Kakao Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #541 Skrevet 6. mars 2007 iss og Mrs N: Ja, har ligget helt normalt på SF-kurven de to gangene jeg har vært på kontroll. Synes de sjekker sjelden i starten, egentlig.. Er ikke så bekymret lengre nå, som Mrs N sier, jeg er jo ganske liten. 163 cm. Men allikevel; driver og "feiter" meg opp på kakao nå! smile: Ååå, det blir koselig å dra lille knøttet rundt i pulk. Viktig for de små og få litt friskluft. Fjellrypa: Tipper Kyllingen deres får mange flotte pulkturer, ja! Synd at en må vente så lenge, men vi har lyst til å prøve pulken neste påske i alle fall. Da er krabaten rundt 10 mnd, så det går nok fint på små finværsturer. I morgen skal vi på Ikea og kjøpe seng, madrass, dyne, sengetøy og sprinkelbeskytter. Satser på en rosa sprinkelbeskytter og nøytralt sengetøy. Ikke helt klar for å kjøpe stellebord, enda, for vi vet ikke helt om vi skal velge Hensvik stellehylle, eller om vi skal ha kommode..
Frida Frosk Skrevet 6. mars 2007 #542 Skrevet 6. mars 2007 Vi har jo gått opp det samme, Kakao og jordmor har ikke sagt noe til meg om at det er for lite. SF-målet er også helt perfekt visstnok, ligger rett over streken men innenfor det grønne området. Høres jo ut som du er kjempeflink til å spise sunt, så da er nok alt bra. (Jeg er ikke like flink, desverre... Ble litt mye pizza og annen kjapp mat under flyttinga, men har skjerpet meg litt da... ) Froskemannen truer også med at han skal filme fødselen. Men han kan jo bare prøve seg. Vi skal på Ikea i dag, men blir nok ikke så mye babyshopping tror jeg. Trenger å komme i orden i leiligheta først, så vi ser hva vi vil ha. Begynner å lure på om vi er litt sent ute? Har bare handlet litt klær så langt...
Mrs N Skrevet 6. mars 2007 #543 Skrevet 6. mars 2007 For meg så må jeg huske på at jeg tross alt gikk ned 9 kilo i første trimester, så kroppen vil nok gjerne erstatte dette. Dessuten har jeg dilla på melk og det inneholder jo litt fett Jeg tror nok ikke det er noen fare om man har lagt på seg 5 eller 15 kilo
Kakao Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #544 Skrevet 6. mars 2007 Froskemannen truer også med at han skal filme fødselen. Men han kan jo bare prøve seg. Nei, kommer ikke å på tale. Jeg trenger at han "hjelper til", ikke står og filmer. (Og hvem vil vel se på en fødselsvideo? Jeg vil ikke se min.. ) Begynner å lure på om vi er litt sent ute? Har bare handlet litt klær så langt... ←Ja, får litt hetta, jeg og, men nå er vi i gang. Har tjuvkopiert lista til Mrs N og noen andre, så jeg får litt oversikt over hva vi egentlig trenger. For meg så må jeg huske på at jeg tross alt gikk ned 9 kilo i første trimester, så kroppen vil nok gjerne erstatte dette.←Oi, det var skrekkelig masse!
Kakao Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #545 Skrevet 7. mars 2007 Vi har kjøpt vogn!!! Herlig! Jeg kan nesten ikke tro det. Og sprinkelseng og madrass på Ikea! :-D Hadde egentlig mer på ikea-lista, men de hadde ikke babydyner eller babydynetrekk.. Så det må vi kjøpe et annet sted. Tips til hvor det er gode dyner og søte trekk? Sikkert tusenvis av varianter å velge blant på dynemarkedet, også. Nesten så det er litt for mange valgmuligheter.. Nå skal vi sette opp seng.
Frida Frosk Skrevet 7. mars 2007 #546 Skrevet 7. mars 2007 Grattis med vogn og seng! Hvilken vogn ble det?
Kakao Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #547 Skrevet 7. mars 2007 Ble ikke så vi satt opp senga, for vi fikk plutselig besøk i kveld. Det ble så vi kjøpte Teutonia Spirit S3! :-D Duovogn med hardbag. Ingen av vognene vi har sett på har alt, men denne har mest av det vi ønsket. Ideelt sett skulle vi jo hatt to vogner, men de koster jo så masse, så vi bestemte oss for å gå for alt-i-ett, som forhåpentligvis varer hele vognperioden. Jeg har forresten begynt å vagge, føler jeg! Føler jeg har vokst masse siste to dagene. Magen er i helspenn. Nå er det nattings her.
Kakao Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #549 Skrevet 8. mars 2007 Takk takk! I dag har jeg hatt varmt visakort igjen. Gikk i sikkert tre timer på kjøpesenteret og tittet på klær. (Kjennes i føttene!) Kjøpte meg vårjakke, 2 lange bluser, en ammetopp med plass til magen, endelig skjørt!! , og til babyen: Hvit pysj med grønne frosker på, rød pysj/kosedress med hvite striper, 3 par newbornsokker, 2 bomullsbukser i str 56, 6 store gaskluter og 5 små. Føler at jeg er skikkelig i gang nå! De pysjene er bare supersøte!!
smile Skrevet 8. mars 2007 #550 Skrevet 8. mars 2007 Gratulerer med vogn!!! Det er jo så gøy med shopping til den lille!!! Kjenner jeg blir gira av å lese dette.
Kakao Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #551 Skrevet 8. mars 2007 Tusen takk! Jeg er så kjempeglad for at vogn er i boks! Herlig å få tatt avgjørelsen. Og nå som vi har fått så masse i hus, så er det enda mer virkelig at vi skal få en baby i huset! Neste store ting er stellekommode, men tror ikke det blir like vanskelig å bestemme seg for som vogn. Vogn var en jungel uten like!
Gjest marthepia Skrevet 9. mars 2007 #552 Skrevet 9. mars 2007 Tusen takk! Jeg er så kjempeglad for at vogn er i boks! Herlig å få tatt avgjørelsen. Og nå som vi har fått så masse i hus, så er det enda mer virkelig at vi skal få en baby i huset! Neste store ting er stellekommode, men tror ikke det blir like vanskelig å bestemme seg for som vogn. Vogn var en jungel uten like! ← Å bestemme seg for vogn er kjempevanskelig. Det er mange fine vogner der ute. Men jeg ville ikke bruke 6-7 tusen bar epå vogna. Så vi kjøpte et pakketilbud vi der vogn, stellebord, vippestol og seng var med. Kanskje vanlig alt sammen, ikke noe fancy. Har sett masse på vogner på internett og det er mye som frister så jeg skjønner deg godt Men gratulerer så masse med vogna! Godt å få den i boks Mange fine stellekommoder også, men det er liksom ikke så vanskelig å bestemme seg der Ha en flotters helg
Kakao Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #553 Skrevet 9. mars 2007 Næmmen, Marthepia, skulle ikke du føde i dag? Neida, bare jeg som har tippet fødsel i dag på deg, vetdu. Jeg må si du er i imponerende god form til å være over termin! Jeg har hatt litt sippeguri-dag i dag.. Bygde seg opp i løpet av dagen, og da vi spiste middag så bare begynte jeg å tute. Hjelpes, jeg har null kontroll. Gravid? Ja! Jeg sippet mest over den teite oppgaven jeg skriver på, men så leser jeg også så masse om folk som er kommet like langt som meg, som har babyer som sparker kjempeofte og så hardt at de våkner og det gjør vondt, liksom.. Jeg må konsentrere meg for å kjenne dultene nå, og det er ikke så ofte lille krabaten er våken, virker det som. For det meste rolig hele dagen, og så er det en 10-12 dulter til kvelds når jeg har lagt meg. Så jeg måtte sippe litt for det, også. Men fornuften sier meg jo at hun har det bra. Over ei uke til jeg skal til jordmor.. Synes det er så lenge til.. Har lyst til å høre at alt er bra nå. Glad det er oftere kontroller framover, jeg har jo bare vært til kontroll 2 ganger.. Er jo snart i uke 30, jo. Ugg, nå skal jeg bare pine meg gjennom et kvarter til med den teite oppgaven, så skulle sambo og jeg finne på noe sammen.
Mrs N Skrevet 9. mars 2007 #554 Skrevet 9. mars 2007 Du kan trøste deg med at knøttet her ikke sparker så hardt at det gjør vondt. Faktisk tror jeg han sjeldent sparker i det hele tatt, han flytter for det meste bare på seg (dunker til med et kne eller en albue). Så jeg tror nok at din lille har et helt fint så lenge det er daglig bevegelse
Skytte Skrevet 10. mars 2007 #555 Skrevet 10. mars 2007 Jeg kan ikke tro at du har kommet så langt!! Snart skal både du og Iss føde...Jeg kjenner meg nesten litt misunnelig her jeg sitter! Dere har altsåså mange herlige ting i vente at jeg kan ikke få sagt det nok! Shopping til den lille er helmaks!!Og det blir ikke kjedeligere etterhvert som den vokser heller Ha ei finfin helg!!
Kakao Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #556 Skrevet 10. mars 2007 Du kan trøste deg med at knøttet her ikke sparker så hardt at det gjør vondt. Faktisk tror jeg han sjeldent sparker i det hele tatt, han flytter for det meste bare på seg (dunker til med et kne eller en albue). Så jeg tror nok at din lille har et helt fint så lenge det er daglig bevegelse ←Takk, Mrs N! Det var godt å høre, for jeg følte meg litt bekymringsfull... Kjenner at det beveger seg der inne, vrir seg på en måte, så da er nok alt bra med krabaten. Jeg kan ikke tro at du har kommet så langt!! Snart skal både du og Iss føde...Jeg kjenner meg nesten litt misunnelig her jeg sitter! Dere har altsåså mange herlige ting i vente at jeg kan ikke få sagt det nok!←Hei Skytte! Gleder oss veldig! Er så glad for at jeg har HELT fri etter fødselen. Skal ha fri i hvertfall 11 måneder, og etterpå er det noen småting bare som gjenstår på utdannelsen. Og så er det jammen en sommerferie til. Nå har jeg intensiv oppgavejobbing! Har nedtelling 2 timer nå (stopper selvfølgelig klokka når jeg svipper innom kg ), og så skal jeg på posten og hente min nye kameramobil! Blir mer jobbing senere i dag, men viktig å dele det inn i bolker, tror jeg.
iss Skrevet 10. mars 2007 #557 Skrevet 10. mars 2007 Jeg våkner IKKE på nattan av at det sparker iallefall!! Tror du kan slappe av jeg, kommer jo an på hvordan babyen ligger og hvordan morkaka ligger... Ikke lenge til vi skal føde nei....
smile Skrevet 10. mars 2007 #558 Skrevet 10. mars 2007 Jeg våkner heller ikke av at det sparker, men kanskje vi gjør det senere når den når opp til ribbeina??? :klø: Men jeg våkner heller av at jeg må snu på meg og da hender det jeg kjenner at babyen snur på seg samtidig men det er veldig rolige bevegelser. Men jeg synes heller det hørtes lite om med at du har vært bare to ganger til kontroll???? Jeg trodde en skulle en gang i mnd. jeg hvis det ikke var noe spesielt som tilsa at en skal gå oftere. Du må iallefall sørge for at det blir oftere nå fremover da! Ha en fin lørdag!!
Kakao Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #559 Skrevet 10. mars 2007 Godt å høre, iss. Jeg ble litt på tuppa, skjønner du. Ja, jøie meg! 30 uker på mandag for min del!
Kakao Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #560 Skrevet 10. mars 2007 Ny mobil!! Den ligger og godgjør seg til lading nå. smile: Vi postet nøyaktig samtidig! Godt å høre hvordan det ligger an med andre små krabater. Tror jeg bør ta ting jeg leser med en stor klype salt.. Oi, kontroller en gang i måneden? Ja, det kunne jeg jammen ha tenkt meg til nå. Vet i hvert fall at det blir oftere nå framover. Syntes det var så koselig hos jordmor, jeg, håper jeg kan gå alle gangene der. Og da vil sambo også bli med. Han liker ikke leger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå