Gå til innhold

skal til psykolog utredning

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_tattoopia_*
Skrevet

har vel egentlig bare litt behov for å lufte hode littt her.

jeg skal til utredning til en spesialist innen psykologi i forbindelse med en forsikringssak.

jeg var for snart seks år siden involvert i en bilulykke som forandret livet mitt totalt.

siden den dagen har jeg slåss med helsevesen, trygdevesen, sosialvesen å ikke minst advokater å forsikringsselskap.

så nå endelig er tiden kommet. jeg skal på min aller siste legerunde, men også den mest avgjørende ettersom erstatningen avhenger mye av dette.

jeg begynnte i går å fundere over hvor mye man skal si. hvor mye skal jeg utlevere om meg sjøl. skal jeg si alt som det er.

bitterhet å jævelskap, selvmordstanker osv.

jeg vet at enkelte ting burde kanskje holdes kjeft om sånn rent taktisk sett, men så er det de følelsene da.

følesene sier at få det ut., si det som det er.

huff. det er så mye som står på spill. blir helt klam bare ved tanken

men det skal bli godt å få det overstått i allefall

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si alt som det er,du. Dersom du forteller om alle problemene dine, så ser psykologen hvor stor innvirkning forsikringssaken har hatt på livet ditt. Da får du kanskje en erstatning som står i samsvar med skaden?

Skrevet

Tja, det er jo en psykolog du skal til. Fortell det du føler for du!

Klem til deg, og lykke til!

Skrevet

Jeg går fast til psykolog. Og hver eneste gang tenkte jeg på hva jeg skulle snakke om. Utrolig nok, så ble det helt annen snakk enn det jeg hadde planlagt. Jeg går der enda og har sluttet å planlegge samtalen, for den blir aldri som planlagt.

Bare vent til du kommer der. Ta det som det kommer. Og vær naturlig. Lykke til så mye.

Skrevet

... men husk at alt du forteller om livet ditt FØR ulykken vil bli brukt av forsikringsselskapet i forsøk på å finne grunner til å redusere erstatningsbeløpet. Hvis du feks forteller om selvmordstanker du har hatt etter ulykken kan du ta gift på at forsikringsselskapet vil lete etter "bevis" på at disse har rot i begivenheter som skjedde før ulykken. Forsikringsselskaper er hunder og de ønsker ikke å hjelpe deg.

Skrevet

Det er vel nærliggende å anta at du lider at posttreumatsk stress etter ulykken, dersom du enda sliter så mye etter 6 år vil du være alvorli rammet av denne lidelsen og det er viktig at du da forteller alt til psykologen slik at han/hun kan danne en full diagnose. Kanskje har du ikke lenger post treumatisk stress lenger, men situasjonen din har gjort det umulig å hondtere depresjons problemene pga stress med staten osv. Dette er veldig viktig å få frem tror jeg.

Men som en nevner over her, bør du kansje tenke over om du led av psykiske plager tidligere og om forsikringsselskapet kan finne andre traumatiske hendelser og skylde plagene dine på. Det er jo alltid greit å være forberedt på eventuelle andre beskyldninger slik at du har et svar klart. f

Jeg ville fokusert på å beskrive hva situasjonen har innebært av problemer først, for så så beskrive hvordan dette har påvirket deg. Psykologen legger nok opp samtalen for å få kartlagt alt dette, men du bør kansje unngå å bare snakke om din depresjon uten å klart påpeke hvordan din livssituasjon har fororsaket dette. Det er kanskje lett å la følelsene ta overhånd og bare fortelle om depresjonen uten å få frem klart nok hvorfor DU mener det er situasjonen som har fororsaket dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...