Gå til innhold

Kakao skal bli mamma!

Kakao

Anbefalte innlegg

smile!!! Du kommer til å le deg ihjel!  :ler: Jeg driver og strikker på 128! masker og ikke 138...  :rodme: Hehe, fatter ikke at det er mulig, for jeg telte sikkert tre ganger. Har bare kommet til 2,5 cm høyde, men tror jeg skal spørre mamma om hun har et lurt triks for å hekte på ti masker på den ene kanten. Litt kjipt å rekke opp, men heller det, enn at det vises godt etterpå.

:ler:

:legrine: Jeg blir mest glad av å høre at det er flere som surrer om dagen! Jeg er kriminell!!!! :ler:

Jeg var kommet litt lenger enn deg da jeg tilfeldigvis ringte mamma og spurte om jeg måtte strikke frem og tilbake siden det var jakke.... Jeg måtte rekke opp gitt, men angrer ikke på det nå!!! Sikker på at du ikke bør rekke opp?? Det tar ikke såååå lang tid selv om det føles sånn nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke strikke, jeg :sjenert: Blir kjempeimponert over hvor flink du er.

Det gravidebeltet må jeg sjekke ut....

Hurra for flittige damer som ordner opp og skaffer familien parkering innendørs :klappe: Jeg ordna det samme i august.. :ler: Gubben lo av meg helt til lørdag da det plutselig ble veeeldig mye snø ute.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til alle som har vært innom på besøk!

:legrine: Jeg blir mest glad av å høre at det er flere som surrer om dagen! Jeg er kriminell!!!! :ler:

Jeg var kommet litt lenger enn deg da jeg tilfeldigvis ringte mamma og spurte om jeg måtte strikke frem og tilbake siden det var jakke.... Jeg måtte rekke opp gitt, men angrer ikke på det nå!!!

Hæ? Jeg aner en ny fallgruve å falle i. :ler: Skal man ikke strikke rettstrikk 1 vei, og så snu og så strikke tilbakeveien vrang (slik at det alltid blir rett på framsiden)? Hvordan strikker du nå, da?

Jo, jeg kommer til å rekke opp og starte på nytt. Men det som er så kjipt er at jeg må nesten begynne å lese på skoleting nå, men jeg har mest lyst til å strikke!! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Har spist frokost nå og drukket to store glass melk, som vanlig. Drikker mer melk nå enn før graviditeten. Har veldig lyst til å kjøpe meg oboy å ha oppi, men er redd det blir kjedelig å drikke vanlig melk etterpå..

Halsvondtet ser ut som har gitt seg, heldigvis. Er blitt snørrete nå, og det betyr vel at jeg nærmer meg slutten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beekeeper

Jeg hadde så lyst på kakao, og så så jeg tråden din å da måtte jeg bare innom en tur! :ler: Jeg er også en ræser-strikker, strikker sokker akkurat nå!

Ha en fin lørdag! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei beekeeper! Velkommen innom! Hehe, jeg kan ikke skryte på meg at jeg er en racerstrikker, men jeg blir veldig ivrig når jeg først begynner. :)

Sånn generelt nå, jeg er redd jeg er litt deppa for tiden... :sjenert: Skulle jo liksom vært i godhumør hele tiden, siden jeg har en sånn godklump i magen, men... Bare kjenner på alle skoleoppgavene som ligger foran meg i ukene som kommer. :tristbla: Jeg kommer aldri til å klare å gjøre alt ferdig. Virker veldig uoverkommelig, akkurat nå. Og så er jeg dritlei av de "¤#"¤ :frustrert: #¤&¤ kvisene på haka! Hadde litt problemer med kviser før graviditeten, også, men nå er det sånn at det blir igjen en "flekk"/arr etter hver kvise.... Føler meg veldig prikkete.. Sambo måtte selvfølgelig kommentere det i dag, igjen, og da blir det bare tusen ganger verre. :tristbla: Han vil bare hjelpe, men jeg prøver så godt jeg kan med Brevoxyl-salve og holde fingrene unna. Noen som har tips, så tar jeg i mot med stor takk!

Legen sa jeg kan få antibiotikatabletter som garantert virker, men jeg må vente til babyen er ferdig med å amme, normalt rundt ved 1 års alder... Litt vel lenge å gå rundt som en fjortis! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på besøk i kveld til noen vi ser ganske sjelden. Ble invitert for ei stund siden og sa ja, men akkurat nå føler jeg mest for å bli hjemme. Er ikke helt i humør til å være sosial. :grine:

Men det går vel fint. Jeg er bare så trøøøøøttt. :sove: Skulle man ikke bli veldig energisk i 2.trimester? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Er veldig trøøt selv jeg.. Har vært det leeeenge!

Da vi hadde mye å gjøre på skolen trodde jeg ikke at jeg skulle klare det. det var så mye og jeg ble svært stresset. Ikke nok med skolen og alt det, men husarbeid og Emma også. Jeg satt masse å gjorde lekser. Jeg og sambo snakket nesten ikke sammen på kveldene på mange dager pga. at jeg måtte lese og gjøre innleveringer. Så jeg ville bare si at du er ikke alene! :klem: Men det er VELDIG godt når ting er ferdig!

Kviser har jeg også.. På HAKA! Hvorfor kommer de der hele tia? Føler meg virkelig sexy med kviser, vond rygg, hårete legger og uflidde negler :legrine: Huff... Jeg har det forferdelig :ler: Må ta en marthekveld igjen tror jeg så jeg får litt skjønnhetspleie.

Ta vare på deg selv du også. Prøv å ikke stress ;) lett å si det til noen, men veldig vanskelig å faktisk ikke stresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg!!

Kvitt deg med ordet ikke så skal du se alt går så meget bedre ;)

Klart du rekker over skolearbeidet!Du må bare ha troen på deg selv selv om det ser hardt ut!

Sett deg små mål og ta det viktigste først,kos deg/belønn deg selv med litt strikketid innimellom og ta det mindre viktige skolearbeidet på litt sløve dager!

Håper kvisene reiser til pisis og at uka blir fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Jeg aner en ny fallgruve å falle i.  :ler: Skal man ikke strikke rettstrikk 1 vei, og så snu og så strikke tilbakeveien vrang (slik at det alltid blir rett på framsiden)? Hvordan strikker du nå, da?

Jo, jeg kommer til å rekke opp og starte på nytt. Men det som er så kjipt er at jeg må nesten begynne å lese på skoleting nå, men jeg har mest lyst til å strikke!!  :sur:

Jo du har nok gjort det riktig men jeg strikket rundt og rundt og snudde ikke og strikket vrangt!! :klaske: Men nå er jeg nesten ferdig med jakken. Holder på å felle av og skal strikke kanter.

Jeg kjenner meg igjen i at man heller vil strikke enn å gjøre kjipe ting ja!!! :Nikke:

Men gjør om skytte, sett deg små mål!!! Og kos deg med strikkinga innimellom!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjedelig når man har alt for mye å gjøre. Var hos jordmor på fredag, og hun prøvde å få meg til å forstå at det er antakelig ikke så mange ganger man skal gå gravid i løpet av livet, så jeg burde først og fremst ta hensyn til meg selv så fikk jeg heller få utsatt eksamener og sånn...

Men er ikke lett det heller. Vil jo så gjerne få til det her. :)

Håper hvertfall du føler deg litt bedre i dag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Skulle man ikke bli veldig energisk i 2.trimester?  :sjenert:

Njet! Bare litt mindre trøtt enn i 1. trimester, tror jeg. Jeg ventet i alle fall forgjeves på at all energien skulle melde seg på tidlighøsten en gang...

Lykke til med studier, og pass på at du tar noen ordentlige pauser innmellom. Og prioritering kan være et nyttig ord... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem::klem::klem: til alle sammen! Setter utrolig stor pris på at dere har vært innom med gode råd og støttende ord! Føler jeg har kommet meg litt, men jeg er fortsatt litt nedfor.. Nå har jeg i tillegg fått så innmari vondt i ryggen på et punkt på ene siden av korsryggen. I natt fant jeg aldri noen stilling uten smerte, så jeg har sovet dårlig. Jeg må ringe legen i morgen hvis det fortsetter og spørre om jeg kan komme inn på kort varsel. Gikk på ski i helga, tenkte kanskje litt bevegelse ville gjøre det bedre, men det ble dessverre ikke det.

Angående skolen, så skal jeg virkelig sette meg ned å sette små mål for meg selv. Vet jo at det er smart, men jeg trengte å bli minnet på det! ;)

Håper ikke krabaten merker at jeg er litt utafor.... :tristbla:

Gikk forresten ok på besøket i går. Var veldig trøtt og umotivert på vei bort, men jeg kom meg da jeg kom inn døra. Så det ble en fin kveld.

Jo du har nok gjort det riktig men jeg strikket rundt og rundt og snudde ikke og strikket vrangt!! :klaske: Men nå er jeg nesten ferdig med jakken. Holder på å felle av og skal strikke kanter.

Ok, puh! :) Har kommet ca 5 cm oppover jakken nå. Skal snart begynne på selve mønstersaken. Så gøy at du nesten er ferdig. Veldig koselig med ting en har strikket selv. :)

Huff, kjedelig når man har alt for mye å gjøre. Var hos jordmor på fredag, og hun prøvde å få meg til å forstå at det er antakelig ikke så mange ganger man skal gå gravid i løpet av livet, så jeg burde først og fremst ta hensyn til meg selv så fikk jeg heller få utsatt eksamener og sånn...

Men er ikke lett det heller. Vil jo så gjerne få til det her.  :)

Jeg jobber med å få redusert arbeidsmengden på studieåret mitt, slik at jeg kan ta noe neste år, heller. Men jeg må gjøre ferdig ting som skjer i gruppearbeid, og det er en god del... Men som dere sier; prioritering er et stikkord. Jeg må prøve å strukturere meg litt, for jeg kan ikke gå og "surmule" over skolen, jeg får prøve å sette av bestemt skoletid, og så sette av koselig babyventetid/strikketid++. Så får vi se hvordan det går. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...