Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #1 Skrevet 15. september 2006 Hvem tjener best av en pedagog og en spesialpedagog? Hvor jobber de? Og hva lønner det seg å studere?
juliannae Skrevet 15. september 2006 #4 Skrevet 15. september 2006 jeg har begge deler. spesped som en del av viderutdanning. Begge deler kan du ha god bruk for i skolen. Spesped kan også brukes hos PPT, BUP ol.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2006 #5 Skrevet 16. september 2006 Spesialpedagog kan du utdanne deg til på tre år, egen linje som heter det. Pedagog kan du også utdanne deg til på tre år. Derfor lurer jeg på hva som vil lønne seg å studere. Jeg begynte på førskolelærer studiet, der for en jo ped, og kan ta et 4 år ed spes. ped. Men nå er ikke jeg så int. i å jobbe i barnehage, og vil derfor satse på en utdanning med bare pedagoik.
silvius Skrevet 21. september 2006 #7 Skrevet 21. september 2006 Det er altfor lite spesialpedagogisk kompetanse rundt i de fleste organisasjoner. Så jeg vil absolutt anbefale spes.ped.!! (men så tar jeg jo spes.ped selv da... er kanskje ikke objektiv nok )
Amanlis Skrevet 21. september 2006 #8 Skrevet 21. september 2006 Det er altfor lite spesialpedagogisk kompetanse rundt i de fleste organisasjoner. Så jeg vil absolutt anbefale spes.ped.!! (men så tar jeg jo spes.ped selv da... er kanskje ikke objektiv nok ) ← Det har du rett i. Spes ped kompetansen blir det nok et større og større behov for.
Lipstick Skrevet 22. september 2006 #9 Skrevet 22. september 2006 Jeg tror kanskje en spesial pedagog tjener litt bedre enn en vanlig førskolelærer, fordi spes. ped blant annet er videreutdannelse for førskolelærere. Spesial pedagogikk er kjempeviktig og nyttig. Da får du jobbe med færre barn om gangen da, de som trenger litt ''ekstra''. Selv er jeg fornøyd med å bare være førskolelærer
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2006 #10 Skrevet 23. september 2006 Med master i ped eller spes ped er lønningene stort sett det samme. Hva du skal velge kommer jo an på hvilken brukergruppe du ønsker å jobbe med. Anbefaler deg å lese mer på Universitetet i Oslo sine hjemmesider.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå