Gå til innhold

Kakao skal bli mamma!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har en sånn stellekommode du skriver om. De er veldig praktiske de første mnd - med badekaret og sånt. Men vi brukte bare badekaret i starten - så ble gutta for store, og plasket for mye (vann i kommoden, som er full av klær? Nei, takk! :ler: ).... så nå bruker vi en diger balje isteden. Den kan vi jo sette akkurat hvor vi vil.

Syntes du har gjort en god valg med Hensvik fra Ikea! :tommel: (Men smaken er jo som baken da...)

God helg! :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt poeng, Cr@sh! Det tenkte jeg jammen ikke på. Det vil jo renne nedover i kommoden.. Hmm, vi får fundere litt videre. ;)

Helga over. Det har vært en kjempehelg! :tommel: Jeg har ikke gjort en døyt! :ler: Sambo og jeg lå over på hytta til foreldrene mine lørdag-søndag. Dro utover tidlig lørdag og fikk lang og kjempekoselig dag på hytta. Om kvelden tente vi bål ute og grillet pølser. :hjerter: Akkurat det var noe jeg har lengta etter. Kjempelenge siden forrige bålkos. Etter det, ble det så dårlig vær at vi holdt oss inne. Spilte kinasjakk, leste og jeg har strikket laangt på kofta til babyen. Har fått armene fast til bolen og driver med raglanfellingen nå. Ser fint ut! :)

Uken som kommer, er ikke så forskrekkelig. (særlig hvis jeg ignorerer en oppgave jeg skal levere om noen uker :sjenert: ). Uken som har vært har vært ille, mye pes, men etter denne helga så er jeg skikkelig ladet. :)

I morgen er det svangerskapskontroll. :) Kommer ikke på noe jeg lurer på, merkelig hvor blank jeg var nå da..

Skrevet

:ler: Jeg har blitt utrolig klønete de siste par ukene.. Kanskje litt tidlig å skylde på endret balansepunkt, men... Dulter borti alt mulig og søler og sånt. Mister ned ting på gulvet. Er det for tidlig å skylde på pre-ammetåka? :ler:

Nei, nå må jeg få meg noe mat.

Skrevet

Kakao: Det skal visst være helt vanlig å bli litt klossete når magen begynner å bli stor. Du mister lett balansen fordi du bærer ekstra vekt på som kroppen ikke helt er vant til.

Jeg merker ikke så mye til det nå, men jeg må innrømme at jeg har lett for å dytte borti ting med magen.. Blir aldri vant til at den er der :ler:

Skrevet

Pi@: :klem:

Mrs N: Hehe, godt det er flere som dulter borti ting. :ler:

I dag har jeg vært på svangerskapskontroll hos legen. Alt stod bra til. :) Har litt hevelser i anklene/leggene når jeg står mye, så legen anbefalte meg å kjøpe meg støttestrømper! :sjenert::ler: Haha, jeg tror jeg dauer, kommer til å bli så sexy, atte. :legrine: Kjøpte meg rett etterpå, så jeg skal innvie de i morgen.

Kommer til å gå til jordmor heretter om hun har ledige timer, for jeg liker henne så godt.

Skrevet

Saa bra at alt var bra paa kontroll! :) Har saanne stoettestroemper jeg ogsaa, dvs. stroempebukser, men jeg gidder sjeldent bruke dem fordi de er saa vanskelige aa faa paa... men de ser helt ut som vanlige stroempebukser, saa jeg foeler meg ikke saa veldig usexy (hvis jeg gjoer det er det av helt andre grunner! :ler: ).

Skrevet

Så bra at alt var bra!!!! Jeg har også kjøpt meg støttestrømper men de er jo bare svarte og ser helt normale ut. Bortsett fra at jeg får sånne lekre striper over hele leggen en god stund etterpå ;)

Ha en fin mandagskveld!!! :klem:

Skrevet

Støttestrømper høres ut som om de er grusomt vanskelige å få på.. Akkurat som om det ikke er vanskelig nok å få på seg sokker liksom! :ler:

Skrevet

Nå har jeg tyvprøvd støttestrømpene. :ler: De var da ikke så ille i utseende, allikevel. Jeg fikk bare en farge på butikken, heldigvis svart. Hvitt ville sett verre ut.

Jeg kommer til å slite med å få de på når magen blir stor, ja! Sa til sambo at det kom til å bli hans oppgave å få på meg strømper om morran når jeg blir større. :ler:

I ettermiddag har jeg hatt mitt første ordentlige sjokoladekick! Har småspist litt nå og da før i svangerskapet, men ikke så ofte, i dag slo det til med full styrke... :overrasket::sjenert:

Skrevet

Første dag med støttestrømper. Godt å ha på, egentlig. Var litt trangt i starten, men ble fort greit. Nå har jeg akkurat tatt de av... Leggene ser helt herpa ut! :ler:

Ellers, så har jeg fått kjøpt meg ny gravidbukse!! :hoppe: For jeg har hatt kun 1 bukse (+joggebukse hjemme, men det teller ikke), og har blitt så veldig lei av den. Prøvde de billigste på h&m til 250-300 kr, men de satt så rart. Skulle bare prøve den dyreste til 500 kr, og den satt selvfølgelig som et skudd. ;) Kjempefin, så da kjøpte jeg den. Ikke at vi har så dårlig råd, men i utgangspunktet mente jeg at det var teit å bruke så mange penger på ei bukse som varer i tre måneder bare.. Men shit. Vil føle meg fin når jeg er gravid, og da trenger jeg ei fin bukse! Så det så. :sjarmor:

Skrevet

Hvis du er smart så tar du vare på klærne du kjøper nå til en eventuell neste gang du skulle bli gravid. Hvis ikke så er det alltid noen som kan arve klærne :)

Jeg har kjøpt 4 bukser så langt, og den jeg liker aller best er den i dongeri som har stoff med strikk på fremsiden (ser ut som om de har klipt vekk fremparten av buksa). Utrolig behagelig å ha på seg! :)

Skrevet

Mrs N: Ja, jeg håper det blir flere barn på oss, så jeg har bestemt meg for å se etter litt flere gensre, også. Skjønner ikke hvorfor jeg er så knipen på pengene på dette med gravidklær. Viktig å føle seg fin nå. :gravid:

Er kjempefornøyd med den nye buksa! Og den har jo innstilling inni, jo. Genialt, det har ikke den andre. Der har jeg sydd i strikk selv, for den var litt stor.

Gårsdagen var litt for travel for meg. Nå er jeg ferdig med masse skolegreier! og det er bare å cruise inn i vinterferie!!! :hoppe::danse::tommelsmil: (Og jeg har lovet krabaten dyrt og hellig at nå skal mamman hennes slutte å stresse... :sjenert: )

I morgen har vi planer om å dra innom en stor barneutstyrsbutikk. Tror den heter Barnas verden, Barnas beste eller noe sånt. Gleder meg! :-D

Skrevet

Da kan du ta en velfortjent ferie!

Ordentlig mammabukse er et must! Jeg har vokst ut av noen mammabukser allered men sånn er det. Jeg vil ha mange barn så da må de gjenbrukes ;)

Hørtes kos ut med barneutstyr-butikk da. Ha en fin kveld!!

Skrevet

Hei smile! :) Enig, viktig med ordentlig mammabukse. Føler meg veldig fin i den nye buksa.

Jeg har muligens lokalisert bekkenbunnsmusklene mine nå! Har jo fått til det med kniping av stråling, men vanskelig å finne de igjen i stående posisjon. :forvirret: Jeg er litt :forkjola: nå, og nyser en del. Og hvis jeg står med beina litt fra hverandre når jeg nyser, må jeg virkelig knipe! for å unngå uhell. ;) Og da står jeg der og kniper litt flere ganger når jeg først har funnet de. Så nå går det i rett retning med meg. :)

Skrevet

Tror faktisk jeg skal unne meg en til graviditetsbukse jeg også. Har kun en og et skjørt. Man må jo være litt fin, men synes det er så vanskelig å finne noe. De minste størrelsene er jo for store. Glemte å ta på belte en dag, og det så ut som en 14 år gammel sagger. Mannen syntes det så rasende festlig ut. :ler:

Har du lagt på deg noe mer? Jeg har vel lagt på meg totalt i underkant av 4 kg, så går ikke fort oppover. Men magen vokser da, så er vel helt normalt.

Skrevet

Skjørt har jeg ikke enda, men det har jeg lyst på. Ikke sett noen som har passet enda.

Jeg har lagt på meg 3,5-4 kg, ikke så mye, men tror det er ganske normalt. Magen vokser nå i alle fall. :hjerter: Jeg er i min egen mageboble for tiden. Koser meg stort med magen, særlig om kvelden når jeg har lagt meg er det gøy å kjenne etter sprell. :) I dag har jeg kjent masse sprell i magen, det er stas!

Skrevet
:sjenert: Jeg synes det er stas med sprell, men det er litt ekkelt også på en måte... Synes nå jeg....
Skrevet

Det kjennes litt "ekkelt" eller rart ut ja. Spesielt hvis du sitter i sofaen med hånda på magen og ser på TV og plutselig stikker det en fot ut rett under hånda di! Da skvetter i hvert fall jeg! :ler:

Jeg har kjøpt et skjørt, men for å være ærlig så føler jeg ikke for å gå i skjørt. Synes jeg ser ut som en pynta hvalross hvis jeg kler på meg finklær nå :sjenert:

Skrevet

Hei på deg!!

Det er lov å shoppe litt ekstra når man er gravid!Det har jeg bestemt :ler:

Det er så godt å ha komfortable klær som man føler seg fin i!

Åååå...savner å kjenne sarkene og savner den intense spenningen som satt i kroppen for man ikke ante hva man skulle gjennom..Det er jammen meg bra spesielt å være gravid!*sukk* Blir helt melankolsk her :ler:

Ha ei finfin helg! :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...