Gå til innhold

Kaker


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Trenger forslag tl kaker som blir best hvis de lages dagen før de skal spises. Annet enn ostekake og gulrotkake, som jeg er blitt lei av......

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

  • 2 år senere...

Har et kort spørsmål, gidder ikke lage en egen tråd! ;) Skal gulrotkake oppbevares i romtemperatur eller i kjøleskapet? Og kan den lages 2 dager før den skal serveres, eller blir den bare tørr da, tror dere kakebakeglade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et kort spørsmål, gidder ikke lage en egen tråd! ;) Skal gulrotkake oppbevares i romtemperatur eller i kjøleskapet? Og kan den lages 2 dager før den skal serveres, eller blir den bare tørr da, tror dere kakebakeglade?

Jeg pleier å oppbevare den i kjøleskapet, og syns den fint holder i 2 dager. Men jeg ville laget glasuren samme dagen, men jeg bruker lite melis og ikke noe smør, og da kan glasuren sprekke opp litt når den har stått en stund. Mulig det ikke er etproblem dersom man lager med så mye smør og melis enkelte oppskrifter har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Den "saftige sjokoladekaken" (den med rømme) jeg lagde etter oppskrift herfra var knallgod dagen etterpå. *sikle* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et kort spørsmål, gidder ikke lage en egen tråd! ;) Skal gulrotkake oppbevares i romtemperatur eller i kjøleskapet? Og kan den lages 2 dager før den skal serveres, eller blir den bare tørr da, tror dere kakebakeglade?

Pleier også å ha den i kjøleskapet, syns den er best når den har stått en dag eller 2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiramisu smaker best når den er laget dagen i forveien. :)

Om du har ostekrem på toppen av gulrotkaken ville jeg hatt den i kjøleskap. Om du har melisglasur eller ingen glasur ville jeg hatt latt den stå i romtemperatur (pakket inn i plast)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 5 måneder senere...
Gjest Gjest_Hanne_*
Den "saftige sjokoladekaken" (den med rømme) jeg lagde etter oppskrift herfra var knallgod dagen etterpå. *sikle* :)

Oppskrift?

Kom ikke inn på linken til msn-gruppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...