Pi@ Skrevet 21. januar 2007 #342 Skrevet 21. januar 2007 Jeg strikka teppe i tjukt garn meg tjukke pinner. Det gikk veldig fort, brukte kanskje ei uke tilsammen (strikker jo ikke hele tida da ). Brukte nøstebarn sin oppskrift på teppe. Øke en maske i starten av hver pinne (strikk en maske først og så øke) til ønsket størrelse og så felle en maske i starten av hver pinne. Hele greia strikkes fram og tilbake rettstrikk. Veldig enkelt og greit . Har litt lyst til å strikke ett til med nøstebarn-garn så jeg har ett tynt teppe også. Tenkt å hamstre litt garn derifra og noen oppskrifter når jeg skal til Tromsø på tirsdag. Håper du har en fin helg
Kakao Skrevet 21. januar 2007 Forfatter #343 Skrevet 21. januar 2007 smile: Morsomt at det er samme grønnfargen, den er veldig pen, altså. Den hvite jeg bruker heter 1001, det er kanskje helt hvitt? Frida Frosk: Ja, det er godt å gå på ski. Var på en lang tur i går og var innom ei koselig hytte og kjøpte oss vafler og kakao. Var en liten baby der som hadde kommet seg dit i pulk. Tror ikke babyen var 1 år, lurer på hvor tidlig de kan ligge i pulk? Gleder meg til vi blir pulkere og kan ta med oss krabaten vår i marka. :-D Pi@: Nå fikk jeg lyst til å strikke teppe, du! Hørtes jo lett ut. Kanskje det blir neste strikkeprosjekt. Jeg har strikket ferdig den ene armen på kofta nå, og lagd ny vrangbord (tror jeg det heter) på neste arm. Litt skeptisk på selve bolen, for det ser ut som jeg må strikke først den ene veien rettstrikk, så strikke hele veien tilbake i vrang, slik at det kommer rett ut, da også. (Neste gang tror jeg det blir genser uten åpning foran, slik at jeg kan bare strikke rundt og rundt og rundt ). Krabaten kommer stadig oftere med småspark og jeg koser meg veldig med det.
smile Skrevet 21. januar 2007 #344 Skrevet 21. januar 2007 Jeg har strikket ferdig den ene armen på kofta nå, og lagd ny vrangbord (tror jeg det heter) på neste arm. Litt skeptisk på selve bolen, for det ser ut som jeg må strikke først den ene veien rettstrikk, så strikke hele veien tilbake i vrang, slik at det kommer rett ut, da også. (Neste gang tror jeg det blir genser uten åpning foran, slik at jeg kan bare strikke rundt og rundt og rundt ). Krabaten kommer stadig oftere med småspark og jeg koser meg veldig med det. ← Da har vi ikke samme hvitfarge nei men det blir nok fint tenker jeg!!! Ja du må strikke frem og tilbake så du får en jakkeåpning og en rett side. Det går fort, det er jo ikke så stort!!! Men jeg tok bevisst jakke selv om jeg må strikke frem og tilbake fordi det er så MYE lettere å få på babyen enn en genser en må dra over hodet. Jeg er ferdig med begge armene og har begynt på ranglan-fellingen. Det var ikke så ille som jeg trodde. Så herlig med spark!!! Det sparker her også nå
Skytte Skrevet 22. januar 2007 #345 Skrevet 22. januar 2007 Så godt å lese om sparking og kos!! Og gurimalla så flink alle er til å strikke......Det skal dere være stolte av altså! Håper du får ei herlig uke med lille goklumpen i magen!
Kakao Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #347 Skrevet 22. januar 2007 smile: Er spent på den raglan-fellingen, det har jeg aldri prøvd før. Har strikket ei kofte før til meg selv, men da strikket jeg rundt og rundt, og så hjalp mamma meg med å klippe opp og lage til stolper foran. Jeg er straksens ferdig med arm nr 2 nå, bare 1 cm igjen. Skytte: Ja, helt herlig når krabaten sparker i litt. Det er så koselig! martepia: I dag har jeg fått lånt meg BeSafe gravidbelte. Hihi, ser ut som jeg sitter med en slags bleie. Selv om magen ikke er så veldig stor enda, merket jeg tydelig at det var godt å bruke det beltet, ja. Nå skal jeg sette meg i godstolen og strikke ferdig armen og begynne på selve bolen (tror jeg det heter).
iss Skrevet 22. januar 2007 #348 Skrevet 22. januar 2007 Jeg har også det gravid-beltet og det er overraskende komfortabelt!! Synes det er rett og slett behagelig å bruke! Og jeg velger å tro at det har noe for seg også...
Kakao Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #349 Skrevet 22. januar 2007 Ja, har lest forskjellige ting om det blir sikrere for babyen. Det blir i alle fall ikke mindre sikkert, og siden det er mer behagelig, er det en fin ting.
Kakao Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #351 Skrevet 23. januar 2007 Det går veldig fint, veldig oppslukende! Må prøve å få gjort litt skoleting, også, kanskje? Nå er begge armene ferdige, og så har jeg strikket ca 1 cm høyde på vrangborden nederst på bolen. Det ser forferdelig smått ut... Jeg har det med å strikke ganske fast, men tror babyen har vokst ut av denne før 6 mnd, som er den størrelsen jeg strikker til. Våknet opp til mye snø i dag, gitt! Det er koselig, helt til jeg kom på at jeg måtte måkke bilen.. Hjelpes, tror jeg brukte ti minutter! Lenge siden så mye snøfall på èn natt før. Nå skal jeg sysle litt med masse småtteri jeg skulle ha gjort, ta telefoner og sånt. Har liste...
Kakao Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #352 Skrevet 23. januar 2007 Grrrrrrr, så lei av å stå i diverse telefonkøer og sånt... Føler at jeg begynner å få vondt i halsen, også. Nei, søren, nå sier jeg meg fornøyd med det jeg har gjort, og så lager jeg litt middag til sambo kommer hjem. Hmm, lurer på koteletter, men de er frosne. Får se hva det blir til.
smile Skrevet 23. januar 2007 #353 Skrevet 23. januar 2007 smile: Er spent på den raglan-fellingen, det har jeg aldri prøvd før. Har strikket ei kofte før til meg selv, men da strikket jeg rundt og rundt, og så hjalp mamma meg med å klippe opp og lage til stolper foran. Jeg er straksens ferdig med arm nr 2 nå, bare 1 cm igjen. ← Har svart deg i dagboka mi, men det hørtes VELDIG smått ut. Tror ikke jeg strikker så slapt heller at det er det som er forskjellen.... Jeg har brukt sånn bilbelte lenge jeg. Synes det er behagelig i tillegg til at jeg fatter ikke annet enn at det må være sikrere for den lille. *og nå våknet den i magen gitt, fullt kjør!!! *
Frida Frosk Skrevet 23. januar 2007 #355 Skrevet 23. januar 2007 (endret) Måke snø er ikke gøy nei. Akkurat nå er det faktisk greit å bo i blokk og ha garasje. Håper du ikke blir syk. Endret 23. januar 2007 av Frida Frosk
Kakao Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #356 Skrevet 23. januar 2007 smile: Takk for svaret! Skrev svar i boka di. Frida Frosk: Nå skal vi ut og gå oss en tur i snøværet. Sambo ville spandere italiensk is eller kakao eller noe, for jeg hadde vært så flink og ordnet masse rart over telefonen i dag. Har bl.a. ordnet parkering innendørs til bilen, det var himla mye fram og tilbake, men nå er det no more snømåkking!
Gjest marthepia Skrevet 24. januar 2007 #358 Skrevet 24. januar 2007 Hadde garvidbilbelt jeg også, men det ble aldri brukt av en eller annen grunn Har levert det tilbake nå, så jeg gidder ikke styre noe med det. Men det er sikkert ikke så dumt Kos dere
Kakao Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #359 Skrevet 25. januar 2007 smile!!! Du kommer til å le deg ihjel! Jeg driver og strikker på 128! masker og ikke 138... Hehe, fatter ikke at det er mulig, for jeg telte sikkert tre ganger. Har bare kommet til 2,5 cm høyde, men tror jeg skal spørre mamma om hun har et lurt triks for å hekte på ti masker på den ene kanten. Litt kjipt å rekke opp, men heller det, enn at det vises godt etterpå.
Frida Frosk Skrevet 25. januar 2007 #360 Skrevet 25. januar 2007 Hørtes ut som noe jeg kunne fått til...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå