Skytte Skrevet 12. desember 2006 #243 Skrevet 12. desember 2006 Grattis med 17 uker!!! Håper alt står bra til!
Kakao Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #244 Skrevet 12. desember 2006 Takk takk! I dag er jeg litt sjokoladesugen, gitt. Kjøpte meg en ny sjokolade jeg ikke har sett før, Knaz peanøttkuler, tror jeg den het. Nammis, altså. Men prøver å begrense meg.. Har fortsatt dessverre problemer med kviser... så jeg trenger ikke provosere med sjokolade, heller. Jeg har pakket inn ene gaven til sambo i dag, boka "Pappa for første gang" av Finn Bjelke. Lurer på om jeg skal skrive hilsen Kakao og lille krabaten. Kanskje litt snodig, siden krabaten ikke er født enda, men.. Lurer på hva mer jeg skal kjøpe.. Selv så har jeg vært så "flink" til å svare når folk lurer på hva jeg ønsker meg.. Når jeg tenker meg om, så er jo det litt teit, for de morsomste gavene er jo de du ikke vet om.
Frida Frosk Skrevet 12. desember 2006 #245 Skrevet 12. desember 2006 Jeg tenkte også å kjøpe den eller hakkespettboka for førstegangsfedre til froskemannen. Ser ut til å være morsomme bøker. Og grattis med 17 uker forresten. Du ligger bittelitt foran meg i løypa, men synes det går fort uansett jeg. Snart har vi hver vår lille baby. Også fant jeg ut at vi har mer til felles. Nesten like gamle og begge skal bli lærere. Det er gøy.
Kakao Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #246 Skrevet 13. desember 2006 Så morsomt. Blir ikke helt ferdig lærer før babyen kommer, hehe, men er strålende fornøyd med terminen. Mai er en ypperlig måned å få baby på, slipper å gå høygravid på sensommeren, og babyen får sprelle i vei med tærne utover sommeren. Fint trilleføre, også. Lurte veldig på hvem av de bøkene jeg skulle kjøpe, altså. Den er litt mindre den hakkespettboka. Kanskje ikke dumt, kommer an på hvilken lesehest mannen er. Den jeg kjøpte var kanskje litt tykk, men den skal være ganske morsom, også, så jeg håper sambo vil lese den. Ja, hjelpes, snart er vi halvveis. Har fri en del i starten av januar, tenker det skjer litt da, jeg. Gruer meg litt til vognjungelen, den ser så overveldende ut. Gleder meg til å kjøpe stellebord, seng og ordne til på barnerommet.
Kakao Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #247 Skrevet 13. desember 2006 Leser en del babybøker på kveldstid etter at jeg har lagt meg. Nå holder jeg på med "Baby - en bruksanvisning". Komisk bok som snakker som om det skulle vært en pc en hadde kjøpt seg. Men det jeg synes er så bra med boka, er at den skriver hvordan praktiske ting kan gjøres, noe jeg knapt har sett snurten av i "Mamma for første gang" som jeg akkurat har lest ut. Jeg synes det er greit med forklaring på banale ting, også. Nei, var det ikke eksamenslesing jeg drev på med? :klø: Peller meg til bake til stolen min.
Fjellrypa Skrevet 13. desember 2006 #248 Skrevet 13. desember 2006 Jeg kjøpte Pappa for første gang til Ørnen til jul i fjor, akkurat da vi skulle begynne å prøve. (Den lå ikke under treet, altså, han fikk den som en liten ekstrapresang som ingen andre visste om.) Han syntes det var ordentlig stas, og likte dessuten boka veldig godt. Om den var så nyttig vet jeg ikke, men det var i alle fall en hyggelig greie.
Kakao Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #249 Skrevet 13. desember 2006 Så bra Ørnen likte boka godt! Hmm, var sikker på at jeg hadde julegaveideene til sambo klar, jeg. Men nå kommer jeg ikke på hva det var jeg skulle kjøpe i tillegg til boka.. Håper jeg kommer på det, eller kommer på noen annet.
Kakao Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #251 Skrevet 13. desember 2006 Hei Pi@: Går det an å skrive av seg litt sinne? :klø: Sambo og jeg har leid oss ei hytte fra i morgen av til søndag. Tenkte å gå turer og sånt mens det er dagslys, og så skulle jeg lese til eksamen på ettermiddag/kveld. Gledet meg veldig til en sånn tur, men sambo har invitert med en kamerat av oss! Det var greit at han kom èn dag, som opprinnelig var tanken, men nå har han invitert seg selv videre til å være fra torsdag helt til lørdag! #"¤%"¤%#¤%#¤%!!!!!!! Så det blir bare oss to lørdags kveld og søndags morgen, bare... Sikkert litt irrasjonelt sinne dette, men hvordan skal jeg få lest? Og dessuten så røyker han noe helt hinsides (heldigvis forbudt å røyke inne på hytta), og jeg har fått skikkelig aversjon mot røyklukt for tiden. Graviditets-nesen min. Dessuten blir jeg den kjipingen som må lese mens de skal sitte og drikke øl. Uff, nå er jeg supernegativ! Vi rekker såvidt å komme oss fram i morgen før han dukker opp.. Jeg vil ha kosehelg med kjæresten min alene på hytta!
Holly Hobbie Skrevet 14. desember 2006 #252 Skrevet 14. desember 2006 Skjoenner deg godt, jeg! Er ufattelig irriterende med folk som inviterer seg selv! Og som ikke skjoenner at et kjaerestepar gjerne vil vaere litt alene paa hytttetur! Kunne dere ikke funnet en lur unnskyldning, en liten hvit loegn, slik at han drar i morgen isteden? Kos dere uansett, og lykke til med lesingen!
Fjellrypa Skrevet 14. desember 2006 #253 Skrevet 14. desember 2006 Skjønner veldig godt at det er kjipt! Vi hadde en lignende plan for noen uker siden, og var på vei på hytta da svigers plutselig ringte og sa at de kom på besøk! Var ikke så moro, nei! Går det an å gjøre noe med det nå? Forstår sambo situasjonen og kan ta en prat med kompisen? Hvis det ikke er noe å få gjort, er det vel bare å innstille seg på det og prøve å se det positive i besøket. Vet det ikke er lett, men. Og bare sørg for at lesingen din får prioritet, sånn at du får en god leseplass og de tilpasser seg i lydnivå osv.
smile Skrevet 14. desember 2006 #254 Skrevet 14. desember 2006 Huff!!! Skjønner deg veldig godt. Er vel ikke så ofte man har hyttetur sammen?? Lykke til!!! Og prøv å få lest litt
iss Skrevet 14. desember 2006 #255 Skrevet 14. desember 2006 Sambo er INGEN lesehest, hater å lese bøker.. Han har såvidt titta i pappa for første gang.. Men Hakkespettboka har han lest mer i! Den står det morsomt forklart om uke til uke i svangerskapet og sånn.. Så jeg vet hvem jeg ville valgt! Men det kan jo hende den andre fenger mer når barnet faktisk er her Halvveis snart
Frida Frosk Skrevet 14. desember 2006 #256 Skrevet 14. desember 2006 Æsj, så kjedelig med kompiser som ikke forstår at du og Kakaomannen vil være litt alene. Håper likevel du får en fin helg til tross for det.
Gjest marthepia Skrevet 15. desember 2006 #257 Skrevet 15. desember 2006 Skjønner deg godt jeg Hadde nok blitt irritert selv. Men jeg hadde nok sagt ifra til sambo om det. Kan du ikke gjøre det da? Godt å ha litt alenetid for dere også. En romantisk helg på hytta.. Jeg har lyst på det.. Litt alenetid der vi kan kose oss bare vi og snakkes sammen og spise god mat.. Nei, jeg lever i en drømmeverden..
Pi@ Skrevet 15. desember 2006 #258 Skrevet 15. desember 2006 Jeg synes også at du skal si ifra (hadde jeg gjort i allefall, eller jeg hadde vel muligens mer skreket...... )
Kakao Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #260 Skrevet 18. desember 2006 Ååååå, så mange som har vært innom på besøk!! :-D Så koselig! Jeg rekker ikke å skrive til alle, for jeg har eksamen i morgen, og bør vel pelle meg i seng snart. Har lest i hele dag, men nå er det nok. Hytteturen ble faktisk bedre enn jeg hadde fryktet. Kompisen vår kom heldigvis ikke før sent på torsdagskvelden, og dro ganske tidlig lørdag for han skulle rekke noe. (Kunne han jo ha sagt, da... I stedet for å få meg til å tro at han skulle bli nesten hele lørdagen.... ). Sambo og kompisen drakk øl og slappa av om ettermiddagen/kvelden fredag, og de klarte å sovne på sofaen etter turen vi hadde tidligere på dagen. Jeg okkuperte soverommet og fikk lest skikkelig effektivt. Leser aldri så effektivt hjemme, så jeg var fornøyd. På lørdagen og søndagen fikk jeg også lest masse, og samtidig kosa meg med sambo. Gleder meg til å juleshoppe i morgen etter eksamen! Og så skal jeg endelig få kjøpt meg gravidmage-skjørt og -bukse. + (rød?) julebluse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå