fødselen, og det ønsker jeg å unngå, så det ikke blir ekstra vanskelig med starten av ammingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 13. mars 2007 #570 Del Skrevet 13. mars 2007 Kakao skrev: Målet mitt nå er å ta vare på meg selv, ikke stresse, men gjøre ferdig så mye som mulig på skolen før termin. Være litt flink til å prioritere ting, for jeg har hatt det med å prøve å gjøre flere ting samtidig, og da blir jeg bare stressa. ← Hørtes fornuftlig ut. Det er mitt mål også, og jeg synes sjøl det går ganske så bra hittil. Har litt lett for å få dårlig samvittighet over alt jeg ikke rekker å få gjort, men nå skal jeg forsøke å tenke på meg selv og ikke minst lille Skurt. Skulle jeg stryke på en eksamen så er det ikke verdens undergang, men er noen fag jeg prioriterer mer enn andre. Som er mer krevende å ta opp igjen. Uansett så synes jeg at vi er flinke alle sammen. Ganske fantastisk å tenke på at vi gir liv til et lite vesen som foreløpig lever ubekymret i sin egen lille verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 13. mars 2007 #571 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Mitt svangerskapskurs starter 5. april (altså omtrent én måned før termin) og varer i tre uker (hver torsdag). Det blir spennende! Den eneste smertestillende jeg vet om som kan gjøre ungen trøtt (og kan gi pusteproblemer) og som senere kan påvirke amming er pethidine (mener den heter det. det er en sprøyte du får satt i rumpa/øvre lår og den varer i 3-4 timer eller noe sånt), den kan også gjøre deg utrolig kvalm så den skal jeg prøve å holde meg unna. Endret 13. mars 2007 av Mrs N Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 14. mars 2007 #572 Del Skrevet 14. mars 2007 Gratulerer med 30 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 14. mars 2007 #573 Del Skrevet 14. mars 2007 Petidin eller morfin gaar litt over i morkaken og paavirker derved barnet, som Mrs N sier, men vet uansett ikke om dette er vanlig aa faa paa norske sykehus. Mindre enn 30 uker igjen naa! Synes ikke det er lenge siden jeg var der du er naa - tiden gaar fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #574 Del Skrevet 15. mars 2007 Er litt fraværende akkurat nå. Kommer sterkere tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 15. mars 2007 #575 Del Skrevet 15. mars 2007 30 uker her også idag Ikke lenge til vi har nurkene her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #576 Del Skrevet 16. mars 2007 Frida Frosk: Ja, godt nå og få senka skuldrene litt ift skolearbeid. Sambo hadde et lite oppgjør med meg om at jeg satt alt for mye og jobba på oppgaver. Vi hadde en lang og god prat om det, etter litt , og jeg innser at jeg må fire litt på krava til meg selv.. Han hadde jo helt rett.. Nå går det veldig fint, synes jeg. Mrs N og Holly: Ja, tror det var petidin jeg har lest om ja. Vi får sikkert høre mer om det etter påske, for i dag kom det brev i posten om svangerskapskurs! :-D Fjellrypa: Takk! Bare 10 uker igjen. Hihi. iss: Grattis med 30 uker!! Utrolig hvor tiden har gått. Jeg har hatt min første leggkrampe! Morsomme greier. (hehe, i hvert fall for 1 gang). Og så har jeg fått den stripa som går fra navlen og ned! Den skulle jo liksom komme i uke 15 eller noe? :klø: Krabaten som har vært så rolig, har rørt masse på seg i to dager nå. :-D Kjempegøy å endelig kjenne mer enn et litespark i ny og ne. Mandag er det jordmortime! Gleder meg, liker hun veldig godt. Får lage en liste over hva jeg lurer på, så jeg ikke glemmer noe. Var innom en butikk og så på barnevogna vi har bestilt... Søren, også. Oppdaget nåførst at DUO-bagen står på metallbøyler! Det betyr jo faktisk at babyen ikke kan sove i hardbagen på stuegolvet! Hmm. Usikker på om vi trenger vogge eller en bærebag? :klø: Babyen må jo ha en liggeplass på stua, også.. Hva skal dere andre bruke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 16. mars 2007 #577 Del Skrevet 16. mars 2007 Du kan legge ungen i en vippestol (hvis du kjøper en av disse med justerbar rygg), noen sover på disse lekemattene (baby gym som de heter her) mens andre sover godt i sakkosekker. Vi har tenkt å bruke vippestolen eller legge han i senga (liker ikke tanken på at han kan bli vant til å sove andre steder enn i senga og dermed nekte å sove i senga). Leggkramper har jeg også begynt å få! Kan ikke strekke meg om morgenen lenger Har du merket noe til en slags krampe/smerte nedover utsiden av låret? Det skjer et eller annet med muskelen der når jeg sitter i ro litt for lenge. Og jeg har også begynt å få en anelse mørk linje nedover magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #578 Del Skrevet 16. mars 2007 Ja, vippestol har vi tenkt å kjøpe. Var ikke klar over at babyen kunne sove i den. Vi bør kanskje finne en hvor ryggen kan legges helt flat, slik at babyen tåler det som nyfødt. Tykk babymatte skal vi også kjøpe. Kan de sove på det, også? Hehe, jeg er virkelig grønn, altså. (Note to myself: lese litt mer i babybøker om tiden etter at babyen har kommet ut, og ikke bare når hun er inni magen ). Dessuten skal jeg snart på den store babybutikken igjen og se på forskjellige ting. (Uten sambo, for han er litt utålmodig Han kan heller være med å kjøpe tingene når jeg har fått rekognisert litt) Er det best at babyen har en fast soveplass i stua, eller kan hun bare sove litt her og der? På større dupper har jeg mest lyst til å ha henne i senga på soverommet, slik at hun blir vant til å sove der. Hehe, leggkramper hos deg og, ja! Jeg lo av min første, var litt gøy å få et symptom. Svangerskapet mitt har gått veldig knirkefritt, så jeg synes det er litt gøy med den stripen på magen og sånt. Vil ikke synes at eventuelle strekkmerker er like morsomme, nei. Siden jeg har så liten mage nå, så skal jo magehuden strekkes ganske masse på de siste ti ukene, håper huden tåler det. Har ikke merket noe på utsiden av låret, nei. Kanskje kroppen som sier fra at den vil opp og stå når du har sittet lenge. Rompa mi sier nå at jeg bør opp fra datastolen, i alle fall. Har sittet litt lenge nå på KG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 16. mars 2007 #579 Del Skrevet 16. mars 2007 Vi kommer til å ha en vogge i stua, i tillegg til at vi sikkert kommer til å la *piip* sove endel i vognbagen. Den er litt trang, og ofte så sover de bedre når det ikke er så åpent rundt dem.. :klø: Men skjønte ikke helt hvorfor ikke babyen kunne sove i bagen? Metallbøyler? Er de rette så gjør vel ikke det noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 16. mars 2007 #580 Del Skrevet 16. mars 2007 Babyer kan sove på omtrent alt, bare pass på at de ikke kan falle ned hvis de skulle finne på å flytte på seg i søvne Jeg har også funnet ut at jeg snart må begynne å lese litt om barnets liv utenfor magen Når det gjelder om hun kan sove på ulike steder i stua så tror jeg det er ganske individuelt. Noen babyer vil kun sove i senga si, noen vil kun sove i vogna og noen sover overalt. Husker mora mi fortalte at jeg sov veldig godt i bilsetet under bordet på kafeen Denne stolen er forresten kjempesøt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå