Fat Sally Lee Skrevet 16. september 2006 #1 Skrevet 16. september 2006 Hei! Er det noen her som har ansvar for ansettelser i en bedrift? I så fall: Ser du på nettstudier som like tungtveiende som vanlige studier på en CV? Jeg har lyst til å ta et kurs via NKI, men lurer på om dette ses som serise studier? Jeg må innrømme at jeg til nå har sett på disse studiene som noe arbeidsledige og u-utdannede tar, siden de stort sett ikke har noen form for opptakskrav. Men etter å ha lest litt på nettet ser jeg jo at disse studiene er like krevende som vanlige studier. Det jeg er redd for, er at evt. fremtidige arbeidsgivere også skal få et feilaktig inntrykk av kurset, i såfall er det jo bortkastede penger å ta det. Spørsmålet er rett og slett: Er jeg alene om å ha et dårlig inntrykk av nettkurs, eller finnes det arbeidsgivere som tenker som jeg har gjort? Er det noen her som har fått jobb på bakgrunn av nettstudier? Vil gjerne høre deres erfaringer før jeg bestemmer meg om jeg skal ta kurset!
Gjest gjesta Skrevet 16. september 2006 #2 Skrevet 16. september 2006 Tror det er avhengig av hvor du tar nettstudiene. Det er forskjell på NKI og BI for å si det sånn...
Gjest allium Skrevet 16. september 2006 #3 Skrevet 16. september 2006 Tror det er avhengig av hvor du tar nettstudiene. Det er forskjell på NKI og BI for å si det sånn... ← Jeg går på BI, og jeg tror vel egentlig ikke det kommer til å stå på vitnemålet at det var nettstudier engang. For jeg tar jo de samme eksamenene som alle de andre, og det er eksamensresultatene som står der.
Blueberry Skrevet 16. september 2006 #4 Skrevet 16. september 2006 Jeg har et nettstudie, men det var ved en vanlig høgskole da, og det står ikke spesifisert at det var nettstudie på vitnemålet mitt nei. Så for deg vil det sikkert bare stå at du tok det studiet da ved NKI. Ikke mer enn det tror jeg.
Fat Sally Lee Skrevet 16. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 16. september 2006 (endret) Tusen takk for svar Står nok ikke annet enn NKI nei. Men siden NKI kun opererer via nett, er det jo temmelig innlysende. Endret 16. september 2006 av Lucy Outlaw
Blueberry Skrevet 17. september 2006 #6 Skrevet 17. september 2006 Ja, men jeg kan ikke tenke meg at det gir noe dårlig inntrykk uansett. Det betyr vel bare at du har gått andre veier enn gjennom de tradisjonelle høgskolene for å få den utdanningen du vil ha. Jeg ser på NKI som seriøst.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #7 Skrevet 17. september 2006 Jeg ser nok på nettstudier som noe dårligere og mindre seriøse enn andre, mer en slags løsning for den som ikke kom inn på eller ikke gadd vanlige studier. Dette er nok helt sikkert en ubegrunnet fordom fra min side, men har likevel inntrykk av at jeg deler den med ganske mange.
Gjest gjest1 Skrevet 17. september 2006 #8 Skrevet 17. september 2006 Det spørs. Om man ser på cv'en i helhet ser det absolutt ikke dårlig ut om for eksempel en i jobb har tatt nettstudier samtidig. Det ser i mine øyne heller ikke dårlig ut om folk som har vært hjemmeværende av en eller annen grunn, barn, sykdom, har tatt nettstudier samtidig. Det minner om initiativ og vilje til å utvikle seg. Men så er ikke jeg arbeidsgiver, heller.
Gjest Lanyah Skrevet 17. september 2006 #9 Skrevet 17. september 2006 Jeg spurde studieveileder om dette på NKI, òg hun sa det er veldig positivt å ta et sånt initiativ itillegg til jobb osv. Det viser blant annet at du kan studere på egen hånd og at du interesserer deg for det du nettopp har tatt kurs i. Er studiene noe du vet kommer inn i framtidig jobb, er det jo ikke annet enn positiv. Hun mente det ser bra ut i CV- en.
Cata Skrevet 17. september 2006 #10 Skrevet 17. september 2006 Jeg kan ikke tro det er negativt dersom man har ett eller flere nettkurs i tillegg til en litt mer formell utdanning (dårlig uttrykk, men finner ikke noe bedre). Hvis man bare kan skilte med nettbasert utdanning så tror jeg nok en del arbeidsgivere vil være litt skeptiske. Ikke nødvendigvis fordi nettbasert utdanning er dårligere, men fordi man er vant til å tenke ut fra mer tradisjonelle utdanningsveier.
Gjest Lanyah Skrevet 17. september 2006 #11 Skrevet 17. september 2006 Jeg kan ikke tro det er negativt dersom man har ett eller flere nettkurs i tillegg til en litt mer formell utdanning (dårlig uttrykk, men finner ikke noe bedre). Hvis man bare kan skilte med nettbasert utdanning så tror jeg nok en del arbeidsgivere vil være litt skeptiske. Ikke nødvendigvis fordi nettbasert utdanning er dårligere, men fordi man er vant til å tenke ut fra mer tradisjonelle utdanningsveier. ←
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå