Sun Mei Skrevet 18. september 2006 Forfatter #21 Del Skrevet 18. september 2006 Ellers så har mange arbeidsgivere eget opplærings og utviklingsfond som også kan gi stipend. Men dette er vel mest vanlig innen det offentlige. ← Hmm, kanskje jeg skal sjekke ut om den muligheten fins her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alde Skrevet 18. september 2006 #22 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg har skiftet fagfelt - i løpet av ett par år. Var så heldig at arbeidsgiver lot meg få prøve meg litt på ett annet fagfelt enn jeg opprinnelig var ansatt innen. Jeg tok utdannelse på nettet samtidig. Begynte innenfor økonomi i et konsern, og jobber nå på personalavdelingen i samme konsern. Jeg har nok vært heldig som har hatt en arbeidsgiver som ønsket å satse på meg og bidra til at jeg utviklet meg i riktig retning. Men likevel - det går jo an å lufte tankene med lederen din. Kanskje det åpner seg en mulighet?? Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #23 Del Skrevet 19. september 2006 Er du sykepleier kanskje? Jeg vet mange sykepleiere som har andre jobber; selger av medisinsk utstyr til sykehus, selger i helseutstyrsbutikk, prosjektleder på stort sykehus, personalkonsulent i kommune, og mange administrative jobber "i bransjen". Kanskje det holder med en liten tilleggsutdanning for å få en slik jobb, eller kanskje det er nok med erfaringen du har? Selv har jeg en håndverksutdannelse, men var lei etter mange år. Dog hadde jeg jobbet i flere ulike bedrifter, mange av dem så små at vi gjorde "kontorarbeidet" selv. Jeg gikk på Manpower og spurte om jeg kunne brukes til noe annet enn fagbrevet mitt. De pekte på muligheter jeg ikke hadde tenkt på selv, og så fikk jeg et vikariat gjennom dem - en "vanlig kontorjobb" med god lønn, jeg starter slett ikke på null som jeg hadde trodd selv at jeg måtte. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå